וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל התלוננה בפני מדינות אירופיות: אל תתבטאו על העימותים בין יהודים לערבים

14.5.2021 / 22:18

במשרד החוץ הביעו מורת רוח בפני מדינות באירופה על ההודעות שפרסמו בנושא. שגריר האיחוד האירופי אמר כי "הרשויות צריכות להגן על אזרחים מכל הקהילות". השר אשכנזי התלונן על כך שעד כה האיחוד לא השמיע אמירה ברורה בנושא זכותה של ישראל להגנה עצמית

בוידאו: עימותים בשכונת שייח ג'ראח בירושלים/עריכה: אביעד בללי

משרד החוץ התלונן בפני כמה מדינות אירופיות על הודעות שפרסמו בנושא העימותים בין יהודים לערבים בישראל. הנושא אף עלה בשיחה קשה שקיים אתמול שר החוץ גבי אשכנזי עם שר החוץ של האיחוד האירופי ג'וזף בורל.

אשכנזי הביע מחאה במהלך השיחה עם בורל על כמה ציוצים של גורמים באיחוד האירופי בנושא המצב בעזה ובמיוחד לגבי ציוץ של שגריר האיחוד האירופי בישראל עמנואל ג'ופרה בעניין המהומות בלוד ובשאר הערים המעורבות.

"עקבתי בדאגה רבה אחרי החדשות על התקפות של אזרחים בידי המון מוסת בכמה ערים בישראל", כתב שגריר האיחוד האירופי בישראל. "מנהיגים פוליטיים, דתיים וקהילתיים צריכים לפעול להורדת המתיחות ולגנות הסתה. הרשויות צריכות להגן על אזרחים מכל הקהילות".

אשכנזי הבהיר לבורל שהציוצים הללו אינם מקובלים והתלונן על כך שעד כה האיחוד האירופי לא השמיע אמירה ברורה בנושא זכותה של ישראל להגנה עצמית. הוא ביקש משר החוץ של האיחוד האירופי לפרסם ציוץ משלו בחשבון הטוויטר שלו ושעה קלה לאחר מכן כך קרה.

"היתה לי שיחה ארוכה וכנה עם שר החוץ הישראלי אשכנזי", כתב בורל. "הדגשתי שהאיחוד האירופי תומך בביטחון ישראל ומגנה את ירי הרקטות חסר ההבחנה מצד חמאס. חשוב שכל תגובה תמנע מפגיעה באזרחים".

לינץ בערבי בבת ים 12 במאי 2021. ראובן קסטרו
הלינץ' באזרח הערבי בבת ים, 12 במאי 2021/ראובן קסטרו

במקביל פנו בכירים במשרד החוץ לשגרירי גרמניה, בריטניה, ספרד ואוסטריה שגם הם פרסמו ציוצים לגבי העימותים בין יהודים לערבים בתוך ישראל, הביעו את חוסר שביעות רצונם מהעיסוק בנושא פנים ישראלי וציינו כי חמאס עלול לנצל לרעה את הציוצים במסגרת מאבקו נגד ישראל.

שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן התייחס גם הוא למהומות בתוך ישראל במסיבת עיתונאים שקיים ביום חמישי עם שרת החוץ של אוסטרליה. "אנחנו מודאגים מהאלימות ברחובות ישראל", אמר בלינקן. "כאשר מוסלמים חוגגים את עיד אל-פיטר ויהודים חוגגים את שבועות - מגיע להם לחגוג בלי פחד מאלימות".

שר החוץ, גבי אשכנזי במהלך הצהרה משותפת עם עמיתיו הגרמני, הייקו מאס ושר החוץ של האמירויות, עבדאללה בן זייד בברלין, בגרמניה 6 באוקטובר 2020. רויטרס
שוחח ישירות עם עשרות שרי חוץ זרים בימים האחרונים בעניין הלחימה בעזה. שר החוץ אשכנזי/רויטרס

בכירים במשרד החוץ מציינים כי שר החוץ גבי אשכנזי שוחח ישירות עם עשרות שרי חוץ זרים בימים האחרונים בעניין הלחימה בעזה. לדבריהם, הם שבעי רצון עד כה מהתגובות הבינלאומיות ללחימה בעזה ומהעובדה שעד כה לא מופעל על ישראל לחץ בינלאומי משמעותי לסיים את הלחימה. מניתוח של משרד החוץ עולה כי מתוך כ-90 מדינות שפרסמו הודעות בעניין המצב בעזה, כ-80 אחוז מביעות בשלב זה תמיכה במדיניות הישראלית תוך קריאה לישראל להימנע מפגיעה באזרחים.

היום הגיע לישראל השליח האמריקני האדי עמר. הוא צפוי להיפגש עם בכירים בישראל וברשות הפלסטינית וכן עם נציגי האו"ם כדי לקדם שיחות לבלימת ההסלמה. עדיין לא ברור האם עמר יפגוש את ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החוץ אשכנזי או שר הביטחון גנץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully