וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בליצר: נכון לרגע זה אין צורך במנת חיסון שלישית לקורונה

עודכן לאחרונה: 5.5.2021 / 12:43

מנהל מכון המחקר של שירותי בריאות כללית, פרופ' רן בליצר, אמר הבוקר בריאיון ברדיו 103 FM כי לא נדרש כרגע חיסון שלישי, אך הוסיף כי "נכון לעקוב אחת למספר חודשים ובאופן רציף". בנושא חיסון ילדים ציין כי "מחכים לתוצאות הניסוי של פייזר"

מבצע החיסונים לפועלים הפלסטיניים בישראל ובהתיישבות | מעבר מיתר 8 במרץ 2021. ראובן קסטרו
פרמדיק מחסן נגד נגיף הקורונה/ראובן קסטרו

בריאיון שערכו הבוקר (רביעי) גולן יוכפז וענת דוידוב בתכניתם ברדיו 103 FM עם פרופ' רן בליצר, אמר בנושא האפשרות של מתן חיסון שלישי כי "הנתונים מעודדים ומראים ששני החיסונים שקיבלנו יוצרים חסינות משמעותית וטובה גם אחרי חצי שנה, נכון לעקוב אחת למספר חודשים ובאופן רציף".

בנוגע לאישור לחסן ילדים "אני חושב שכולם מחכים בסבלנות לפרסום מדעי על ניסוי שחברת פייזר ערכה, כשנראה את התוצאות של הניסוי ואת המסקנות, נוכל לגבש עמדה" הוא ציין כי "אני כמו הרבה אחרים בוודאי שלא אעשה שום דבר עד שלא אראה תוצאות מדעיות מסודרות".

על הווריאנט ההודי אמר כי "אין ספק שנושא של וריאנטים ימשיך ללוות אותנו בחודשים הבאים כל הזמן". הוא המשיך והדגיש כי "האתגר שממנו אנחנו מנסים להימנע הוא וריאנט שיש לו עמידות חלקית או מלאה כנגד החיסון". הוא הבהיר כי "נכון לרגע זה אין אף וריאנט, שאנחנו יודעים עליו, שיש סיבה להניח שיש עמידות לחיסון נגדו".

פרופ' בליצר: כשנראה את התוצאות של הניסוי בילדים נוכל לגבש עמדה

מנת חיסון נגד נגיף הקורונה של חברת אסטרה זנקה בבית חולים סמוך לרומא, איטליה 11 בפברואר 2021. AP
"כרגע אין צורך בחיסון שלישי"/AP

עד כה, התגלו בישראל כ-60 מאומתים לווריאנט ההודי. בנוסף, התגלו שני מקרים של המוטציה הברזילאית, ומקרה נוסף של וריאנט מצ'ילה. במשרד הבריאות אמרו כי עדיין לא ברור מה ההשלכות של אותם וריאנטים על מחוסנים נגד קורונה ומחלימים.

לגבי עמידותו של הווריאנט בפני החיסון ענה בליצר כי "אין עדות עד עכשיו בספרות ובנתונים שיכולים לגרום לחשוב שהוא עמיד".

על תוקפו של התו הירוק "אני חושב שנאריך את התו הירוק, שוב ושוב עד אשר יהיו נתונים או מישראל או מהעולם שהדבר הזה לא נכון לביצוע".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully