וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביו של הגבר שנורה למוות בלוד: "לא יודע איך לספר לילדים שלו"

עודכן לאחרונה: 11.5.2021 / 20:19

מאלכ חסונה, אביו של מוסא בן ה-32 שנורה למוות הלילה בעימותים בעיר אמר לוואלה! בדמעות כי טרם סיפר ל-3 נכדיו על מות אביהם. הוא מאשים בעימותים את חברי הגרעין התורני בעיר. "שנים חיינו יחד בכבוד, עד שהמתנחלים באו"

בווידאו: אביו של הגבר הערבי שנהרג בלוד סופד לו/צילום: לירן לוי

בלוד הוקמה סוכת אבלים לזכר מוסא חסונה, בן ה-32 שנורה הלילה (שלישי) למוות בעימותים בעיר. המשטרה עצרה הבוקר יהודי בן 34 תושב העיר בחשד למעורבות בירי. לפני זמן קצר המשטרה הודיעה כי עצרה גבר נוסף, בן 42, לחקירה בחשד למעורבות באירוע.

אביו, מאלכ, אמר לוואלה! כי טרם סיפר לילדיו של מוסה על מות אביהם. "יש לו שלושה ילדים, הכי קטן בן תשעה חודשים, והכי גדול בן שבע וחצי. הם בלי אבא עכשיו. הם לא יודעים עדיין, איך אני אספר להם שאבא שלהם נפטר?", סיפר מאלכ בדמעות, "שראש הממשלה ירגיש מה שאני מרגיש עכשיו, זה הבן שלי, יד ימין שלי".

"הוא היה ילד נפלא וילד טוב, עבד במשאיות ברזל", סיפר מאלכ על בנו ותיאר את ליל המקרה. "אנחנו עכשיו בחודש של צום, הוא היה אצל אח של אשתו והזמין אותה לארוחת ערב ופתאום הם התנפלו וירו עליו. ירו בו מטווח אפס. המשטרה לא דיברה בכלל עם הבחור שירה בו, והבן שלי דימם על הרצפה. הוא מת במקום. היתה פה טעות גדולה".

מוסא חסון בן 25 ההרוג בהתפרועיות בלוד, מאי 2021. באדיבות המשפחה
מוסא חסונה, בן ה-32 שנורה למוות בלוד הלילה/באדיבות המשפחה

במות בנו ובעימותים בין יהודים וערבים בעיר האשים מאלכ את הגרעין התורני שאנשיו עברו להתגורר בלוד בשנים האחרונות, אותם הוא מכנה "מתנחלים". "מה שראש העיר והמתנחלים עושים זה לא טוב, אנחנו פה מלפני קום המדינה ולא היה דבר כזה אבל עכשיו יהיה בלאגן במסגדים. אני יכול לומר לך שסבא שלי חי בלוד עם היהודים לפני שהיתה מדינה, חיינו יחד, שתינו יחד, חיינו בכבוד אבל המתנחלים באו עם ראש העיר וראש הממשלה שנותנים להם גיבוי, זה לא ייגמר רק בבן שלי".

עוד בוואלה!

התפרעויות ברחבי הארץ: צעיר ערבי נורה למוות בלוד, 8 פלוגות מילואים של מג"ב גויסו

לכתבה המלאה
שריפת המכינה בלוד, מאי 2021. אבשלום ששוני, תמונות גולשים
ספרי תורה שנשרפו במכינה הקדם צבאית בלוד/תמונות גולשים, אבשלום ששוני

לפני כן, חבר הגרעין תושב העיר, מאיר ליוש אמר לוואלה!: "ערבים התחילו להתקרב לאזור השכונה, לזרוק אבנים ובקבוקי תבערה. קראנו למשטרה ובמשך 45 דקות הם לא הגיעו. עד שבשלב מסוים הערבים התחילו להסתער לכיוון השכונה ואחד התושבים שלף אקדח וירה לעברם בלית ברירה".

במהלך הלילה הוצתו בלוד מכינה קדם צבאית של חברי הגרעין, ומבנה אגף פיקוח של העיריה. בנוסף הוצתו כמה רכבים בהתפרעויות. דני זמיר מנכ"ל מועצת המכינות הקדם צבאיות הגיב על הצתת המכינה ואמר: "כמו במאורעות תרפ"ט קמו אמש בלוד שכנים ערבים על שכניהם היהודים בזזו, שרפו, התפרעו, הניפו דגלי פלסטין וביזו ספרי תורה. זה יכל להסתיים באסון, למרבה המזל התלמידים והצוות החינוכי היו באותה עת בירושלים ולא שהו במכינה. האלימות הזו לא תרתיע אותנו. הפגיעה האמיתית באמון עם השכנים תדרוש עבודה אמיתית של בחינה והיערכות. אנחנו נשקם את המקום ביחד עם התלמידים והצוות החינוכי ומכינת מעוז תצמח מחדש".

ראש העיר יאיר רביבו הגיב גם הוא ואמר: "בוקר עצוב לכולנו בלוד, 70 שנות דו-קיום וחיים משותפים נרמסו במחי יד על ידי צעירים פורעים ערבים ברצף אירועי פוגרום, השחתה, ונדליזם, פגיעה בסמלי שלטון, ניפוץ שמשות והשלכת בקבוקי תבערה לעבר בית העירייה החדש שרק בשבוע שעבר נכנסנו אליו, נזקים אדירים במוזיאון הפסיפס שבו הושקעו עשרות מיליוני שקלים, שריפת בתי כנסת, תלמוד תורה, עשרות רכבים, שריפת מכולות אשפה, השחתת דגלי ישראל וחמור מכך הורדת דגל ישראל והנפת דגל פלסטין, בליל פרעות שהביא לפציעתם של שוטרים ותושבים שמצאו עצמם נצורים. אין ספק שנחצה קו אדום בעוד שכלל לא מובן מאיפה זה בא בכלל, לא היה דבר שהצדיק מעשי שנאה כה חמורים אלה".

הוא הוסיף כי "לצערנו בלהט האירועים נורה צעיר תושב העיר למוות והמשטרה בודקת את נסיבות המקרה. אנו שולחים את תנחומינו למשפחה".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully