וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה: שני נערים אמריקנים רצחו שוטר ברומא

28.7.2019 / 9:51

שני שוטרים בלבוש אזרחי שהמתינו לשניים, תושבי סן פרנסיסקו, אחרי שגנבו תיק מאדם אחר, נדקרו ואחד מהם מת בזירה. המקרה גרם לזעזוע במדינה, שבה רצח של שוטרים הוא נדיר

צילום: רויטרס

שני נערים אמריקנים נעצרו אתמול (שבת) ברומא בחשד לרצח שוטר - כך אמרו גורמים רשמיים במערכת אכיפת החוק. גורמים משפטיים אמרו כי החשודים הם פינגאן לי אלדר, בן 19, גבריאל כריסטיאן נייטל-יורת', בן 18, שניהם מסן פרנסיסקו. הם נאשמים ברצח ובניסיון סחיטה בפרשה שמטלטלת את איטליה, שבה מקרי רצח של שוטרים הם נדירים. פוליטיקאים מכל קצות הקשת הפוליטית הביעו תדהמה וזעזוע.

השוטר, מריו קרצ'יילו רגה, מכוחות המשטרה הצבאית הקרביניירי, נדקר פעמים רבות ביום שישי בוקר, כשניסה לעצור שני חשודים בגניבת תיק מחשוד בסחר בסמים, שמכר להם סם מזויף . שוטר נוסף נפצע גם כן בתקרית. המשטרה אמרה כי הצמד אותר במלון בעיר והודה במעשה במהלך החקירה. בנוסף לכך, השוטרים מצאו סכין גדולה שהוסתרה בתקרת החדר שלהם.

שר הפנים הימני קיצוני, מתאו סלביני, אמר בתחילה כי על הרוצחים "להישלח לעבודות פרך". לאחר מכן, הוא אמר כי הוא לא תומך בעונש מוות, כמו בארצות הברית, אך מי שביצע את הפשע צריך להישאר בכלא לשארית חייו.

שוטר שנרצח על ידי שני נערים אמריקנים ברומא. אתר רשמי
התחתן רק לפני חודשיים. השוטר שנרצח/אתר רשמי

פרנצ'סקו קודיני, עורך דין מקומי של אלדר, אמר לניו יורק טיימס כי השניים שמרו על זכות השתיקה בזמן דיון שהתקיים בבית משפט ברומא אתמול בשעות אחר הצהריים. הוא סירב לאשר או להכחיש אם אלדר הודה, אבל הוא אמר לניו יורק טיימס כי הוא "אינו במצב טוב" ואינו דובר איטלקית. בדיווחים הראשונים נאמר כי התוקפים היו מצפון אפריקה.

המשטרה פרסמה סרטון שבו נראים השניים עוקבים אחרי אדם אחר ברובע טרסטברה, סמוך לוותיקן, ואחר כך הוא האשים אותם בגניבת התיק שלו, שבו היה הטלפון הסלולרי שלו וסכום כסף קטן. הוא התקשר אל הטלפון שלו ואחד מהגנבים הציע למכור לו בחזרה את התיק, והם הסכימו להיפגש בשכונה סמוכה. אז, הוא הזעיק את המשטרה, שארבה לחשודים.

עוד בוואלה!

רומניה: החטופה ניסתה להשיג את המשטרה במשך 19 שעות - ונרצחה

לכתבה המלאה
זרים לזכרו של שוטר שנרצח על ידי תיירים אמריקנים, רומא, איטליה, 27 ביולי 2019. AP
זרים לזכרו של השוטר מחוץ לתחנת משטרה ברומא, אתמול/AP

החוקרים אמרו כי רגה, בן 35, והשוטר הנוסף, היו בלבוש אזרחי כשהם התעמתו עם שני הנערים האמריקנים. אחד מהם דקר את רגה, שהתחתן לפני פחות מחודשיים, והוא מת כמעט מידית עם הגעתו לבית החולים. הלווייתו תתקיים ביום שני בכנסייה שבה התחתן לאחרונה.

"מריו היה אדם נפלא", אמר סנדרו אוטביאני, מפקד התחנה שבה שירת השוטר. "הוא תמיד עזר לכולם, עשה עבודת התנדבות, ליווה אנשים חולים. בכל יום שלישי הוא היה מגיע לתחנת הרכבת טרמיני כדי להביא אוכל לנזקקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully