וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות מחו ביפו נגד פינוי משפחה מדיור ציבורי: "כולנו זכאים לקורת גג"

עודכן לאחרונה: 4.5.2021 / 21:58

ראודה אבו חאטר ובני משפחתה נדרשו לצאת מדירת עמידר שבה הם מתגוררים, לאחר שהשטח נמכר ליזמים כדי להקים פרויקט מחיר למשתכן. עשרות הפגינו: "זורקים משפחה לרחוב בלי להניד עפעף". ההפגנה נערכת ברקע המתיחות בשבועות האחרונים בעיר

בווידאו: עשרות מוחים ביפו נגד פינוי משפחה מדיור ציבורי/צילום: ניב אהרונסון

עשרות בני אדם התכנסו הערב (שלישי) ביפו כדי להפגין הזדהות עם ראודה עאייש אבו חאטר, תושבת העיר בת 57 שהרשויות צפויות לפנות מדירת עמידר שבה היא מתגוררת יחד עם בני משפחתה, ולהקים על השטח שנמכר פרויקט מחיר למשתכן. זאת, ברקע המתיחות בעיר סביב סוגיות דומות בשבועות האחרונים.

עו"ד מרים כבוב סיכסיכ, המייצגת את בני המשפחה, נאמה בפני המפגינים, והאשימה כי מפנים אותה מהנכס "בלי כל פיצוי כספי, כאילו זורקים משפחה שלמה לרחוב מבלי להניד עפעף". לדבריה, בית המשפט העליון דחה את בקשתם למנוע את הפינוי, ופסק כי אבו חאטר תפונה ותפוצה בחמשת אלפים שקלים מדי חודש.

הפגנת הזדהות מול ביתה של ראודה עאייש אבו חאטר (נור דסוקי) ברחוב עזה, יפו, 4 במאי 2021. תומר נויברג, פלאש 90
"כולנו זכאים לקבל קורת גג מכובדת". ההפגנה ביפו, הערב/פלאש 90, תומר נויברג

"פשוט להוציא משפחה של שבע נפשות, אחרי 14 שנה שהם גרים פה, אחרי שבכל שנה מחתימים אותה על חוזה כשהיא לא מבינה קרוא וכתוב בעברית. היא הייתה הולכת כל שנה לחתום על חוזה כשהיו שם סעיפים שמסכימים שיפנו אותה בלי כל טענה בעניין", מחתה עו"ד כבוב סיכסיכ. "זכו במכרז שלוש חברות מאוד גדולות - הם התחייבו לפנות את כל הדיירים. מבחינתם הם ראו רווח פוטנציאלי של יותר מ-1,600 יחידות דיור. זה עוול שעשו למשפחת אבו חאטר. זה עוול שאני רואה שעושים להרבה משפחות ביפו. עמידר אמרו לנו: תפנו את הבית, אנחנו ניתן לכם משהו אחר - אני רוצה להגיד לכם שזה לא עובד ככה. כולנו זכאים לקבל קורת גג מכובדת. אף אחד לא בא ואמר שיום בהיר אחד יגיע יזם ויפנה אותי לרחוב ושלא יהיה לי מה לעשות עם זה".

עוד בוואלה!

עשרות פעילי שמאל הפגינו מול ישיבת הרב שהותקף ביפו: "זו לא התורה שלנו"

לכתבה המלאה
הפגנת הזדהות מול ביתה של ראודה עאייש אבו חאטר (נור דסוקי) ברחוב עזה, יפו, 4 במאי 2021. תומר נויברג, פלאש 90
"כולנו זכאים לקבל קורת גג מכובדת". ההפגנה ביפו, הערב/פלאש 90, תומר נויברג

יערה גולדמן, תושבת יפו, אמרה לוואלה! כי "באתי לכאן כי אני מתביישת במדינה שלי שזורקת אנשים כמו האישה הזאת לרחוב. אני מאוד מקווה שזה יעזור, אני לא מכירה דרך אחרת מלבד הפגנה".

ביחס לקריאה "בדם ואש נפדה את יפו", שחלק מהמפגינים קוראים בערבית, השיבה: "זה טקסט שאני פחות מתחברת אליו, אבל את יודעת: גם עם אשתי אני לא אוהבת את כל מה שהיא עושה. אני מבינה אותם - אם היו מעיפים אותי מהבית שלי, גם הייתי פודה אותו בדם".

מעיריית תל אביב-יפו נמסר: "עיריית תל אביב יפו אינה צד בעניין. מדובר בקרקע של רשות מקרקעי ישראל, אשר קיימת לגביה פסיקת בית משפט לפינוייה של הדיירת שאינה דיירת מוגנת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully