וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש לה ציפורניים ארוכות": חשד לאלימות של סייעת כלפי ילדים בצהרון ברמת גן

עודכן לאחרונה: 6.5.2021 / 8:11

הורים לילדים בצהרון לגילאי גן חובה בעיר טענו כי ילדיהם חזרו הביתה עם שריטות וחבלות. הילדים סיפרו: "הסייעת מרביצה ושורטת". לאחר פנייה למפקחת על הצהרונים, היא הושעתה מעבודתה. מהעירייה נמסר: "נפתח הליך בירור יסודי ומעמיק"

בווידאו: הגננת סיגל אלקיים-וייס נשלחה ל-22 חודשי מאסר על התעללות בקטינים/צילום: יותם רונן

סייעת חשודה כי נהגה באלימות כלפי ילדים בצהרון ברמת גן. על פי טענות של הורים לילדים בצהרון לגילאי גן חובה, ביום שלישי שבו שלושה מהילדים לביתם עם שריטות וחבלות בחלקים שונים בגוף. לא הוגשה תלונה במשטרה, אך הסייעת הושעתה מתפקידה ובירור ייפתח בנושא. "הילד שלי חזר עם שריטה מהגן", סיפר אחד האבות, "כששאלנו אותו מאיפה זה הוא אמר שלגננת יש ציפורניים ארוכות והיא תופסת את הילדים בלחי כשהם מפריעים".

הוא הוסיף כי "בהתחלה הוא לא שיתף פעולה ולא ענה, יכול להיות שהיה שם גם איזשהו אלמנט של הפחדה. הכל עדיין טרי, אנחנו עדיין לא יודעים בפני איזה אירוע אנחנו עומדים ומה הייתה העוצמה והתדירות".

אמא נוספת תיארה עדויות של ילדים וסיפרה כי "כל אחד מההורים בגן תיחקר את הילד שלו, והילדים אישרו שהסייעת שרטה והרביצה. רואים לפי המכות שזה לא בטעות ולא כתוצאה מנפילה. זה כנראה או מרפק לפנים או שריטה. היינו מזועזעים. וכשתחקרנו עוד יותר את הילדים אז הם אמרו שהיא גם הייתה צועקת כל הזמן".

הפגנה מחוץ להקראת כתב אישום של הגננת מאיה דוידוב  מנהלת "הגן של מאיה" בלוד, בימ"ש השלום רמלה
משמאל לימין:  מאיה הגננת ולצידה הבן שלה בספסל השני הסייעת סבטלנה ובעלה. ספיר לוי
הורים בהפגנה נגד גננות שהואשמו בהתעללות, ינואר/ספיר לוי

בעקבות האירוע אחת האימהות התלוננה בפני המפקחת על הצהרונים בעירייה, ובעקבות הפנייה הושעתה הסייעת מעבודתה. בעיריית רמת גן אישרו את קבלת התלונות ומסרו שפתחו בהליך בירור יסודי ומעמיק: "התקבל דיווח על ידי מפקחת הצהרונים, ממנו עולה החשד, לכאורה, כי מדריכת צהרון נקטה באלימות כנגד ילדי הצהרון. מיד עם קבלת הדיווח הושעתה לאלתר המדריכה כצעד המירבי הניתן להפעיל נגדה בשלב הזה, בטרם מוצה הבירור העובדתי. במקביל נפתח הליך בירור מעמיק ויסודי מול כלל הגורמים הרלוונטיים תוך שיתוף ועדכון כלל הורי הצהרון שעלול להוביל לפיטוריה ואף לפתיחת הליכים פליליים בהתאם לממצאים שיעלו עד מחר".

עוד נמסר מהעירייה כי "ברמת גן יש אפס סבלנות לכל סוג של אלימות ו/או התנהגות בלתי הולמת, קל וחומר כשמדובר באלימות מצד הצוות החינוכי כלפי ילדים שבאחריותם. העירייה פעלה בעבר ופועלת כרגע באופן נחוש ומחמיר ביותר על מנת למצות את בירור האמת ומיצוי הדין וכמו כן בכדי להרתיע ולמנוע אירועים מסוג זה בעתיד. השקיפות הינה דגל מרכזי של הנהלת העיר ולכן הדו"ח והמסקנות יפורסמו להורים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully