וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפתחת שוב: אירופה הוסיפה את ישראל לרשימת המדינות הירוקות

עודכן לאחרונה: 6.5.2021 / 15:23

האיחוד האירופי הוסיף את ישראל לרשימה, המונה שמונה מדינות. ההחלטה התבססה על נתוני התחלואה הנמוכים יחסית, ועל הצלחת מבצע החיסונים. שר החוץ אשכנזי אמר כי המהלך בא בין השאר בעקבות מאמץ דיפלומטי של משרד החוץ: "ההחלטה סוללת את הדרך לחזרה הדרגתית לשגרה"

בדיקות קורונה בנתב"ג לשבים מחו"ל, 21 במרץ 2021. ראובן קסטרו
ישראלים בנתב"ג בדרכם לחו"ל/ראובן קסטרו

האיחוד האירופי הוסיף היום (חמישי) את ישראל לרשימת המדינות הירוקות הכוללות שמונה מדינות. על פי החלטת האיחוד האירופי, המדינות החברות באיחוד יכולות לאפשר את כניסתם של אזרחים ישראלים לתחומם.

ההחלטה מתבססת על נתוני התחלואה הנמוכים ושיעור ההתחסנות הגבוה בקרב האוכלוסייה הישראלית. ההחלטה מהווה צעד משמעותי בדרך לכניסת לישראלים למדינות האיחוד האירופי. ישראל היא המדינה היחידה שהתווספה לרשימה הירוקה מאז חודש ינואר ב-2021. עד כה נמצאו ברשימה: אוסטרליה, ניו זילנד, רואנדה, סינגפור, קוריאה הדרומית, תאילנד וסין בלבד.

יש לציין כי אומנם מדובר בהחלטת איחוד שאינה מחייבת את המדינות החברות, אך סוללת את הדרך למדינות החברות באיחוד האירופי לאשר את כניסתם של האזרחים הישראלים, באופן חד צדדי או בהסכם הדדיות עם ישראל. בנוסף, ההמלצה לא מבטלת את ההנחיות הפרטניות בכניסה לכל מדינה הנוגע לנגיף הקורונה - ביניהן כניסה לבידוד, קיום מערך בדיקות וכדומה.

בדיקות קורונה בנתב"ג לשבים מחו"ל, 21 במרץ 2021. ראובן קסטרו
ישראל נוספה לרשימת המדינות הירוקות המאפשרת את כניסתם של ישראלים למדינות באירופה. נתב"ג/ראובן קסטרו

שר החוץ גבי אשכנזי אמר כי "החלטת האיחוד האירופאי להוסיף את ישראל לרשימת המדינות הירוקות סוללת את הדרך לחזרה הדרגתית לשגרה לאחר משבר הקורונה לצמיחה כלכלית. אני מברך את שליחי משרד החוץ באירופה על עבודתם המצוינת שהובילה להחלטה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully