וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכנע ללחץ: ביידן הגדיל את מכסת הפליטים השנתית שקבע טראמפ

עודכן לאחרונה: 4.5.2021 / 11:01

נשיא ארה"ב יאפשר לקלוט 62,500 פליטים בהשוואה ל-12 אלף שקבע קודמו בתפקיד. זאת אחרי שספג ביקורת מצד חברי מפלגתו אחרי שבתחילה נצמד לרף הנמוך ביותר אי-פעם שהציב טראמפ

בווידאו: ג'ו ביידן נואם בפני הקונגרס האמריקני במלאת 100 ימים לכהונתו/צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הגדיל הלילה (שני) את מכסת הפליטים השנתית מ-15 אלף ל-62,500, לאחר ביקורת שספג מצד מפלגתו הדמוקרטית וארגונים שונים כששקל בתחילה להיצמד להגבלות שקבע קודמו דונלד טראמפ.

ביידן אמר כי המספר הנמוך "לא משקף את ערכיה של אמריקה" וכי הרף החדש "מוחק את הנתון הנמוך באופן היסטורי" שקבע הנשיא הרפובליקני הקודם. הוא הוסיף כי ממשלו מתכנן להעלות את הרף בשנה הבאה, ל-125 אלף.

לפי הדיווחים, הנשיא הדמוקרטי חשש מלבטל את ההגבלות של טראמפ בשל המשבר בגבול עם מקסיקו, סוגיה שלפי הסקרים בארצות הברית אינה מנוהלת בצורה משביעת רצון. ביידן הודה ב"אמת העצובה" שארצות הברית לא תצליח לעמוד ביעד הזה השנה או בשנה הבאה, משום שממשלו צריך "לבטל את הנזק" שגרם הממשל הקודם.

עם זאת, הארגון ההומניטרי World Relief תקף את הבית הלבן ואמר כי הטענות לכך שיש צורך בבנייה מחדש של תכנית הפליטים הן "נרטיב שקרי לחלוטין ו"חישוב פוליטי קר".

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן במהלך ביקורו בנורפולק, וירג'יניה, ארה"ב 3 במאי 2021. רויטרס
"המכסה הראשונית לא משקפת את ערכיה של אמריקה". ביידן/רויטרס

לפי המרכז לקליטת הפליטים, כ-2,000 פליטים הורשו להיכנס לארצות הברית בין אוקטובר האחרון למרץ השנה. טראמפ קיצץ בעקביות את מכסת הפליטים השנתית במהלך כהונתו, והקטין אותה מ-110 אלף בתקופת כהונתו של ברק אובמה לשפל של 15 אלף בלבד.

ביידן הבטיח בקמפיין הבחירות שלו להעלות את המכסה, אך בחודש שעבר הוא הדהים את תומכיו כשפרסם הצהרת חירום שבה טען כי רף 15 אלף הפליטים בשנה הוא "מוצדק בשל החששות ההומניטריים והאינטרס הלאומי".

במקום זאת, הנשיא הסיר את ההגבלות על קליטת פליטים מסומליה, סוריה ותימן והגדיל את המכסות לבאים מאפריקה, המזרח התיכון ומרכז אמריקה. עם זאת, ארגוני פליטים וחברי מפלגתו הדמוקרטית מהאגף הפרוגרסיבי תקפו אותו, ושעות לאחר מכן הודיע הבית הלבן כי הוא יגדיל את המכסה במאי.

חברת הקונגרס אלכסנדריה אוקסיו-קורטז, מהאגף השמאלי במפלגה, תיארה את המכסה הקודמת בתור "קסנופובית וגזענית". בשל הזגזוג של ביידן, מאות פליטים, שכבר קיבלו אישורי קליטה, נאלצו לבטל את טיסותיהם.

עוד בוואלה!

משבר ההגירה בארה"ב: שיא חודשי של 19 אלף ילדים שחצו את הגבול

לכתבה המלאה

גורם בממשל אמר לרויטרס כי ההחלטה של ביידן להגדיל את המכסה נועדה לשלוח "מסר ברור שלפיו תהליך קליטת הפליטים הוא חלק חיוני ממעמדה של אמריקה בעולם". הוא הוסיף כי המכסה הראשונית "לא שלחה את המסר הנכון".

ארגונים למען פליטים, בהם ועד ההצלה הבינלאומי, שיבחו את השינוי במדיניות. "החלטתו של הנשיא ביידן היא טובה עבור אמריקה וטובה עבור הפליטים", אמר מנכ"ל הארגון, דייוויד מיליבנד, לשעבר שר החוץ של בריטניה. "אנחנו מברכים על הצעדים האמיצים לבנות בחזרה הגנה על פליטים אחרי ארבע שנים של מדיניות מזיקה ביותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully