וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: פיצוץ אירע במכלית נפט לחופי סוריה

עודכן לאחרונה: 9.5.2021 / 15:33

עשן נצפה עולה מספינה ששטה בסמוך לעיר הנמל בניאס, כמה שבועות אחרי תקרית דומה שיוחסה לישראל. לפי התקשורת הרשמית, שריפה פרצה באחד ממנועי הספינה במהלך עבודות תחזוקה

בווידאו: מיכלית, שבה התרחש על פי החשד פיצוץ, מול חופי סוריה/מתוך טוויטר

פיצוץ אירע היום (ראשון) במכלית נפט בסמוך לחופי סוריה - כך לפי גורמים מקומיים במדינה וסוכנות הידיעות הרוסית "ספוטניק". בתיעודים שפורסמו ברשתות החברתיות נראה עשן עולה מהספינה, ששטה באזור עיר הנמל בניאס. לפי התקשורת הרשמית, שריפה פרצה באחד ממנועי הספינה במהלך עבודות תחזוקה.

בחודש שעבר נרשמה תקרית דומה לחופי בניאס שבמער סוריה. לפי גורמים בדמשק היה זה מל"ט, ככל הנראה ישראלי, שתקף את המכלית מכיוון שטחה של לבנון. ישראל לא הגיבה לדיווחים, אך בימים האחרונים יוחסו לה תקיפות אוויריות באזור החוף הסורי, מרכז המדינה ואזור קוניטרה שברמת הגולן.

פיצוץ במכלית מול חופי סוריה, 9 מאי 2021. צילום, צילום מסך
עשן עולה מהמכלית לחופי סוריה, היום/צילום מסך, צילום

לאחרונה נחשפה המערכה הימית בין ישראל לבין איראן, שלפי דיווחים זרים נועדה בין היתר לשבש את הברחות הנפט מאיראן לסוריה, תוך עקיפת הסנקציות שמוטלות על שתי המדינות. בחודשים האחרונים החלה איראן להגיב על הפגיעות בכלי השיט שלה, בלפחות שלוש תקריות שונות שבהן הותקפו ספינות בבעלות ישראלית באזור המפרץ, האחרונה שבהן בסמוך לאחת הנסיכויות של איחוד האמירויות הערביות. לא היו נפגעים בכל התקריות הללו, והנזק שדווח היה קל.

  • עוד באותו נושא:
  • סוריה
  • נפט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully