וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן לנתניהו: דואג מפגיעה באזרחים בעזה, ומהאלימות בין יהודים לערבים בישראל

עודכן לאחרונה: 15.5.2021 / 21:47

הנשיא האמריקני שוחח עם ראש הממשלה בעקבות תקיפת המגדל בו פעלו כלי תקשורת זרים. בשיחה נתניהו הבהיר כי ישראל עושה הכל כדי להימנע מפגיעה בבלתי מעורבים, והודה על התמיכה האמריקנית. בנוסף לכך, לראשונה מאז שנכנס לבית הלבן, ביידן שוחח עם אבו מאזן

תיעוד: צה"ל תוקף את בניין אל -ג'לא בעזה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק היוצרים

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן קיים הערב (שבת) שיחה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, בה הביע דאגה על פגיעה באזרחים ברצועת עזה, והבהיר כי יש לוודא שעיתונאים זוכים להגנה. זאת, בעקבות תקיפת צה"ל במגדל אל-ג'לא, בו פעלו כלי תקשורת זרים בהם אי-פי. נתניהו בתגובה הדגיש בפני כי ביידן כי בישראל עושים הכל להימנע מפגיעה בבלתי מעורבים, ואמר שכהוכחה לכך היא העובדה שהמבנים מפונים לפני התקיפות.

מהבית הלבן נמסר כי ביידן הבהיר את התמיכה האמריקנית בזכותה של ישראל להגנה עצמית, וגינה את ירי הרקטות מעזה. עם זאת, הוא ציין בפני נתניהו כי בעימות הנוכחי היתה פגיעה באזרחים ישראלים ופלסטינים - כולל בילדים. הוא עוד הביע את דאגתו לגבי האלימות בין יהודים לערבים בתוך ישראל, ועודד את נתניהו לנקוט בצעדים כדי להעמיד לדין את הגורמים הקיצוניים ולהחזיר את הרגיעה על כנה.

ראש הממשלה הוסיף ועדכן את הנשיא האמריקני בהתפתחויות ובפעולות שישראל נקטה ובפעולות שהמדינה מתכוונת לבצע בהמשך המבצע. כמו כן, נתניהו הודה על התמיכה הבלתי מסויגת של ארצות הברית בזכותה של ישראל להגן על עצמה.

בתוך כך, ביידן שוחח בטלפון גם עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן על המצב בעזה. היתה זו השיחה הראשונה בין השניים מאז כניסתו של ביידן לבית הלבן.

מגדל אל-ג'לא. כככ, צילום מסך
תקיפת המגדל בעזה, היום/צילום מסך, כככ

במקביל, שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין התקשר לשר הביטחון בני גנץ, בדאגה דומה לזו של ביידן בנוגע לפגיעת אזרחים. גנץ הבהיר כי ישראל עושה כל מה שניתן להימנע מכך, וכי "מטרתה להשיג שקט ארוך טוול מול ארגון טרור שמכוון לפגיעה בריכוזי אוכלוסייה".

מוקדם יותר בוושינגטון, דוברת הבית הלבן ג'ן סאקי אמרה כי "הבהרנו ישירות לישראל שיש לה אחריות עליונה לשמור על ביטחונם של עיתונאים וכלי תקשורת" ברצועה.

עוד בוואלה!

צה"ל החריב בניין בעזה ששימש כלי תקשורת זרים

לכתבה המלאה
תקיפת צה"ל בצפון רצועת עזה, 13 במאי 2021. GettyImages
תקיפות צה"ל בצפון הרצועה./GettyImages

המבנה רב-הקומות ברצועת עזה, שבו פעלו כלי תקשורת זרים, נוצל על ידי חמאס לצרכים מודיעיניים - כך נמסר מצה"ל. לפני שהופצץ, בעלי הבניין אף הוזהר על ידי חיל האוויר בנוהל "הקש בגג".

בהודעת צה"ל בנושא נמסר כי "בבניין היו משרדים של כלי תקשורת אזרחיים, שארגון הטרור חמאס מסתתר מאחוריהם ומשתמש בהם כמגנים אנושיים. ארגון הטרור חמאס ממקם במכוון את נכסיו הצבאיים בלב האוכלוסייה האזרחית ברצועת עזה. טרם התקיפה, צה"ל הזהיר את האזרחים ששהו בבניין ונתן להם שהות מספקת להתפנות מהמבנה".

אחרי הפגיעה במבנה, אחד מכמה רבי-קומות שתקף צה"ל מאז תחילת מבצע "שומר החומות" ביום שני, איים חמאס להמשיך במטחים הכבדים על תל אביב, לקראת תגובה "שתרעיד את האדמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully