וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים: מכלית איראנית הותקפה לחופי סוריה על ידי מל"ט ישראלי

עודכן לאחרונה: 25.4.2021 / 8:28

גורמים במשטר מעריכים כי כלי השיט הותקף מכיוון שטחה של לבנון. דיווחים סותרים אם הייתה זו ספינה איראנית. הארגון הסורי לזכויות אדם: שלושה נהרגו בתקיפה

שריפה במכלית נפט סורית לחופי המדינה, אחרי שככל הנראה נפגעה מתקפת מל"ט. סאנ"א, צילום מסך
השריפה במכלית שלחופי העיר בניאס, היום/צילום מסך, סאנ"א

משרד הנפט בסוריה אמר הערב (שבת) כי שריפה פרצה במכלית נפט שלחופי העיר בניאס, אחרי שככל הנראה נפגעה מתקיפת מל"ט מכיוון שטחה של לבנון. המשרד ציין כי הצוותים הצליחו להשתלט לחלוטין על האש מבלי לציין למי הספינה שייכת. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם וחלק מכלי התקשורת באיראן, הספינה הייתה איראנית, אך סוכנות הידיעות תסנים, המקורבת למשמרות המהפכה, הכחישה. רשת אל-מיאדין הלבנונית דיווחה מפי גורמים סוריים כי לפי ההערכות, ישראל אחראית לתקיפה החריגה לאור יום.

לאחרונה נחשפה המערכה הימית בין ישראל לבין איראן, שלפי דיווחים זרים נועדה בין היתר לשבש את הברחות הנפט מאיראן לסוריה, תוך עקיפת הסנקציות שמוטלות על שתי המדינות. בחודשים האחרונים החלה איראן להגיב על הפגיעות בכלי השיט שלה, בלפחות שלוש תקריות שונות שבהן הותקפו ספינות בבעלות ישראלית באזור המפרץ, האחרונה שבהן בסמוך לאחת הנסיכויות של איחוד האמירויות הערביות. לא היו נפגעים בכל התקריות הללו, והנזק שדווח היה קל.

התקיפה היום מגיעה בהמשך לאירוע החריג בדרום הארץ, כשטיל נ"מ ששיגרה סוריה בחמישי במהלך תקיפה שיוחסה לישראל הגיע עד לאזור דימונה. טיל הקרקע-אוויר ששוגר, מדגם SA-5, חלף כ-200 ק"מ מהגבול עד שהתפוצץ במרחק של כ-30 ק"מ מהכור. צה"ל אמר כי מערכות ההגנה מפני טילים ניסו ליירט את הטיל, אך ללא הצלחה. בתגובה, תקף חיל האוויר כמה סוללות הגנה אווירית של סוריה, כולל אותה אחת שממנה שוגר הטיל. בתקשורת הסורית הרשמית דווח כי מערכות ההגנה האווירית ירטו טילים ששיגרה שישראל לעבר פרברי דמשק במהלך הלילה, וכי ארבעה חיילים נפצעו.

המתיחות הגוברת מול איראן מגיעה בזמן של שיחות הגרעין שהיא מנהלת עם ארצות הברית והמעצמות בווינה, שנועדו להציל את ההסכם אחרי פרישתה של וושינגטון תחת ממשל טראמפ. ישראל מתנגדת לחזרה אמריקנית להסכם, ואיראן האשימה אותה בפעולת החבלה במתקן העשרת האורניום בנתנז מוקדם יותר החודש בניסיון לשבש את המשא ומתן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully