וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות משפחות עזבו את יישובי עוטף עזה: "נחזור כשחמאס יחליט"

עודכן לאחרונה: 11.5.2021 / 15:04

מאתמול בשעה 18:00 נורו יותר מ-200 רקטות לעבר יישובי הדרום, וחלק מהתושבים החליטו לעזוב את בתיהם עד שתושג רגיעה. תושבת ניר עם מספרת "הילדים לא הפסיקו לבכות אתמול, הם לא עזבו אותי לרגע", ומדגישה כי "עד שאין הפסקת אש מוחלטת לא נחזור"

בווידאו: בית המשפחה שנפגע ישירות מרקטה באשקלון/צילום: שי מכלוף

עשרות תושבים ביישובי עוטף עזה עזבו את בתיהם בשל ירי הרקטות המסיבי שהחל אתמול (שני). חלק מתושבי קיבוץ ניר עם שבמועצה אזורית שער הנגב שוחחו הבוקר עם וואלה! והבהירו כי הם לא מתכוונים לחזור עד שהירי ייפסק. "עד שאין הפסקת אש מוחלטת, ועם הממשלה שלנו זה בטח יהיה בקרוב, אנחנו לא נחזור", אומרת תושבת הקיבוץ נוגה בנודיז-סיהו, "בכל הסבבים האחרונים, והיו לא מעט, זה נמשך יומיים".

היא מתארת את ההתמודדות של ילדיה, בני שנתיים וחמש, עם המצב. "הילדים לא הפסקו לבכות אתמול, לא עזבו אותי לרגע, לא הצליחו לעשות פיפי. כשיצאנו מניר עם ובאנו לצאת מהבית הילד לא הסכים לצאת מהבית וצרח כי פחד שהירי יתפוס אותנו, והוא צדק כי היה ירי. הילדים שלי ממש מפחדים וגם אי אפשר לישון עם ירי כזה. נסענו לעין יהב, אי אפשר לחיות בצורה נורמלית כשיש את הטירוף הזה".

בית בשער הנגב, לאחר פגיעה ישירה של רקטה, 11 במאי 2021. ללא קרדיט, אתר רשמי
בית שנפגע בשער הנגב, היום/אתר רשמי, ללא קרדיט

גם שי ששון חבר הקיבוץ, סיפר כי הוא ומשפחתו יצאו מהיישוב לבית הוריו ברחובות. "אנחנו מתכוונים לחזור לקיבוץ מתי שהחמאס יחליט בשבילנו", סיפר, "יצאנו אתמול בחמש וחצי ממש לפני הסלמה, אנחנו למודי ניסיון ברגע שמבטלים חוגים ואירועים במועצה, אנחנו מבינים שמשהו חריג הולך לקרות. הילדים מפחדים. התמודדות עם הילדים במצב הזה זה לא משהו שקל לעבור אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully