וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במרכז מתעוררים לבתים הרוסים: "לא ישנו כל הלילה. הכול הלך"

בגוש דן, בשרון ובשפלה הצטרפו לשגרת המרחבים המוגנים אליה התרגלו בדרום בעקבות מטח הרקטות. תושבת יהוד שביתה נפגע סיפרה שניצלה הודות להקפדה על ההנחיות. "ביקשנו מקלטים והמועצה לא אישרה", האשימו בכפר דהמש. שכניה של האישה שנהרגה בראשון לציון: "היא צעקה תעזרו לי"

בווידאו: שכניה של האישה שנהרגה בראשון לציון: "היא צעקה תעזרו לי", אשיה נוספת נפטרה מדום לב/צילום: שלומי גבאי

תושבי גוש דן, השרון והשפלה יצאו וחזרו הלילה (רביעי) מהמרחבים המוגנים בעקבות ירי בלתי פוסק מרצועת עזה. לפי חמאס, יותר ממאה רקטות שוגרו במטח אחד למרכז. בראשון לציון נהרגה אישה מפגיעה ישירה, ובכפר דהמש שליד לוד מתו אב ובתו. תושבים ושכנים תיארו את התחושות הקשות והחשש מהעתיד לבוא בשיחות עם וואלה!.

"שמענו את האזעקה. התקשרתי לאמא שלי לראות מה קורה איתה, ניסינו עוד פעם ועוד פעם", שחזרו בניה של לאה יום טוב, שנהרגה בראשון לציון. התחילו שמועות על שהייתה פה פגיעה. כשהגענו כבר היו פה כוחות ההצלה", אמרו. "הבית הפוך, הכול מלא זכוכיות. בלאגן גדול, תוהו ובוהו בפנים".

זירת נפילה בראשון לציון, 12 במאי 2021. שלומי גבאי
"היה רעש חזק מאוד, והבנתי שמשהו התפוצץ על הבית". ההרס בראשון לציון/שלומי גבאי
בית משפחת כהן , הבית הצמוד לבית ההרוגה בראשון לציון, 12 במאי 2021. שלומי גבאי
"האישה לא הספיקה לעלות במדרגות". הבית שנהרס/שלומי גבאי

הם העידו כי הייתה אישה מלאת שמחת חיים, שכל פעם שמה אחרים לפניה. אישה של אהבה, עזרה, נתינה גדולה. אנחנו מנסים לעכל ולהבין. אנחנו חיים במדינה שנופלים בה טילים, זה חלק מהמציאות פה. לא משנה אם בראשון, שדרות, ירושלים או עוטף עזה. יש הרבה משפחות שמשלמות כרגע מחיר כבד".

קונסטנטין קנדאורוב, שכן של יום טוב, סיפר כי "היה רעש חזק מאוד, והבנתי שמשהו התפוצץ על הבית - ולא בשמיים. יצאתי החוצה וראיתי את ההרס הענק. כל הלילה לא ישנו, ואנחנו עדיין בהלם ולא מבינים מה עבר עלינו".

אילנה כהן, מתה מדום לב לאחר נפילה בראשון לציון, 12 במאי 2021. שלומי גבאי
אילנה ויוסף כהן/שלומי גבאי

יעקב חטבני, שכן נוסף, שחזר את רגעי האימה. "רצנו ולא הספקנו לרדת במדרגות, הדבר הזה הגיע באיחור. הייתי באמצע מקלחת. ירדנו למטה והבנתי שהבית שלי קיבל רסיסים מההדף. הכול הלך", אמר, והוסיף כי האישה הייתה "צנועה ומקסימה. היא לא הספיקה לעלות במדרגות".

"היה פיצוץ אדיר הטיל פשוט ריסק פה הכול", אמר אהרון חמוי. "היא (האישה שנהרגה - ס"ג) צעקה 'תעזרו לי תעזרו לי'. הרסיסים הגיעו למרחק של מאות מטרים. לי נקרע הרכב. מרגישים זוועה. מחזקים את כוחות צה"ל, שיעשו מה שצריך ולא יטאטאו מתחת לשטיח".

אילנה כהן, אישה נוספת שגרה סמוך למקום הפגיעה, מתה מדום לב. לדברי בעלה יוסף, לאחר הפיצוץ בת ה-76 חשה ברע והובאה לבית חולים אסף הרופא, שם נקבע מותה בסביבות השעה 02:00. תחילה, הזוג חשב שמדובר בהתקף חרדה אך כאשר הגיע האמבולנס התבררה סיבת המוות.

בית ההרוגים מנפילת רקטה בלוד, 12 במאי 2021. יותם רונן
"אם היה מרחב מוגן - לא היה קורה האסון". בית ההרוגים בדהמש/יותם רונן

בלוד נהרגו האב חליל עווד בן ה-52 ובתו נדין בת ה-16. "הגעתי חמש דקות אחרי הנפילה. אנחנו בהלם", הודה ערפאת איסמאעיל, גיסו של חליל. "נדין זו בחורה בת 16 שחלמה להיות רופאה. רק עכשיו היא עברה בחינות בהצלחה. הם שמעו את האזעקה ויצאו מהבית כי אין להם כאן ממ"ד, ואז חטפו את הפגיעה. אני גר לידם ושמעתי את הנפילה. הגעתי לכאן וראיתי שמפנים אותם לטיפול רפואי".

פיראוס שעאבן, שמתגורר סמוך לשניים, הצטרף לדבריו של ערפאת. "שמענו את האזעקה הראשונה וחיפשנו מחסה, ואז היה בום שאי אפשר לתאר. אין לנו פה מרחב מוגן, אם היה לא היה קורה האסון. ביקשנו מקלטים ואין אישור מהמועצה".

יובל חובב, שפורעים שרפו לו את הרכב ופרצו לו הלילה לבית, אמר: "יש פה יומיים של פרעות בתושבי רמת אשכול בלוד. אמש בשעות הערב ראינו מה הולך להיות פה, פיניתי את הילדים שלי לירושלים. הרכב שלי שנשאר פה נשרף והבוקר הגעתי לצלם למס רכוש את הרכב שלי. השכן הערבי שלידי פתח את הדלת לפורצים. שברו לי את הבית. הרסו לא רק אותי, את כל הדו קיום שניסינו לייצר שנים ביחד. אני לא יודע איך אני אקום לבוקר חדש עם השכנים שלי, הם סימנו לפורעים את הרכב שלח. זה לא כנופיות מהגליל. זה השכנים שלי שתקעו לי סכין בגב"

בית ביהוד שנפגע מרקטה. 12 במאי 2021. דוברות איחוד הצלה, איחוד הצלה
"אירוע טראומטי". פגיעת הרקטה ביהוד/איחוד הצלה, דוברות איחוד הצלה

ההרס הגיע גם ליהוד. דרורה נבון, תושבת העיר שביתה נפגע מרקטה, כינתה את האירוע "טראומטי". לדבריה, "הבית נהרס. בן זוגי, בתי, אני והכלבה האהובה שלנו - ניצלנו הודות למילוי אחר הוראות פיקוד העורף. עם הישמע האזעקה נכנסנו לממ"ד ונשארנו שם עד להוראת כוחות ההצלה שהגיעו ועשו עבודה מופלאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully