וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוגבלו התקהלויות במרכז, לימודים בדרום בוטלו: הנחיות פיקוד העורף בעקבות ההסלמה

בשל המטחים הכבדים על יישובי הדרום הוחלט בצה"ל כי בתי הספר ביישובים המרוחקים עד 40 ק"מ מרצועת עזה לא ייפתחו הבוקר, מחשש להסלמה. כמו כן, גם בחלק ממוסדות החינוך בגוש דן ובשפלה לא יתקיימו לימודים. פיקוד העורף פרסם הנחיות נוספות - אלה ההגבלות המלאות

בווידאו: תיעוד שיגורים לעבר ישראל/צילום: שי מכלוף ויניר יגנה

פיקוד העורף הודיע הערב (שני) על שורת הנחיות חדשות לאחר ההסלמה הביטחונית בדרום ובירושלים. כחלק מההגבלות שהוטלו על הציבור הוחלט על ביטול הלימודים בכל היישובים המרוחקים עד 40 ק"מ מרצועת עזה, וכן על הגבלות התקהלות באזור המרכז וצמצום התחבורה הציבורית. היכן ימשיכו ללמוד כרגיל, איפה ייאלצו לעבוד מהבית ובאילו מקומות השגרה תימשך ללא הגבלות? הגבלות פיקוד העורף המלאות.

הנחיות פיקוד העורף, 10 במאי 2021. דובר צה"ל
הנחיות פיקוד העורף/דובר צה"ל

ההנחיות בעוטף עזה ודרום השפלה

על פי הוראת פיקוד העורף, ביישובי עוטף עזה, מערב לכיש, לכיש, מערב הנגב, מרכז הנגב ודרום השפלה לא יתקיימו הבוקר לימודים בכל מוסדות החינוך, לרבות מוסדות החינוך המיוחד והחינוך הבלתי פורמלי. גם במכללה האקדמית ספיר שבשער הנגב לא ייערכו היום לימודים.

בנוסף, ביישובים אלה אין לערוך התקהלויות ולהעניק שירותים אלא רק עד עשרה אנשים במרחב פתוח, ועד 50 במבנה סגור. מקומות העבודה ימשיכו לתפקד כרגיל, ובלבד שקיים בהם מרחב מוגן תקני וזמין להגעה תוך זמן קצר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

שינויים בתחבורה הציבורית בדרום הארץ

משרד התחבורה בחן את היערכות התחבורה הציבורית לקראת המצב בדרום, והורה על שינויים במסלולי הקווים בעקבות ירי רקטות לעבר יישובי הדרום.

במסגרת זאת, באזור עוטף עזה לא יפעלו קווי המועצה האזורית אשכול (קווים 36 ו-379). כמו כן, לא יפעלו קווי המועצה האזורית חוף אשקלון (קווים 26,27,29, 19, 20) ויבוצעו שינויים במסלולי הקווים 490, 492, 498, 391, 361, 363, 364, 464 ו-465, הנוסעים דרך צומת גבעתי. מסלולי הקווים 353 ו-378 יסעו דרך כביש 34, בין שדרות לנתיבות, וקו 58 מנתיבות יפעל עד שוקדה בלבד. בנוסף, תנועת הרכבות הופסקה בתחנות שדרות, אופקים ונתיבות, אך תנועת הרכבות תפעל בין אשקלון לבאר שבע. קו 35 מבאר שבע לאשכול יפעל כרגיל.

חניון המתנה לאוטובוסים, אגד, נתניה, 31 ביולי 2020. ראובן קסטרו
שינויים במסלולי התחבורה הציבורית בדרום/ראובן קסטרו

מה מותר ומה אסור בגוש דן ובשפלה

ביישובי המרכז והשפלה יתקיימו הבוקר לימודים בכל מוסדות החינוך, בתנאי שקיים בהם מרחב מוגן תקני וזמין להגעה בזמן התגוננות. עם זאת, בראשון לציון, חולון, בת ים, רחובות ונס ציונה הוחלט שלא לקיים היום לימודים כלל.


בנוסף, ביישובים אלה אין לערוך התקהלויות ולהעניק שירותים אלא רק עד 30 אנשים במרחב פתוח, ועד 50 במבנה סגור. מקומות העבודה ימשיכו לתפקד כרגיל, ובלבד שגם בהם קיים בהם מרחב מוגן תקני וזמין להגעה תוך זמן קצר.

בתוך כך, בתל אביב וברמת גן החליטו לפתוח את המקלטים הציבוריים ברחבי העיר. ראש עיריית ר"ג, כרמל שאמה הכהן, הודיע כי "מיד עם הירי לכיוון ירושלים פתחנו את רוב המקלטים. הלוואי ופתחנו לשווא - אז מקסימום הם רק יתאווררו".

כיצד מתנהלים בשאר יישובי הארץ

על פי הוראת פיקוד העורף, הלימודים בשאר יישובי הארץ יתקיימו הבוקר כהרגלם. גם מקומות העבודה ייפתחו כרגיל, ולא יחולו הגבלות על התקהלויות והענקת שירותים, מלבד הגבלות הממשלה לתקופת הקורונה.

רקטה נפלה בשדרות, 10 במאי 2021. יניר יגנה
רקטה נפלה בשדרות. אין נפגעים/יניר יגנה
רשימת היישובים המרוחקים 40 ק"מ מרצועת עזה. דובר צה"ל
רשימת היישובים בהם לא ייערכו היום לימודים/דובר צה"ל

יותר מ-70 רקטות נורו אמש מרצועת עזה לכיוון ירושלים והיישובים הסובבים אותה וכן לעבר אשקלון ויישובי עוטף עזה. זאת, לאחר אולטימטום שהציב חמאס לישראל בו איים לתקוף אם לא יוצאו כלל הכוחות מאזור הר הבית ומשייח ג'ראח במהלך חגיגות יום ירושלים. לצד ירי הרקטות, טיל נ"ט שנורה מעזה פגע ברכב אזרחי שנסע בצירי העוטף. תושב האזור בן 49 נפצע באורח קל כתוצאה מהירי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully