וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה: מאסר עולם ל-2 תיירים אמריקנים שרצחו שוטר ברומא

6.5.2021 / 9:36

בית משפט השית את העונש הכבד ביותר על שני צעירים מקליפורניה, שאחד מהם דקר למוות שוטר והשני תקף שוטר מחוץ למלון שבו שהו ב-2019. הם טענו להגנה עצמית משום שחשבו שהשוטרים, שהיו ללא מדים, הם פושעים, ויערערו על העונש

האזרח האמריקני גבריאל נטאלה-הורת' מלווה מחוץ לבית המשפט אחרי שהורשע ברצח של שוטר איטלקי ברומא, איטליה, 5 במאי 2021. רויטרס
טביעות האצבע שלו נמצאו על הסכין. נטאלה-הורת' בבית המשפט, אמש/רויטרס

שני תיירים אמריקנים נידונו אמש (רביעי) למאסר עולם על רצח שוטר ברומא בסמוך למלון שבו שהו ב-2019, במקרה שזעזע את איטליה. פיניגן לי אלדר, שהיה בן 19 אז, הודה שדקר את מריו קרסיילו רגה בשעות המוקדמות של 26 ביולי באותה, בעוד שחברו גבריאל כריסטיאן נטאלה-הורת', אז בן 18, התעמת עם שוטר אחר. עם זאת, השניים טענו כי פעלו מתוך הגנה עצמית מאחר שחשבו שהשוטרים, שלא היו לבושים במדים, הם פושעים שניסו לתקוף אותם אחרי עסקת סמים שכשלה.

בית המשפט דחה את העדות שלהם והטיל עליהם את העונש הכבד ביותר. לפי החוק המקומי, אסירי עולם רשאים לשחרור מוקדם אחרי 21 שנה אם הם התנהגו כראוי מאחורי הסורגים. ההגנה הודיעה כי היא תערער על גזר הדין.

שני התיירים האמריקנים, שהגיעו לאיטליה מקליפורניה, הורשעו גם בניסיון סחיטה, תקיפה, התנגדות לאיש ציבור ונשיאת סכין תקיפה ללא הצדקה. שני התיירים הובלו מחוץ לאולם מיד לאחר גזר הדין. אלמנתו של השוטר, שאחזה בתמונה שלו, התייפחה אחרי הקראת העונש.

אשתו של השוטר שנרצח על ידי שני סטודנטים אמריקנים ברומא אחרי הרשעתם, 5 במאי 2021. רויטרס
הרצח זעזע את איטליה. אלמנתו של השוטר שנרצח בבית המשפט, אמש/רויטרס

האמריקנים הגיעו לרומא לחופשה וניסו לרכוש סמים מסוחר מקומי באתר תיירות. הם סיפרו לבית המשפט כי רימו אותם, אבל הם הצליחו לגנוב תיק של אחד המתווכים בזמן שניסה להימלט. לאחר מכן, הם הסכימו לפגוש את הסוחר שלהם שוב כדי לקבל בחזרה את הכסף שלהם בתמורה לתיק, אבל במקום זאת הופיעו שני השוטרים. אלדר העיד שהשניים תקפו אותם, ובתגובה הם נאלצו להגן על עצמם.

השוטר השני, אנדרה וריאלה, הכחיש זאת ואמר כי הם הזדהו בבירור. הוא חיבק את אלמנתו של רגה לאחר גזר הדין. המשטרה אמרה כי רגה, בן 35, לא היה חמוש ונדקר 11 פעמים על ידי אלדר, שהיה חמוש בסכין באורך של 18 ס"מ שהביא עמו מארצות הברית.

הרצח של רגה, שהיה נשוי טרי, זעזע את איטליה שהגיבה בתדהמה לכך ששני צעירים אמריקנים מסוגלים למעשה כזה. התקשורת האיטלקית דיווחה כי אותו סוחר סמים היה מודיע משטרתי שביקש מהמשטרה להתערב כדי להשיב לו את התיק. אלדר, אחד משני התיירים, התנצל על מה שעשה בדיון בבית המשפט בספטמבר.

נטאלה-הורת' אמר בתחילה למשטרה כי הוא לא היה מעורב ברצח ולא ידע שלחברו יש סכין. עם זאת, טביעות האצבע שלו נמצאו בתקרת החדר במלון שלהם, שבה ניסו להחביא את הסכין. לפי החוק באיטליה, כל מי שמעורב ברצח, אפילו באופן לא ישיר, עשוי לעמוד לדין על רצח.

"המשפט היה פגום מבחינה טכנית, הן מבחינת העובדות והן מבחינת החוק, והוא לא יחזיק מעמד בערעור, אבל זה הותיר אותנו בהלם",

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully