וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: הירי לת"א יתחדש בחצות, נתניהו: המבצע יימשך ככל שיידרש

מטח כבד נורה לאורך היום למרכז ולדרום. מוקדם יותר נורו עשרותרקטות לכיוון גוש דן. בן 50 נהרג מפגיעה סמוך לביתו בר"ג. צה"ל תקף בעזה, בין היתר את ביתו של סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס. הארגון הודיע: בחצות ת"א תחזור לעמוד על רגל אחת. רה"מ: צפויים ימים לא קלים

בווידאו: זירת הנפילה הקטלנית ברמת גן/צילום: רויטרס, יותם רונן ותיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק היוצרים

סיכום אירועי היום

  • מטחים כבדים לאזור המרכז, הדרום והשפלה משעות הצהריים
  • פגיעות ישירות במבנים ברמת גן, ראשל"צ, גבעתיים, אשקלון, יבנה ועוטף עזה
  • גבר כבן 50 נהרג מפגיעת רקטה ברמת גן
  • פגיעות נצפו גם בלוד, טייבה, ספארי ברמת גן, אזעקות בשומרון
  • צה"ל הפיל את מגדל אל-ג'לא, בניין רב קומות בו יושבים כלי תקשורת כגון אל ג'זירה
  • לפי מד"א, מתחילת המבצע נהרגו 10 אזרחים, ונפצעו 646, כולל נפגעי חרדה
  • משרד הבריאות הפלסטיני דיווח על 145 הרוגים ו-1,100 פצועים

מטחים כבדים נורו היום (שבת) החל משעות הצהריים לאזור המרכז, לדרום ולשפלה. כמה רקטות פגעו ישירות במבנים ברמת גן, ראשון לציון, גבעתיים, אשקלון ויבנה ובמועצה אזורית אשכול. ברמת גן דווח על הרוג, גבר כבן 50, כתוצאה מנפילת רקטה סמוך לביתו. נפילות נצפו מוקדם יותר גם בלוד, בטייבה ובספארי ברמת גן, רקטה נחתה ליד ימית 2000 בחולון. בהמשך הערב זוהתה נפילה במושב מועצה אזורית שער הנגב. הירי נמשך לאורך כל היום, בעיקר ליישובי הדרום, כשבשעות הערב התחדש הירי לכיוון אשקלון ונתיבות.

אזעקות הופעלו בצהריים בכמה יישובים בשומרון אולם לא דווח על פגיעות בנפש או ברכוש באזור זה. כוחות ביטחון, חילוץ והצלה הגיעו אל הזירות השונות. בשעה זו נמשך ירי הרקטות ליישובי הדרום, כשאזעקות נשמעו באשדוד, אשקלון, נתיבות וקריית גת, בנוסף למטחים שנורו לעבר יישובי עוטף עזה ושדרות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב בהצהרה בקריה כי המבצע לא תם וכי הוא "יימשך ככל שיידרש". הוא הוסיף כי "צפויים לעבור עלינו כמה ימים לא קלים". לגבי תקיפות צה"ל בעזה אמר ראש הממשלה כי "אנחנו עושים הכל כדי לצמצם ככל האפשר את הפגיעה באזרחים וכדי לפגוע ישירות במחבלים".

יירוט כיפת ברזל בשמי אשקלון 15 במאי 2021. רויטרס
יירוט של כיפת ברזל באשקלון, הערב/רויטרס

בתגובה למטח הכבד אל עבר מרכז הארץ, צה"ל הפציץ בעזה, ככל הנראה בנוהל הקש בגג, את מגדל אל-ג'לא, שבו יושבים כלי תקשורת דוגמת אל-ג'זירה ואי-פי. לפי דובר צה"ל, מדובר בבניין רב קומות בו נמצאים נכסים צבאיים של המודיעין הצבאי של ארגון הטרור חמאס. בהמשך הופצץ גם ביתו של סגן ראש הלשכה המדינית בעזה חליל אל-חיה.

בחמאס ובג'יהאד האסלאמי איימו "בתגובה מטלטלת" להפגזת המבנה. דובר הזרוע הצבאית: "על תושבי תל אביב והמרכז לעמוד על רגל אחת ולהמתין לתגובה שתרעיד את האדמה". גדודי אל-קודס מאיימים להרחיב את מעגל ההפצצה בשעות הקרובות ולהשתמש ברקטות ראשונות מסוגן, שלא בוצע בהן שימוש עד כה.

הערכת מצב בקרייה לקראת המשך התקיפות בעזה 15 במאי 2021. אלעד מלכה, משרד הביטחון
הערכת מצב בקריה, הערב/משרד הביטחון, אלעד מלכה

תקיפת ביתו של בכיר חמאס

בווידאו: צה"ל תקף את ביתו של סגן יו"ר הלשכה המדינית של חמאס/צילום: דו"צ

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הודיע כי יכנס ישיבת חירום. בתוך כך, וכשברקע מציינים הפלסטינים את יום הנכבה, התייחס היום שר הביטחון בני גנץ הסלמה אפשרית בגדה המערבית.

"למדינת ישראל אין עניין בהסלמה באיו"ש, אבל היא מוכנה לכל תרחיש", אמר גנץ בסיום הערכת מצב בפיקוד המרכז, "בעזה התושבים סובלים בגלל שלטון החמאס - בעוד שהפלסטינים ביהודה ושומרון יכולים להנות משקט וכלכלה יציבה. מי שמלהיט את השטח מסכן את ביטחונכם ופרנסתכם בשל אינטרסים פוליטיים שלו ובשל המצוקה שלו. אם הטרור ירים את ראשו אנחנו נוריד אותו, וניאלץ לבטל צעדים שנועדו לסייע לכלכלה ולחברה הפלסטינית לאחר שנת הקורונה". אמש נהרגו עשרה פלסטינים נהרגו ועוד 474 נפצעו בעימותים עם כוחות הביטחון ברחבי הגדה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כי יקיים הערב הערכת מצב ביטחונית עם שר הביטחון גנץ, הרמטכ"ל אביב כוכבי, ראש השב"כ נדב ארגמן והצמרת הביטחונית. מחר יכנס נתניהו את הקבינט המדיני-ביטחוני.

ברצועה, צה"ל סיכל ניסיון של פעילי חמאס לשגר רחפן נפץ לשטח ישראל. כתוצאה מהפלתו, הוא נפל על חוליית השיגור והשניים נהרגו.

תיעוד הפגיעה במגדל אל-ג'לא בעזה

תיעוד: צה"ל תוקף את בניין אל -ג'לא בעזה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק היוצרים
תקיפת צה"ל על מבנה בניין אלג'לאא בו משדרת רשת אל-ג'זירה ברצועה 15 במאי 2021. רויטרס
תקיפת מגדל אל ג'לא על ידי מטוסי חיל האוויר, היום/רויטרס
תקיפת צה"ל על מבנה בניין אלג'לאא בו משדרת רשת אל-ג'זירה ברצועה 15 במאי 2021. רויטרס
הבניין קורס לאחר התקיפה/רויטרס

דובר צה"ל הדי זילברמן התייחס הערב למבצע ולהישגים הצבאיים שהביא איתו עד כה. על התקיפה הנרחבת בלילה שבין חמישי לשישי אמר "אנחנו עדיין לא יודעים מה מספר הפעילים שנהרגו שם. נכון אפשר היה לחכות להזדמנות אחרת במבצע אחר אבל זה הזמן. עכשיו תוקפים את מדינת ישראל. בחרנו לעשות את זה עכשיו ואני חושב שפעלנו נכון בעניין הזה".

לגבי הפסקת אש אמר דובר צה"ל "אולי מדברים במקומות אחרים על הפסקת אש אצלנו אין את המילה הפסקה אצלנו יש רק אש. הרמטכ"ל הנחה את צה"ל היום בהערכת המצב להיערך למבצע ממושך ומדורג. אנחנו נסיים את השלב הנוכחי ונמשיך לשלב אחרים ככל שיידרש".

זילברמן התייחס ליכולותיו של חמאס והפעולות אותן סיכל צה"ל מצד הארגון. "חמאס הוא ארגון מסודר ויש לו יכולות אנחנו מצליחים להתמודד בצורה טובה עם רוב היכולות שלו. פגענו קשות ביכולת שלו לפשוט מהים כשפגענו בפעילים ימיים שלו". על הרקטות ארוכות הטווח אמר "יש לנו יממה מאוד מוצלחת של תקיפת המשגרים הרב קניים. הצלחנו לפגוע ב-15 משגרים כאלה".

גנץ בתום הערכת המצב

בווידאו: גנץ מזהיר את הפלסטינים ביו"ש לא להצטרף למעגל האלימות/צילום: אריאל חרמוני/ משרד הביטחון
זירת נפילה ברמת גן, 15 במאי 2021. ראובן קסטרו
זירת נפילת הרקטה, היום/ראובן קסטרו

גם על גבול לבנון נרשמו הפרות סדר כשמאות אזרחים התקרבו לגדר, חיבלו בה ובציוד והשליכו חפצים. גורמי ביטחון ביצעו ירי על מנת להרחיק אותם תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות. בלבנון דיווחו על פצוע אחד כתוצאה מהירי.

התרעות צבע אדום נשמעות גם משעות הבוקר ביישובי עוטף עזה. במקביל, צה"ל הודיע כי מל"ט חמוש של חמאס שחצה לשטח ישראל יורט בידי כוח הגנה אווירי.

לפי צה"ל, כ-200 רקטות שוגרו מרצועת עזה לשטח ישראל מ-19:00 אמש ועד 07:00 הבוקר. כמאה מהשיגורים יורטו ו-30 נחתו בשטח הרצועה. כמו כן, בתגובה לירי הרקטות, צה"ל תקף הבוקר במחנה הפליטים שאטי, בו לפי הערכות ממוקמות רקטות המכוונות למרכז הארץ.

פריסת כוחות צה"ל בגבול הרצועה 15 במאי 2021. שי מכלוף
כוחות צה"ל פרוסים בגבול הרצועה, הערב/שי מכלוף

איסמעיל הנייה, ראש הלשכה המדינית של חמאס, אמר היום כי "ישראל אחראית ישירה להמשך הפגיעה בתושבים בעזה, ההתנגדות תמשיך להגן על עמנו ולהכות בישראל". הנייה התייחס לתקיפה במחנה הפליטים בה נהרגה לפי דיווחים משפחה פלסטינית ואמר כי "הטבח בשאטי" מעיד על הכישלון וחוסר היכולת של ישראל. עשרה בני משפחה - שמונה ילדים ושתי נשים - נהרגו בתקיפה של צה"ל במחנה הפליטים שאטי - כך לפי אבי המשפחה.

צה"ל לא הגיב על התקרית הזו, אך הוא טוען שהוא מנסה להימנע מפגיעה באזרחים בעוד שחמאס ויתר ארגוני הטרור ברצועה משגרים רקטות מאזורים מאוכלסים.

לאורך הלילה האחרון דובר צה"ל עדכן על שורת תקיפות שביצע הצבא ברצועה, כשאחת מהן כוונה למשרדו המבצעי של ראש מנגונני הביטחון בחמאס, תאופיק אבו נעים, ששימש תשתית צבאית לניהול לחימה. ביתר ההתקפות היעדים היו עמדות שיגור וחוליות לוחמים של חמאס.

בתחילת הלילה, במטח לעבר באר שבע, מערכת כיפת ברזל יירטה רקטה אחת ותשע רקטות נפלו בשטחים פתוחים. שלוש נשים נפצעו באורח קל כשהיו בדרכן למרחב מוגן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully