וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: ביקשנו מישראל הצדקה להפלת מגדל התקשורת בעזה

בלינקן אמר כי ירושלים טרם הציגה הוכחות לכך שחמאס פעל מהמבנה שבו ישבו כלי תקשורת זרים, אחרי שנתניהו טען כי המידע הועבר לוושינגטון בערוצים הדיפלומטיים. זאת במקביל ללחץ הגובר על ממשל ביידן לפעול להפסקת אש

תיעוד: צה"ל תוקף את בניין אל -ג'לא בעזה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק היוצרים

שר החוץ של ארצות הברית, אנתוני בלינקן, אמר היום (שני) כי ישראל לא הציגה שום הוכחות לכך שחמאס פעל ממגדל התקשורת שתקפה ברצועת עזה ביום שבת האחרון. בלינקן אמר כי הוא ביקש מישראל הצדקות למיטוט רב-הקומות, שלטענת צה"ל שימש את הארגון כמטה מודיעין. במבנה פעלו כלי תקשורת זרים, בראשם סוכנות הידיעות אי-פי ורשת אל-ג'זירה.

אתמול טען ראש הממשלה בנימין נתניהו כי המבנה היה "מטרה לגיטימית לחלוטין" ואמר לרשת CBS כי ישראל העבירה לארצות הברית הוכחות לפעילות טרור במהנ דרך ערוצי המודיעין. ואולם, בלינקן אמר היום: "לא ראיתי מידע שכזה".

בלינקן אמר את הדברים במסיבת עיתונאים בדנמרק, במקביל ללחץ הגובר על ממשל ביידן לפעול להפסקת אש בין ישראל לחמאס, עם תחילת השבוע השני של מבצע "שומר החומות". אתמול התכנסו מועצת הביטחון של האו"ם ושרי חוץ של מדינות מוסלמיות לדיוני חירום על הלחימה בעזה.

נזקי תקיפת צה"ל על מבנה בניין אלג'לאא בו משדרת רשת אל-ג'זירה ברצועה 15 במאי 2021. רויטרס
הבניין שהופל בעזה/רויטרס

ואולם, עד כה, נשיא ארצות הברית לא הראה סימנים להגברת הלחץ הציבורי על ישראל, למרות קריאות מצדם של חלק מחברי המפלגה הדמוקרטית להגברת המעורבות לסיום הלחימה שבה נהרגו עשרה ישראלים וכ-200 פלסטינים, בהם עשרות פעילי חמאס והג'יהאד האסלאמי, בנוסף לעשרות ילדים ונשים.

שגרירתו לאו"ם, לינדה תומאס-גרינפילד, אמרה אתמול בכינוס מועצת הביטחון כי ארצות הברית "עובדת ללא לאות דרך הערוצים הדיפלומטיים" כדי להגיע להפסקת אש. עם זאת, הממשל, הנחוש לאתחל את מדיניות החוץ האמריקנית ולהתרחק מהמזרח התיכון ואפגניסטן, סירב לבקר את צעדיה של ישראל בלחימה או לשלוח שליח רם-דרג לאזור.

במקביל, ארצות הברית מנעה בימים האחרונים את מאמציהן של סין, נורבגיה ותוניסיה לגבש הצהרה של מועצת הביטחון, אפילו כזו שתקרא להפסקת האלימות. גם קריאותיהן של מדינות אחרות להפסקת הלחימה נפלו על אוזניים ערלות.

שיגורים מרצועת עזה לעבר ישראל, 13 במאי 2021. AP
קריאות להפסקת אש. שיגורים מרצועת עזה/AP

בלינקן, המבקר במדינות הנורדיות, לא מתכנן ככל הידוע להגיע לאזור נכון לעכשיו. ביידן מסתפק בשלב זה בסגן שר החוץ לענייני ישראל והפלסטינים, האדי עמר, שנפגש היום ברמאללה עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ודן עמו בהסלמה בעזה ובגדה, אחרי פגישה שקיים אתמול עם שר הביטחון בני גנץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully