וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוע יחידת משטרה על אזרחי עם סמל גולגולת פועלת ביפו ויורה באזרחים תמימים | צפו

14.5.2021 / 17:06

בימים האחרונים מסתובבת ביפו יחידת שוטרים סמויים עם מדים ואפודים כאשר על אחד מהם סמל גולגלת טבוע באפוד. יחידה זאת הייתה מעורבת במספר אירועים לא חוקיים: ירי כדור גומי על אזרח חף מפשע וירי רימון הלם לבית חפים מפשע

בווידאו: ירי כדור גומי על תושב ביפו שצילם שוטרים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי 27 א׳ לחוק היוצרים

בימים האחרונים מסתובבת ביפו יחידת שוטרים סמויים עם מדים ואפודים כאשר על אחד מהם סמל גולגלת טבוע באפוד. יחידה זאת הייתה מעורבת במספר אירועים לא חוקיים: ירי כדור גומי על אזרח חף מפשע וירי רימון הלם לבית חפים מפשע, כאשר האירועים מתועדים.

אחד האירועים התרחש שלשום (רביעי) בשכונת עג'מי ביפו, לאחר ששוטרי יס"מ ירו ככל הנראה כדור גומי לעבר איברהים סורי, תושב השכונה, בזמן שעמד במרפסת ביתו ותיעד את הכוחות באמצעות הטלפון הנייד.

בתיעוד שרץ ברשתות החברתיות שומעים את אחד השוטרים שואל את עמיתו: "מה הוא מכוון אלינו?". סורי השיב להם שזכותו לתעד אותם: "מה, אסור לי לצלם? אתה רוצה לירות בי? תירה, בבקשה, תירה". בעקבות זאת, אחד מלוחמי היס"מ שהיו במקום ירה כדור גומי לעבר מרפסת ביתו של סורי, והוא נפצע בפניו ונאנק מכאבים.

תג הנחזה לתג יחידה משטרתי ועליו סמל של דגל ישראל ולצידו סמל של גולגולת. אפרת ספרן, חקירה עכשיו, תמונות גולשים
שוטר ביחידה שמסתובבת ביפו עם סמל גולוגולת/תמונות גולשים, אפרת ספרן, חקירה עכשיו

ירי כדורי גומי לעבר מרפסת בית, כשלא נשקפה לכוחות סכנה מוחשית ואמיתית, הוא חריג ביותר. בתיעוד ניתן לראות כי האזרח רק עומד ומצלם את הכוחות, ולא מנסה להפעיל אלימות מסוג כלשהי.

"כוחות המשטרה והיס"מ מרגישים כאילו הם בשכם או בג'נין", אמר לוואלה! תושב יפו, "יש פה אזרחים ישראלים, שומרי חוק, עם ילדים". במשטרה אמרו שהנושא בבדיקה.

עוד בוואלה!

מורשת של שיסוי: מעל כל האחראים לשנאה היוקדת בישראל ניצב נתניהו

לכתבה המלאה
תג הנחזה לתג יחידה משטרתי ועליו סמל של דגל ישראל ולצידו סמל של גולגולת. אפרת ספרן, חקירה עכשיו, תמונות גולשים
תג הנחזה לתג יחידה משטרתי לצד סמל גולגולת/תמונות גולשים, אפרת ספרן, חקירה עכשיו
ברקע המתיחות הביטחונית | הפגנת ההזדהות ביפו עם הפלסטינים 11 במאי 2021. ראובן קסטרו
כוחות משטרה ביפו, השבוע/ראובן קסטרו

השוטר "המעניש"

בתוך כך, תיעוד נוסף מציג בלש משטרה שהוצב בעיר, כשהוא עונד על שכפ"ץ האפוד שלו תג הנחזה לתג יחידה משטרתי, ועליו סמל של דגל ישראל ולצידו סמל של גולגולת. ככל הנראה, מדובר ביוזמה מקומית של השוטר, היות שכמובן אין תג שכזה במשטרה.

הסמל מזוהה עם דמות הקומיקס "המעניש", שממנו ככל הנראה שאב השוטר את ההשראה. מדובר בדמות של איש צבא אמריקני, שלוקח את החוק לידיים לאחר שבני משפחתו נרצחו על ידי עבריינים.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה כי "מדובר בכוח בילוש שהוקפץ ליפו, במסגרת פעילות מבצעית ממוקדת למניעת הפרות הסדר ושמירה על שלום הציבור ובטחונו, כאשר המדבקה על אחד השכפ"צים, איננה משטרתית ולפיכך הוסרה. משטרת ישראל תמשיך לטפל בכל אירוע במקצועיות תוך שימוש בכל האמצעים העומדים לרשותה במטרה להגן על שלום הציבור."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully