וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השעון פועל נגד חמאס, אבל הציבור בעזה עדיין מלא הערכה כלפיו

אבי יששכרוף

עודכן לאחרונה: 13.5.2021 / 20:04

חבר המתגורר ברצועה מתאר רחובות ריקים ופיצוצים שנשמעים בקרבת ביתו. עם זאת, הוא עדיין בטוח בניצחון חמאס. "כל העולם הערבי פוחד מכם, ורק אנחנו המשוגעים מעזה מצליחים לייצר מולכם הרתעה. בפעם הבאה יחשבו מאה פעם לפני שיציבו מחסומים בשער שכם". הטור המלא מחר במעריב

בווידאו: עד כה צה"ל תקף למעלה מ-600 יעדי טרור ברצועת עזה/צילום: דובר צה"ל

"אתם בבעיה", מסביר לי ע', חבר המתגורר בצפון רצועת עזה. "נכון, חמאס רוצה הפסקת אש, אבל זה בגלל שהם כבר השיגו את תמונת הניצחון שלהם ומבחינתם כל הסיפור יכול להיגמר כאן ועכשיו". הוא מספר שבכל כמה דקות נשמע פיצוץ גדול בקרבת ביתו והרחובות של עזה ריקים, אפילו ריקים מאוד.

"אבל הציבור מלא הערכה כלפי חמאס. נכון, אין חגיגות לרגל עיד אל פיטר. אבל תראה, כל העולם הערבי פוחד מישראל, אפילו האיראנים פוחדים ממנה, ורק אנחנו המשוגעים מעזה, או חמאס, מצליחים לעמוד נגדכם ולייצר מולכם הרתעה. אומרים שנירה בשש ויורים בשש. אומרים שנירה בתשע? יורים בתשע. רוצים לירות על תל אביב מטח שמעולם לא נורה עליה - עושים גם את זה. תגיד לי אתה, איפה היית הלילה, במקלט?". עניתי שבממ"ד. "אתה רואה? אני לא ישנתי ואתה לא ישנת. חמאס הצליח ליצור פה משוואה שאף אחד אחר לא הצליח לעשות במזרח התיכון, כבר לפחות 15 שנים".

לדבריו, הרקטה שנורתה בתחילת המערכה הייתה תמונת הניצחון של חמאס. "מישהו אצלנו כתב שהטיל שנורה על ירושלים, לא הרג אף אחד אבל זה היה כמו פצצה גרעינית". ניסיתי לצנן קצת את התלהבותו אבל הוא המשיך בשלו: "כל מדינת ישראל בפחד מפני הרקטות שלנו. פסיכולוגית, תחשוב על זה, עזה הפכה למעצמה. חמאס הפך לאימפריה. אנחנו, הקטנים מעזה עם הכלכלה המרוסקת והעוני, אנחנו מעצמה בעיניכם ובעיני העולם הערבי כולו. אין יותר רשות פלסטינית, אין יותר אבו מאזן או מוקטעה. יש חמאס וחמאס בלבד. ולכן איסמעיל הנייה אמר 'ניצחנו את המערכה על ירושלים ואם הישראלים יעצרו גם אנחנו נעצור'. הוא השיג את שלו".

תקיפות צה"ל בעזה 13 במאי 2021. עטיה מוחמד, פלאש 90
"אנחנו הקטנים מעזה, מעצמה בעיניכם". תקיפות צה"ל בעזה, היום/פלאש 90, עטיה מוחמד

ובכל זאת ישראל יכולה לגרום לחמאס ולעזה נזק אדיר.

"יותר הרס ממה שכבר היה ב-2014, לא יהיה פה. לא אפשרי. אבל חמאס לעומת זאת מרשים. תראה את התפקוד של הפיקוד שלו ושל הגי'האד. אתם יכולים להרוס ולהרוג עוד ועוד אבל לא תביאו פה לכניעה וחשוב מזה לכניסה קרקעית אתם לא מוכנים".

אבל מה כבר יכול חמאס להשיג, שוב פעם תהדיא מול תהדיא? אז בשביל מה הייתה כל ההרפתקה הזו?

"בוא נניח אפילו לרגע שהכל נגמר הערב. ממש עכשיו. האם משמעות הדבר שנחזור למשוואה של שקט תמורת שקט? אולי. אבל דבר אחד כבר כן ישתנה. בפעם הבאה שמישהו רוצה לפרוס מחסומים בכניסה לשער שכם, הוא יצטרך לחשוב מאה פעם מה תהיה התגובה של חמאס. בפעם הבאה שמישהו שוקל אפילו להעביר את מצעד הדגלים ברחוב הוואדי, אתם תחשבו אם חמאס יפציץ את ישראל. הימים האלה שהמשוגעים שלכם כמו בן גביר וחבורתו עושים מה שהם רוצים ואתם משתלטים על בתים ומגרשים אנשים, זה נגמר".

עוד בוואלה!

מטחים לבאר שבע ואשקלון, צה"ל תוקף בתים של בכירי חמאס

לכתבה המלאה
שיגורים מרצועת עזה לעבר ישראל, 13 במאי 2021. AP
"הימים שאתם משתלטים על בתים ומגרשים אנשים נגמרו". שיגור רקטות מעזה, היום/AP

ובכל זאת יש דבר אחד שע' לא לקח בחשבון. נקודת השיא מבחינת חמאס הייתה ביום שלישי בלילה באותו מטח אדיר לעבר גוש דן ותל אביב. ההצהרה של הנייה לא הייתה מקרית ונועדה להעביר מסר שחמאס רוצה בהפסקת אש. גם הנייה יודע שמאותה נקודה ואילך, הנזק שייגרם לעזה ולחמאס רק יילך ויחריף וככל שיימשך המבצע, גם התסכול של תושבי עזה יגבר ועמו הטינה כלפי חמאס. השעון הפעם, פועל נגד חמאס ולא רק נגד ישראל.

הטור המלא - מחר במעריב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully