וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים בסוריה: ישראל תקפה מטרות במדינה, אזרח נהרג ושישה נפצעו

יפעת רוזנברג וסוכנויות הידיעות

עודכן לאחרונה: 5.5.2021 / 7:25

לפי כלי התקשורת במדינה, מערכות ההגנה האווירית הופעלו ויירטו "טילי אויב" בערים לטקיה ומסיאף. גורם צבאי מסר כי בין הפצועים אם ובנה. בסוכנות הידיעות הרשמית סאנ"א דווח כי התקיפה הישראלית פגעה במחסן חומרי פלסטיק אזרחי, וכי כוחות השתלטו על האש שפרצה במקום

בווידאו: אש שפרצה במחסן חומרי פלסטיק בסוריה/סוכנות הידיעות הרשמית בסוריה סאנ"א

ישראל תקפה הלילה (רביעי) מטרות בסוריה באזור לטקיה והעיר מסיאף שבמחוז חמאת - כך דווח בכלי התקשורת במדינה. הדיווחים הסוריים ציטטו גורם צבאי לפיו אזרח סורי נהרג ושישה נוספים נפצעו, בהם אם ובנה. עוד דווח כי התקיפה הישראלית פגעה במחסן אזרחי של חומרי פלסטיק, ושבמקום פרצה שריפה גדולה. מאוחר יותר נמסר כי הכוחות הצליחו להשתלט על האש.

לפי הדיווחים שציטטו את הצבא, מערכות ההגנה האווירית הופעלו בשעה 2:18, והן הצליחו ליירט "טילי אויב" בדרום-מערב לטקיה. בסוכנות הידיעות הרשמית סאנ"א ובטלוויזיה הסורית דיווחו כי נשמעו פיצוצים בשמי החופים של הערים שהותקפו.

תיעוד מהתקיפה שפגעה על פי הדיווחים במחסן חומרי הפלסטיק

דיווח בכלי התקשורת בסוריה על תקיפה אווירית ישראלית, 5 במאי 2021. צילום מסך, צילום מסך
אש שפרצה במחסן פלסטיק במדינה, הלילה/צילום מסך, צילום מסך

לפני כשבועיים, התקשורית הסורית דיווחה כי ישראל תקפה מטרות סמוך לדמשק, וכי מערכות ההגנה האווירית במדינה הופעלו. זמן קצר לאחר מכן, טיל נ"מ מסוג SA-5 שוגר מסוריה, חדר בשוגג את המרחב האווירי הישראלי ונפל באזור דימונה. בתגובה לאותו שיגור, חיל האוויר תקף את הסוללה ששיגרה את הטיל וכן סוללות טילי קרקע-אוויר נוספות במרחב הסורי.

מתחקיר ראשוני של צה"ל, עלה כי מפקדי סוללת ההגנה האווירית היו שניות בודדות להחליט אם לנסות ליירט את הטיל הסורי שנחת בנגב. למרות שהסיכוי להצלחה היה פחות מ-50%, ושבסופו של דבר הניסיון נכשל והטיל התפוצץ באוויר. מפקדים בכירים בחיל האוויר טענו כי שיקול הדעת היה נכון. עם זאת, עלה כי סוללות הגנה מסוג אחר היו יכולות לספק הגנה גבוהה יותר ולמנוע פגיעה.

עוד עלה מהתחקיר כי מערך ההגנה האווירי הסורי שיגר יותר מעשרה טילי נ"מ מדגם SA-5 שנועדו לפגוע במטוסי קרב של חיל האוויר הישראלי, או באמצעי לחימה ששוגרו על ידי כלי טיס לעבר מטרות קרקעיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully