וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהודים וערבים הפגינו למען דו-קיום ברחבי הארץ: "ננצח את האלימות"

עודכן לאחרונה: 16.5.2021 / 13:34

ההפגנות למען השותפות היהודית-ערבית התחדשו במוקדים שונים, כשהמרכזית בהן התקיימה במתחם הבימה ביוזמת חד"ש ו"עומדים יחד". אמש התקיים מפגן תמיכה דומה בכוכב יאיר, ביוזמת ראשי רשויות בשרון, ותפילה משותפת של אמהות במפגש זום. "מעבירים מסר של אחדות ושיתוף פעולה"

בווידאו: הפגנה בתל אביב למען חיזוק הדו-קיום בין יהודים וערבים/צילום: דורון בלומנטל

מאות בני אדם הפגינו הערב (שבת) ברחבי הארץ למען חיזוק הדו-קיום בין יהודים לערבים. ההפגנה המרכזית התקיימה במתחם הבימה בתל אביב תחת הסיסמה "לא לאלימות - כן לשותפות". ממפלגת חד"ש, יוזמת האירוע יחד עם תנועת "עומדים ביחד", נמסר כי מטרתו הייתה "לעודד סובלנות ואחווה בין הציבור היהודי לציבור הערבי בישראל, ולהראות שהעימותים בערים המעורבות בארץ הם כתוצאה מקינוניים שמלבים את האש".

מוקדם יותר, כ-300 תושבי רמת הנגב כבר הגיעו לצומת משאבים, בקריאת "לא לאלימות וכן לשכנות טובה ודו קיום". מהמועצה האזורית נמסר כי מטרת ההפגנה היתה "לעמוד יחד ולהראות שאפשר, ושחייב גם אחרת". מוקדים נוספים של מפגני התמיכה היו בירושלים, לוד, באר שבע, חיפה ונצרת.

אתמול וביום חמישי התקיימו הפגנות בעלות אופי דומה, כשהמרכזית שבהן הייתה בצומת כוכב יאיר תחת השם "חיים ביחד בשרון", ביוזמתם של ראשי רשויות באזור. בהפגנה השתתפו כ-500 אנשים, תושבי היישובים כפר סבא, רעננה, כוכב יאיר- צור יגאל, טירה, טייבה וקלנסווה - שקראו "נגד האלימות ובעד חיים משותפים".

פריסת הפגנות של יהודים וערבים ברחבי הארץ. אתר רשמי, מערכת וואלה!
פריסת ההפגנות שיתקיימו ברחבי הארץ הערב/מערכת וואלה!, אתר רשמי
הפגנת תמיכה של יהודים וערבים בכיכר הבימה 14 במאי 2021. אתר רשמי, מערכת וואלה!
הפגנת פיוס בין יהודים לערבים בכיכר הבימה, אתמול/מערכת וואלה!, אתר רשמי
הפגנת תמיכה של יהודים וערבים 14 במאי 2021. אתר רשמי, מערכת וואלה!
הפגנות למען השותפות היהודית-ערבית, אתמול/מערכת וואלה!, אתר רשמי

"באנו להעביר מסר של אחדות ושיתוף פעולה שמעדיף את מרקם החיים המשותף, הסובלנות והחברות על פני גילויי האלימות והשנאה שהתגלו בערים ערביות ומעורבות ובחברה הישראלית", אמר יובל ארד, ראש המועצה המקומית כוכב יאיר-צור יגאל ויו"ר אשכול רשויות השרון.

עו"ד שועאע מסראווה מנצור, ראש העיר טייבה, מסר כי "אנחנו ננצח את כל גילויי האלימות ולא ניתן לה להרים ראש ולהרוס את ההשגים המשותפים שלנו. נפעל יחד ראש ערים ומשטרה נגד גילויי האלימות בכל מקום כדי להבטיח חיים בטוחים לתושבינו". עבד אלבאסט סלאמה, ראש העיר קלנסווה, ציין כי "אנחנו כאן יחד יהודים וערבים, אומרים די לאלימות, די לגזענות כן לחיים יחד בחברה ישראלית שיוויונית ומאוחדת".

מפגש נוסף הקורא לאחדות נערך אמש ב-18:00 במפגש זום ונקראה "תפילת האמהות", במהלכו התאספו נשים מכל המגזרים בארץ לתפילה משותפת מקוונת. ממארגנות האירוע נמסר כי "בין כאב לבכי, בימים של להבות וקיטוב, של ארץ בוערת אנחנו, נשים, בנות ואימהות, מחויבות להביא את הקול שלנו, את המבט הנשי, האחר, את בקשת הלב העמוקה".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully