וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטחים לדרום: פגיעה ישירה בבתים באשדוד ובבאר שבע, אין נפגעים

לאורך הלילה נמשכו השיגורים לעבר יישובי הדרום. לפי צה"ל, 200 רקטות נורו מעזה ב-12 השעות האחרונות, יותר ממאה יורטו ו-30 נפלו בשטח הרצועה. בחלק משכונות העיר אשדוד אין חשמל. צה"ל תקף יעדים ברצועה בהם בניין שהיווה "בנק ייצור" של חמאס

הבניין באשדוד שנפגע פגיעה ישירה/תמונות גולשים

מטחי הירי לעבר הדרום נמשכים גם הבוקר (שבת) ולאורך הלילה נשמעו אזעקות ביישובי עוטף עזה, אשדוד, אשקלון, קריית מלאכי, נתיבות, גן יבנה באר שבע והפזורה הבדואית. בבאר שבע ובאשדוד זוהו פגיעות ישירות בשני בתים, ולא היו נפגעים באירועים. בתגובה, צה"ל ביצע שורת תקיפות ברצועה.

כתוצאה מהירי על אשדוד, בחלק מהשכונות אין חשמל ובאזור אחר בעיר פרצה שריפה במפעל לוגיסטי כתוצאה מרסיסי רקטה. לא דווח על נפגעים.

לפי צה"ל, כ-200 רקטות שוגרו מרצועת עזה לשטח ישראל מ-19:00 אמש ועד 07:00 הבוקר. כמאה מהשיגורים יורטו ו-30 נחתו בשטח הרצועה. כמו כן, לאורך הלילה דובר צה"ל עדכן על שורת תקיפות שביצע ברצועה, כשאחת מהן כוונה למשרדו המבצעי של ראש מנגונני הביטחון בחמאס, תאופיק אבו נעים, ששימש תשתית צבאית לניהול לחימה. ביתר ההתקפות היעדים היו עמדות שיגור וחוליות לוחמים של חמאס.

נפילת רקטה בבאר שבע, 15 במאי 2021. אלי אלקסלאסי, תמונות גולשים
פגיעה ישירה בב"ש, הבוקר/תמונות גולשים, אלי אלקסלאסי
הבניין שנפגע באשדוד, 15.5.21. ללא קרדיט, תמונות גולשים
הבניין שנפגע באשדוד/תמונות גולשים, ללא קרדיט

בתחילת הלילה, במטח לעבר באר שבע, מערכת כיפת ברזל יירטה רקטה אחת ותשע רקטות נפלו בשטחים פתוחים. שלוש נשים נפצעו באורח קל כשהיו בדרכן למרחב מוגן. באשדוד, גבר בשנות הארבעים לחייו התעורר מהאזעקה בבהלה וחש בליבו. לאחר טיפול של צוות רפואי, חש בטוב ונשאר בביתו.

אמש, רקטה שנפלה באזור צומת גורל הסמוכה לבאר שבע פצעה אדם באורח קל וגרמה נזק למספר רכבים. בשדרות בית נפגע פגיעה ישירה מרקטה, אך לא דווח על נפגעים. נפילה בתוך המועצה האזורית אשכול גרמה לנזק לשני בתי מגורים ולרכב. במקביל המשיכו כוחות צה"ל להתקיף יעדים ברצועה.

בין המטרות שצה"ל תקף ברצועה לאורך היום היה בניין רב קומות, בו נמצא סניף של בנק הייצור הפלסטיני של חמאס. מטוסי קרב תקפו את הבניין בצפון הרצועה, ולדברי צה"ל התקיפה מהווה פגיעה בהתנהלות הכספית של הארגון, מאחר והסניף היווה כלי לניהול תזרים המזומנים השוטף של חמאס ושל הזרוע הצבאית שלו. בנוסף, הותקפו הלילה שלוש עמדות שיגור תת קרקעיות של חמאס בצפון הרצועה ואתר השייך למודיעין הצבאי של הארגון.

בתוך כך, צה"ל פעל היום גם בחזית הצפונית, בה התקהלו עשרות מפגינים פרו-פלסטינים מלבנון על הגבול הסמוך ליישוב מטולה. אחדים מהמפגינים ניסו לחצות לשטח ישראל, תוך שהציתו אש במקום. בתגובה פתח צה"ל בירי לעברם והבריח אותם חזרה ללבנון. לפי דיווחים, אחד המפגינים, צעיר בן 21, נורה ונהרג בידי כוח צה"ל.

נפילת רקטה בשדרות, 14 במאי 2021. עיריית שדרות, אתר רשמי
נפילת הרקטה בבית בשדרות, היום/אתר רשמי, עיריית שדרות
נפגעים בנפילת רקטה בצומת גורל לאחר מטח רקטות לאזור באר שבע, 14 במאי 2021. ., צילום מסך
פצוע קל בפגיעה בצומת גורל הסמוכה לבאר שבע, היום/צילום מסך, .

בתום הערכת מצב עם הצמרת הביטחונית בקריה בתל אביב, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי למרות התגברות התקיפות של צה"ל ברצועה, המערכה טרם קרובה לסיום. "ביממה האחרונה תקפנו מטרות בתת קרקע, חמאס חשב שהוא יוכל להסתתר שם והוא לא יכול להסתתר שם. הבכירים שלו חושבים שהם יכולים להימלט מנחת זרוענו - הם לא יכולים להימלט. אנחנו מגיעים אליהם בכל מקום, לכל האנשים האלה ואנחנו נמשיך לעשות זאת", אמר.

ראש הממשלה ציין כי החמאס "תקפו אותנו ביום חגנו, הם תקפו את בירתנו, הם שיגרו טילים לערינו, הם משלמים וישלמו על כך מחיר כבד. זה עוד לא נגמר. אנחנו נעשה הכל כדי להשיב את הביטחון לערינו ולאזרחינו". נתניהו אף התייחס למדינות אחרות שהביעו תמיכה בישראל בעקבות ההסלמה. "מילת הערכה לידידי הנשיא ביידן, לידידים אחרים - נשיא צרפת, ראש ממשלת בריטניה, קנצלר אוסטריה, ראש ממשלת גרמניה ואחרים. הם עמדו על זכותנו הטבעית והמובנת מאליה להגן על עצמנו".

שריפה המשתוללת במפעל לוגיסטי באשדוד/תמונות גולשים
נזק שנגרם  מנפילת רקטה במועצה האזורית אשכול, 14 במאי 2021. ביטחון אשכול, אתר רשמי
נזק שנגרם מנפילת רקטה בשאכול, היום/אתר רשמי, ביטחון אשכול

בהתקפות של צה"ל אתמול לקחו חלק סוללות ארטילריה וירי מכלי שיט של חיל הים. מדובר באחת התקיפות הגדולות ביותר של חיל האוויר בשנים האחרונות, שבוצעו לאורך פרק זמן של כעשרים דקות. בעקבות התקיפה הפלסטינים דיווחו על בריחה המונית מאזורים מאוכלסים בצפון הרצועה לכיוון דרום. החשש, כך נמסר, הוא מפלישה ישראלית.

בתגובה נורו בלילה מטחים לאשדוד, באר שבע, יבנה ואשקלון, וגם הבוקר נמשך הירי, גם לעבר קריית גת ומקומות נוספים. מהמטחים לאשקלון נפגע בלילה גבר בן 57, באורח בינוני מרסיסים, וכן גבר בן 90 שנפצע קל. במטח שנורה קודם לכן בניין ספג פגיעה ישירה, ונגרם לו נזק. לא דווח על נפגעים בפגיעה זו.

לאחר תקיפת צה"ל הנחה פיקוד העורף את תושבי עוטף עזה במרחק של עד ארבעה קילומטר מהגבול להישאר במרחב המוגן עד להודעה חדשה, אולם, הבוקר ההנחיה בוטלה.

בבית החולים שיבא בתל השומר נקבע הלילה מותה של אישה כבת 50, שנחבלה לפני שלושה ימים בדרכה לממ"ד. היא הקורבן הישראלי התשיעי מאז תחילת מבצע "שומר החומות". במקביל, משרד הבריאות של הפלסטיני דיווח כי מניין ההרוגים בעזה מתחילת המבצע עלה ל-126 בני אדם. בין ההרוגים 31 ילדים ו-20 נשים. בנוסף, כ-950 בני אדם נפצעו.

בית שנפגע מרקטה באשקלון, 14 במאי 2021. Amir Cohen, רויטרס
בית שנפגע מרקטה באשקלון, הבוקר/רויטרס, Amir Cohen

מועצת הביטחון של האו"ם תתכנס ביום ראשון בשעה 17:00, שעון ישראל, לדיון פתוח ראשון על הלחימה בעזה. הדיון נקבע לאחר שבמשך קרוב לשבוע ארצות הברית עיכבה דיון פתוח לבקשת ישראל ומנעה פרסום של שתי הודעות מטעם מועצת הביטחון. הלילה, בעקבות דרישה של סין, נורבגיה ותוניסיה שרצו שהמועצה תתכנס כבר היום, הושגה פשרה לפיה המועצה תתכנס בשבוע הבא. כינוס הדיון במועצת הביטחון צפוי להגביר את הלחץ על ישראל לסיים את המבצע הצבאי.

תקיפת צה"ל בצפון רצועת עזה, 13 במאי 2021. GettyImages
התקיפות ברצועה, הלילה/GettyImages
פלסטינים בעזה נמלטים מבתיהם בעקבות מבצע "שומר החומות", 14 במאי 2021. Mohammed Salem, רויטרס
פלסטינים בעזה נמלטים מבתיהם בעקבות מבצע "שומר החומות", היום/רויטרס, Mohammed Salem

מוקדם יותר אמש שוגר מטח רקטות נרחב לאזור נתב"ג, השפלה, הדרום ועוטף עזה, כשאזעקות רבות נשמעו בבאר שבע, אשדוד, אשקלון ושדרות, ובת 87 ממושב שתולים מתה לאחר שנפלה ונחבלה בדרך לממ"ד. בירי לבאר שבע יורטו שתי רקטות; אחת נפלה בגינת בית, שלושה נפגעי חרדה טופלו במקום. ברמלה נרשמה נפילה, אך לא דווח על נפגעים. צה"ל תקף קודם לכן מבנים בדרום רצועת עזה, בהם בתי מפקדים של חמאס בין חאן יונס לרפיח. בהמשך אמורים ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ לקבל החלטות על המשך המבצע ועל פעולות נוספות ברצועת עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully