וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נלכד לאחר שהחביא את הנעליים מלאות הדם: אישום ברצח לדוקר עורך הדין בנשר

5.5.2021 / 11:02

הרקע לרצח הוא סכסוך על משפט שניהל עו"ד ארנון נגד אבו עזיז. הוא נלכד לאחר שמוקדנית בדלית אל כרמל איתרה מכונית שקשורה לאירוע, וחוקרי הימ"ר גילו נעליים שנקשרו לאבו עזיז ועל אחת מהן כתמי דם של ארנון, ולאחר מכן מעילי דובון שלבשו הרוצחים. אלמנתו: "אין לי נחמה"

בווידאו: כתב אישום הוגש בגין רצח עו"ד אפרים ארנון בנשר/צילום: שלומי גבאי

בבית המשפט המחוזי בחיפה הוגש (רביעי) כתב אישום כנגד דוד ("דודי") אבו עזיז ("אביעוז"), תושב נשר בן 63, בגין הרצח של עורך הדין אפרים ארנון כבן ה-70, לפני כחודש וחצי. האירוע הקטלני אירע ביום רביעי ה-24 למרץ, למחרת יום הבחירות. שני רעולי פנים במעילים, קפוצ'ונים ומסיכות קורונה המתינו בחצר ביתו של ארנון ברחוב הוותיקים בנשר, כשיצא כהרגלו לעבודה בשעת בוקר מוקדמת. אשתו כהרגלה יצאה אתו כדי ללוות אותו לשער החצר. בלי לומר מילה תקפו השניים את ארנון כמטר מדלת הבית, בדקירות סכין רצחניות, הוא התמוטט, והם המשיכו לדקור אותו עוד ועוד בעוד אשתו מתחננת שיניחו לו וצועקת לעזרה. בתוך פחות מדקה הם כבר הסתלקו, מותירים את ארנון מוטל על הקרקע. לצוות מד"א שהוזעק לא נותר אלא לקבוע את מותו.

הרקע לרצח הוא סכסוך הקשור במשפט שניהל עו"ד ארנון כנגד אבו עזיז. זאת, בניסיון לפנות אותו מקרקע אליה פלש על פי התביעה, והפעיל עליה מזנון ותחנת טוטו, פלישה שהעירייה, הועדה המקומית והמשטרה נמנעו מלפעול כנגדה. התביעה מתנהלת כשנתיים, מבלי שהצדדים הצליחו להגיע להסכמות דיון קדם משפט ראשון נקבע לאפריל. מחר אמור להתקיים דיון אחר בהליך שניהל ארנון כנגד אבו עזיז שריצה כבר מאסר עולם בעברו, בגין רצח ציון עמר, תושב נשר אחר, שביצע ב-1979 עם גבר נוסף. הוא שוחרר אחרי 13 שנה, וממסמכים שהוגשו לבית המשפט עולה כי יש לו עוד שמונה הרשעות. רות ארנון, אלמנת עורך הדין שהועסקה על ידי משרדו כמנהלת חשבונות, ידעה אחרי הרצח להפנות מיד את החוקרים לתיק כינוס הנכסים המתוח הזה.

חקירת הרצח הוטלה על היחידה המרכזית של מחוז חוף, שתוך זמן קצר יכולה הייתה לקשור בין האירוע לבין מכונית שהסתלקה מרחוב סמוך. תיאורה הועבר אחר כך לתחנות משטרה באזור ולרשויות סמוכות כדי שיסייעו באיתורה. דוד אבו עזיז מוכר בנשר כמי שאינו נושא טלפון נייד וכך בלתי אפשרי לאכנו אבל איתוראן שהיה מותקן ברכב אפשר לחוקרים להתחקות אחר נסיעת הרכב, שארכה שעות ובמהלכה נפטרו הנוסעים מראיות שעלולות לקשור אותם לרצח. מוקדנית ערנית של "עיר ללא אלימות" בדלית אל כרמל איתרה את הרכב נכנס ליישוב מכיוון נשר ועוספיא, וחוצה אותו לכיוון אליקים כשלפני היציאה מהכפר הוא סוטה לכיוון אחת השכונות וגבר שיוצא ממנו מטמין משהו. חוקרי הימ"ר הגיעו למקום עם כלב, גידרו אותו ובחיפוש אינטנסיבי הצליחו לגלות שם מתחת לעציץ גדול את הנעליים שנקשרו לדוד אבו עזיז, ועל אחת מהן כתמי דם של ארנון. מעילי דובון שלבשו הרוצחים ועליהם שרידי דם של עורך הדין נמצאו לא הרחק משם ביער אליקים. בהמשך נתיב המילוט וסילוק הראיות שעבר באיזור טבריה נמצאו לוחיות זיהוי שגנבו יום קודם בקריות. נתיב נסיעת הרכב ועצירותיו שהתקבלו מאיתוראן עבר בצומת נהלל, צומת גולני, צומת עמיעד, מגדל, מירון, ראמה ועכו והסתיים בקרית ים. משם נשלח חבר בתואנת שווא להחזיר את הרכב מסוג שברולט מליבו בצבע בז' עם וו הגרירה הייחודי, למגרש המכוניות בקריות ממנו קנה אותו. מהחקירה עלה כי אבו עזיז רכש את הרכב הזה כמה ימים קודם לכן כביכול עבור בנו ושהוא תועד יוצא ממנו בתחנת דלק.

דוד ״דודי״ אבו עזיז (״אביעוז״). ללא, אתר רשמי
דוד אבו עזיז/אתר רשמי, ללא

ביום שישי, יומיים אחרי הרצח, כמה דקות לפני שהחל הסופ"ש הארוך בו סדר פסח נחוג במוצ"ש, הגיע אבו עזיז למכונית המדוברת שהוחנתה לבסוף במגרש רכב. כשנכנס אליה, קפצו עליו בלשי ימ"ר שהיו עליה כבר בתצפית. הוא עצור מאז, ומעצרו הוארך שמונה פעמים, כשכל שופט שדן בתיק מוצא יסוד סביר לחשד נגדו. בימ"ר מאמינים כי הכינו לפרקליטות תיק ראיות חזק. הסניגורים, עו"ד תומר נווה, צ'רלי סבג ומאי יוסופוב (שהיא בתו של אבו עזיז), מכחישים כל מעורבות באירוע . זאת, תוך שגם אם דוד אבו עזיז הוא הרוצח, עד כה לא נלכד הגבר השני שהיה מעורב באירוע הקטלני ולמשטרה אין מושב עדיין אודות זהותו.

במקביל להגשת כתב האישום מבקשת התביעה את הארכת מעצרו של דוד אבו עזיז עד תום ההליכים המשפטיים כנגדו. דיון לגופה של הבקשה עוד ייתקיים ובנתיים הוארך מעצרו של אבו עזיז עד החלטה אחרת.

עוד בוואלה!

רצח עורך הדין בנשר: חשוד במעשה נעצר יומיים לאחר המקרה

לכתבה המלאה
בווידאו: אלמנתו של עו"ד אפי ארנון משחזרת את הרצח בפתח ביתם/צילום: יואב איתיאל
כתב אישום כנגד דוד אבו עזיז, החשוד ברצח עורך הדין אפרים ארנון, בבית משפט השלום בעכו, 5 במאי 2021. יואב איתיאל
במקביל להגשת כתב האישום מבקשת התביעה את הארכת מעצרו של דוד אבו עזיז עד תום ההליכים נגדו/יואב איתיאל

"אין לי שום נחמה בכתב האישום הזה", אומרת בפסקנות רות ארנון, אלמנתו של עורך הדין המנוח, "האהוב המתוק והיקר שלי שחייתי אתו 48 שנה בזוגיות נפלאה. זו עבודה של המשטרה שצריכה לעשות את העבודה שלה ואני נשארתי אלמנה סתם בלי סיבה, הבנות נותרו בלי אבא והנכדים בלי סבא. צריך למצוא את הנאשמים ולהביא אותם לדין, אבל אני נשארתי עם החיים שלי לבד".

רות ארנון אלמנתו של העו"ד אפרים ארנון 4 במאי 2021. יואב איתיאל
רות ארנון, אלמנתו של עו"ד ארנון/יואב איתיאל

"אבא הוא חלל של מערכת המשפט והרצח שלו הוא חציית כל קו אדום אפשרי", אומרת בתו, הדס ארנון-שרעבי, בעצמה עורכת דין, "הוא נרצח בכובעו ככונס נכסים במסגרת תפקידו עבור בית משפט בישראל, והרצח שלו הוא קריאת תיגר על מערכת המשפט. לא פחות. איך האדמה לא זזה? איך אמות הסיפים לא רועדות? כל עורך דין צריך להבין שאם זה הגיע לאבא שלי זה יכול להגיע אליו. אני ממש מקווה בשבילנו, עורכי הדין, שמישהו שם במערכת מזדעזע, שישמרו עלינו, שלא ייתנו לזה לחלוף כאילו עוד מקרה כי זה לא עוד מקרה. זה מקרה ששם את כולנו בחזית. אני מתרשמת שלשכת עורכי הדין מבינה את החומרה ואני סומכת עליה שיזעקו את זעקת הדם של אבא שלי".

הידיעה על מאסר העולם שניתן לרוצח דוד אבו עזיז, מעריב, 13 במרץ 1980. מעריב
הידיעה על מאסר העולם שניתן לרוצח דוד אבו עזיז, מעריב, 13 במרץ 1980/מעריב

"כל הזמן קיוויתי והאמנתי שיתברר שזו הייתה טעות בכתובת, כי הוא היה איש אהוב", אומר לוואלה! ארז ישכרוף, 54, מנכ"ל מכללת "תילתן", חברו של עו"ד ארנון למעלה משלושה עשורים, "לא אחת הייתי מתלווה אליו לבית משפט וגם אם היה מגיע ללא גלימה כולם הכירו אותו והוא זכה להערכה של כל אחד - מהפקיד, לתובע ועמיתיו עורכי הדין והשופט". הוא הוסיף, "עכשיו מסתמן שרצו להלך אימים על עורך דין כדי שאפשר יהיה לקנות מגרש בשקל. כתב האישום כבר לא יחזיר אותו, אבל נקווה שלפחות זה ייתן שקט למשפחה. אני מקווה שהמערכת תעשה חושבים איפה טעתה בפעם הקודמת עם הנאשם הזה ואני מקווה שייזכרו שהתיק הזה עוד לא פוענח עד תום, כי היו שני רוצחים שדקרו את אפרים עשרות פעמים".

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי, בתגובה על הממצאים החדשים בחקירת רצח עו"ד אפרים ארנון: "הממצאים מחקירת מעשה הרצח המתועב של עו"ד אפרים ארנון ז"ל מזעזעים, וצריכים להדיר שינה מאזרחי המדינה. עורכי הדין הם חוליה חיונית ומשמעותית במערכת המשפט ושלטון החוק. פגיעה בציבור עורכי הדין - היא פגיעה בשלטון החוק, ובתפקודה ויציבותה של מערכת המשפט. לשכת עורכי הדין התריעה שוב ושוב על ההסלמה בתופעת האיומים וגילויי האלימות כנגד עורכי דין בשל עניינים הקשורים למילוי תפקידם, אך למרבה הצער קריאותינו נפלו על אוזניים ערלות".

  • עוד באותו נושא:
  • רצח
  • נשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully