וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחאה בשיח ג'ראח: שוטרים דחפו את ח"כ טיבי; שניים נעצרו

עודכן לאחרונה: 7.5.2021 / 20:35

חודש לאחר תקיפת ח"כ כסיף, כוחות משטרה דחפו את חברו לרשימה בהפגנה השבועית המתרחשת בשכונה. לדברי המפגינים, שניים נפצעו מרימוני הלם. המשטרה מסרה כי חשודים בהתפרעות וידויי אבנים נעצרו. טיבי יגיש תלונה במח"ש: נתנו לי מכה בצוואר, ידעו שאני ח"כ

בוידאו: שוטרים דחפו את ח"כ אחד טיבי בהפגנה בשיח ג'ראח/עריכה: אביעד בללי

מאות הפגינו היום (שישי) בשכונת שיח ג'ראח בירושלים נגד פינוי התושבים. במהלך המחאה, שוטרים דחפו את ח"כ אחמד טיבי מהרשימה המשותפת, והוא הצהיר שיגיש תלונה במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש). שני מפגינים נעצרו בחשד להתפרעות ויידוי אבנים. לדברי המפגינים, שניים מהם נפצעו מרימוני הלם ופונו לבית חולים.

"השוטרים התחילו פתאום לדחוף אותי", סיפר טיבי, והוסיף כי אחת השוטרות "נתנה לי מכה בצוואר, למרות שידעה (שאני חבר כנסת)". עוד אמר כי "שוחחנו טרם הדחיפות עם המפקד במקום, ואמרנו לו שאנחנו מבקשים להיכנס למשפחות בשכונה, ואמרו שאנחנו מפריעים להם לעבודה והם התחילו לדחוף. אחר כך התחילו לזרוק רימוני הלם".

טיבי מסביר כי הוא רצו להיכנס יחד עם המפגינים לרחוב המרכזי של המחאה שהמשטרה חסמה, אך לא נתנו להם. לטענתו, "למתנחלים שלא גרים בשכונה נתנו להיכנס". הוא אמר כי יגיש את התלונה יחד עם ח"כ עופר כסיף, ח"כ סאמי אבו שחאדה וח"כ אוסאמה סעדי.

ח"כ אחמד טיבי במהלך הפגנה בשיח ג'ראח, 7 באמי, 2021. צילום מסך, צילום מסך
ח"כ אחמד טיבי/צילום מסך, צילום מסך

נוכחות משטרתית גדולה ליוותה היום את המחאה. המשטרה חסמה את המעבר לרחוב המרכזי שבו נערכו המחאות האחרונות ואפשרה רק לתושבים לעבור. המחאה נערכת מדי שבוע על רקע פינוי בתים בשכונה, כשהמפגינים, חלקם פעילי שמאל, קוראים בין היתר "די לכיבוש" ו"משטרה של כולנו".

בשבוע האחרון אירעו עימותים בשכונה. אתמול החליט ח"כ איתמר בן גביר (הציונות הדתית) להעביר את לשכתו לשכונה בטענה לאוזלת יד מצד המשטרה כלפי התושבים היהודים. בעקבות זאת, התפתחו עימותים בין יהודים לפלסטינים בשכונה. המשטרה פינתה את המפגינים, ו-15 נעצרו. לדברי בן גביר, בלשכת ראש הממשלה ביקשו ממנו להתפנות מהמקום בשל חשש מהסלמת המצב, והיום הסכים לאחר שנאמר לו כי תוצב עמדה משטרתית קבועה עד סוף הרדמאן.

שוטרים ומפגינים במהלך המחאות בשיח ג'ראח, 7 במאי, 2021. פלאש 90, פלאש 90
שוטרים ומפגינים במחאה בשיח ג'ראח/פלאש 90, פלאש 90

התקיפה של ח"כ אחמד טיבי מגיע כחודש לאחר התקיפה של ח"כ עופר כסיף באותו מקום. בתיעוד שהתפרסם לפני חודש, נראים השוטרים תופסים את ח"כ כסיף מפילים אותו לרצפה - וחובטים בו באגרופים.

"שוטר נתן לי אגרוף לפנים, שבר לי את המשקפיים גרר אותי לרצפה וגם כששכבתי המשיכו להכות אותי ושני שוטרים גם קיללו, לא נתנו לפרמדיקית שהייתה שם לגשת אליי לעזרה וקרעו לי את החולצה", תיאר כסיף את האירוע. לאחר מכן, הגיש האחרון תלונה במח"ש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully