וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרור הבלונים שב לעוטף, והתושבים דורשים תגובה: "המדינה לא עושה כלום"

9.5.2021 / 18:03

כ-40 שריפות פרצו היום בשטחי עוטף עזה, והתושבים חוששים מחזרה אל הימים בהם השדות הירוקים שלהם נעשו לשחורים. בלוני התבערה המשוגרים מהרצועה ערערו גם את הביטחון הכלכלי, והתושבים מקווים לפתרון ארוך טווח: "הגיע זמן שבמקום לכבות שריפות, הן לא יהיו"

בווידאו: שריפה פרצה בשדה חיטה במועצה האזורית שדות נגב בעקבות נפילת בלון תבערה/צילום: מועצה אזורית שדות נגב

כ-40 שריפות פרצו ביממה האחרונה בשטחי עוטף עזה, כולל שמורת הטבע בארי שנשרפה, והתושבים חוששים מחזרה אל הימים בהם האזור הירוק הפך לשחור. טרור הבלונים חזר אל השדות החקלאיים ואל היישובים בעוטף, לאחר כמעט שנה ללא בלוני תבערה ובלוני נפץ.

"חזרנו לשגרת השריפות אחרי הפסקה, זה מאוד מטריד", אומרת מעיין שניאור פולד מקיבוץ נתיב העשרה. "אנחנו בתחילת הקיץ, כל האזור סביבנו בוער ועולה באש, מכל נקודת תצפית באזור רואים שריפות. אנחנו חוששים לחזור לימים שבהם היינו רצים משריפה לשריפה". שניאור הוסיפה כי קיים חשש מירי רקטות, ומתארת כי "כל הלילה היו פה פיצוצים שהגיעו מאזור הגדר. אנחנו מצפים שתינתן תגובה הולמת, לא מוכנים לחזור לימים שירי רקטות וטרור הבלונים לא זוכים לתגובה".

שריפה בעוטף עזה, 9 במאי 2021. מועצה אזורית שדות נגב, אתר רשמי
"כל האזור סביבנו בוער ועולה באש". שריפה בעוטף עזה, היום/אתר רשמי, מועצה אזורית שדות נגב
ברקע המתיחות בעזה | רפי בביאן חלקאי בעוטף עזה 9 במאי 2921. יניר יגנה
"לא נעים לראות שטח חיטה שגודל באהבה נשרף". רפי בביאן/יניר יגנה

אתמול בלון תבערה הוביל לשריפת שדה חיטה בסמוך לקיבוץ עלומים. רפי בביאן, קב"ט מועצת שדות נגב, הגיע כדי לכבות את השריפה. "לא נעים לראות שטח חיטה שנזרע בדמעה וגודל באהבה נשרף. הייתה הפסקה של שנה בטרור הבלונים ועכשיו זה חסר. זה נראה שכשהם רוצים, הם יודעים לשלוט בגובה הלהבות", אמר.

בביאן המשיך ותיאר כי "זה טרור שאפשר לראות את התוצאות. בשנים האחרונות הם הצליחו לשרוף לא מעט. יש היערכות של כוחות הביטחון והכיבוי באזור, כולל רבש"צים שמתוכננים וערוכים לכל תרחיש של שריפה. השריפות חוזרות".

שריפה בעוטף עזה, 9 במאי 2021. מועצה אזורית שדות נגב, אתר רשמי
כיבוי שריפה בעוטף עזה, היום/אתר רשמי, מועצה אזורית שדות נגב
מירב כהן מעין השלושה  9 במאי 2021. ליבי כהן, תמונות גולשים
"הגיע הזמן שבמקום לכבות שריפות, הן לא יהיו בכלל". מירב כהן/תמונות גולשים, ליבי כהן

מירב כהן מהמועצה האזורית אשכול דורשת תגובה חריפה לטרור הבלונים, שלדבריה לא רק פוגע בפרנסת החקלאים אלא גם במורל של תושבי העוטף. "פעם אמרו שדין בלון כדין רקטה, אז המשוואה מסתדרת - לא עושים כלום לגבי הבלונים וכלום לגבי הרקטות", אמרה. "מדובר בטרור לכל דבר והוא משתולל, זאת האדמה שלנו והפרנסה שלנו באזור, השריפות פוגעות בנו גם כלכלית וגם מורלית".

לדברי כהן, המדינה לא עושה מספיק כדי למנוע את הפגיעה בשטחה הריבוני. "זה כבר שנים שטרור הבלונים מתרחש בעוטף, והמענה היחידי שהמדינה עושה הוא לשלוח חיילים לכבות את האש, זה אבסורד", אמרה. "יש סיכוי ששוב עוטף עזה יהפוך לשחור. הגיע זמן שבמקום לכבות שריפות, הן לא יהיו בכלל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully