וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבקר המדינה התריע, אך משרד הבט"פ לא ביצע ביקורת אחת לתיקון הליקויים במירון

עודכן לאחרונה: 2.5.2021 / 22:21

לוואלה! נודע כי מבקר הפנים של המשרד, הגורם האחראי על תיקון הליקויים המופיעים בדוחות מבקר המדינה, לא ביצע ולו ביקורת אחת בעניין המצב בהר והיערכות המשטרה במקום בליל ההילולה. המשרד לביטחון הפנים: "בוצעה בקרה מבצעית ב-2018"

בווידאו: הדיווח הראשוני למוקד מד"א על האסון בהר מירון/צילום: מד"א

מבקר המשרד לביטחון הפנים דוד כהן לא ביצע ולו ביקורת אחת בנושא הליקויים החמורים בהר מירון והיערכות המשטרה, למרות דוחות מבקר המדינה לשעבר שעסקו בנושא - כך נודע לוואלה!

במשרד שבראשו עומד השר אמיר אוחנה יש מבקר פנים המהווה גוף פיקוח ובקרה על המשטרה, שב"ס וכיבוי אש, ובאמצעותו עומדים השר והמנכ"ל צ'יקו אדרי על הכשירות של פעילויות גופי ביטחון הפנים. באתר המשרד לביטחון הפנים נכתב כי "מחובתו של מבקר הפנים להביא למודעות השר לביטחון הפנים נושאים מהותיים שעלו בביקורות, והנוגעים למוכנות המערכת למילוי משימותיה על מנת לפעול לתיקון הליקויים, ולהמליץ על דרך לשיפור המצב הקיים בנושאים אלה". בנוסף, משימה נוספת שמודגשת באתר היא "מעקב אחר ביצוע תיקון הליקויים העולים מדוחות מבקר המדינה וביקורות שנערכו על ידי האגף".

כעת, פירוט הביקורות שביצע המבקר כהן במסגרת תפקידו בין השנים 2008-2019 הגיע לידי וואלה! עיון ברשימת הביקורות מעלה שלא בוצעה ולו ביקורת אחת של מבקר המשרד לביטחון הפנים על הליקויים בהר מירון ועל היערכות המשטרה להילולה השנתית. עיון בביקורות שעשה כהן מעלה שאלות קשות בנוגע להתנהלות אגף הביקורת של המשרד לביטחון הפנים.

זירת האסון במירון, 30 באפריל 2021. רויטרס
זירת האסון/רויטרס

מרשימת הדוחות עולה כי באפריל 2015 בוצעה ביקורת פתע בנושא: "אופן מתן שרותי משטרה ואכיפת החוק בגזרת הר הזיתים". כמו כן, באוקטובר 2017 בוצעה בקרה על השיטור העירוני בלוד. בקרה נוספת שבוצעה בפברואר 2018 עסקה בשחרור שוטרים משירות באמצעות ועדות רפואיות ואילו באפריל 2019, עשה המבקר ביקורת על משרד התנועה בתחנת חדרה. זה רק חלק קטן מהביקורות שבוצעו, כשדווקא לנושא היערכות המשטרה בהילולה במירון ושמירה על שלום החוגגים, באחד האירועים השנתים הגדולים ביותר שמאבטחת משטרת ישראל מדי שנה, לא ניתנה כל התייחסות בדוח ביקורת.

עוד בוואלה!

מבקרי מדינה התריעו, ח"כים הזהירו: האם ניתן היה למנוע את האסון בהר מירון מראש?

לכתבה המלאה
משה צ'יקו אדרי. ראובן קסטרו
אחראי על מבקר המשרד. המנכ"ל צ'יקו אדרי/ראובן קסטרו

גורם בכיר במשרד לביטחון הפנים אמר כי "מבקר המשרד עושה בדרך כלל בקרות בנושאים אזוטריים, לא תראה את דוד מתעסק בשוטף בביקורות ברומו של עולם, מי שמדריך אותו אילו ביקורות עליו לעשות הוא מנכ"ל המשרד שקובע לו את סדרי העבודה".

במשרד לביטחון הפנים טענו תחילה כי בניגוד לטענה כן בוצעו ביקורות על היערכות המשטרה להילולה במירון. אך לאחר שהבינו כי בידי וואלה! מרשם הביקורות המלא שביצע מבקר המשרד לביטחון הפנים חזרו בהם והודו כי לא בוצעה ביקורת אלא "בקרה". בתשובה לשאלה בדבר ההבדל בין "בקרה" לביקורת מסר המשרד לביטחון הפנים כי "דוח ביקורות ארוך יותר מדוח בקרה".

המשרד לביטחון פנים: המבקר ביצע בקרה מבצעית על פי ההנחיות

מהמשרד לביטחון נמסר "בדוחות מבקר המדינה מ-2008 ו-2011 בנוגע למירון הכוללים התייחסות למשרדי ממשלה וגופים ממשלתים רבים, אין כלל התייחסות למשרד לבט"פ.עם זאת, שני נושאים בהם מוזכרת משטרת ישראל תוכנית תנועתית חדשה (מבחינת מבקרים ותנועת כוחות הצלה) אשר שונתה ופתיחת נקודת משטרה אשר תוקצבה ואושרה על ידי המשרד".

עוד נמסר כי "מבקר המשרד מבצע עשרות ביקורות בשנה עפ"י תוכנית עבודה סדורה שנקבעה מראש בהתאם למדיניות המשרד שמאושרת על ידי המנכ"ל והשר. במאי 2018 ביצע מבקר המשרד על פי הנחיית השר והמנכ"ל בקרה מבצעית בנושא בחינת הערכות המשטרה למבצע הר מירון והליקויים תוקנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully