וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביגדור לקח את שני בניו למירון, וחזר עם אחד. כעת הוא נפגש עם מחלצו: "חייב לך את החיים"

עודכן לאחרונה: 3.5.2021 / 20:44

השוטר רמי עלואן היה אחד מני רבים שסייעו לנפגעים באסון. בתוך הבלבול הגדול הוא הבחין באביגדור ובנו נדחקים, חילץ אותם והציל את חייהם. אך בן נוסף, ידידיה בן ה-13, נספה. הערב, נסע רס"ל עלואן עם אביו השוטר למפגש מרגש בבני ברק: "שום דבר לא מכין אותך לתרחיש כזה"

בווידאו: מפגש בין השוטר רמי עלואן למשפחת חיות/צילום: יותם רונן, לירן לוי, עירכה: עמית שמחה

מאות שוטרים נכחו על הר מירון בליל האסון בהילולת הרשב"י, ופעלו בניסיון לחלץ כמה שיותר מהנפגעים. אחד מהם היה רס"ל רמי עליאן, שהציל את חייהם של אביגדור חיות ובנו שמואל בן העשר. אך בן נוסף למשפחה, ידידיה בן ה-13, נמחץ למוות בין ההמון. היום, נסע עליאן למפגש מרגש אצל משפחת חיות בבני ברק, במהלך השבעה של ידידיה.

עליאן, שוטר דרוזי שהגיע יחד עם אביו שגם הוא שוטר, אמר במפגש כי "כל התרחישים שהמשטרה מכינה אותך, אין תרחיש אחד שיכול לתאר את מה שהיה שם. נפשית אתה פשוט לא יכול לבוא מוכן".

אביגדור תיאר את רגעי החילוץ: "הייתי על הרצפה עם מסה של מאות אנשים שנמצאים מעלינו. ידידה ובן נוסף היו בטווח של מטר מאיתנו, קדימה יותר. אז ראיתי את רמי שצעק לי 'תן לי את הידיים ואני אמשוך אותך'. באותו רגע אמרתי לו שיעזוב אותי וילך לשלוף את הילד. ראיתי את רמי מקיא ובוכה ומנסה לעשות כל מה שהוא יכול עד שבזווית העין שמתי לב שהוא שולף את הבן שלי".

אביגדור חיות ששכל את בנו ידידיה באסון במירון במפגש עם השוטר רמי עלואן, בני ברק, 3 במאי 2021. לירן לוי
עליאן ואביגדור חיות/לירן לוי

"רמי הוא סמל לדוגמה", המשיך האב. "הוא לא שאל אותי לאיזו מפלגה אני מצביע או לאיזה זרם אני משתייך, אם אני יהודי או מוסלמי. אנחנו מסוגלים לחיות ביחד, זה בידיים שלנו". הוא פנה לשוטר ואמר: "רמי, אתה הצלת לי את הילד, בשבילי הצלת את כל העולם".

הילד שמואל שאותו הציל רמי פנה בפנייה מרגשת לשוטר ואמר: "אני חייב לך את החיים שלי, אין לי מילים להודות לך". רמי קם לחבק אותו וענה לו: "אתה לא חייב לי כלום".

עוד בוואלה!

דרעי בדיון אבל במליאת הכנסת: האתר לא טופל בגלל בעיות משפטיות

לכתבה המלאה
אביגדור חיות ששכל את בנו ידידיה באסון במירון במפגש עם השוטר רמי עלואן, בני ברק, 3 במאי 2021. יותם רונן
"חייב לך את חיי". רמי, אביו, הבן שמואל והאב אביגדור. היום/יותם רונן

האב סיכם ואמר: "אני שמעתי טענות למיניהן על המשטרה. אני הייתי בסוף הרמפה. אני לא נכנסתי בשום גדרות. כוחות המשטרה פעלו לפי מה שהם יכלו לעשות. אשם יש אחד - בשמיים. זה מיותר. להסיק מסקנות ולראות מה עושים ולחפש קורבן בשביל לתלות אותו? יש 45 קורבנות. נסתפק בזה".

  • עוד באותו נושא:
  • הר מירון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully