וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה בצה"ל: חמאס השהה את התגובה לדחיית הבחירות בעקבות האסון במירון

2.5.2021 / 11:52

בפיקוד מרכז חששו שהכרזתו של אבו מאזן תגרור שיגורי רקטות או פיגועים מעזה ומהגדה, וסבורים כי הטרגדיה בהילולה היא זו שדחתה אותם. למרות השקט הרגעי, הדריכות במערכת הביטחון נשמרת, וההערכה היא שהתגובה תבוא ביום ירושלים המתוח

אבו מאזן במסר לישראל: לא נקיים בחירות ללא ירושלים/מערכת וואלה!

חמאס השהה את התגובה לדחיית הבחירות ברשות הפלסטינית בעקבות אסון הר מירון - כך העריכו הבוקר (ראשון) בפיקוד מרכז בצה"ל. במערכת הביטחון חששו שארגון הטרור יחזור לשיגורי הרקטות או יוציא לפועל פיגועים מרצועת עזה ומהגדה המערבית בסוף השבוע, ולמרות השקט הרגעי ממשיכים לעקוב בדריכות אחר ההתפתחויות הפוליטיות ברשות. ההשערה היא שמפגן הכוח של חמאס יגיע ביום ירושלים, בצל מתיחות צום הרמדאן.

גורמי ביטחון אמרו כי חמאס צבר הרבה נקודות לזכותו בשבועות האחרונים, בעיקר בשל שיגור עשרות הרקטות מעזה ליישובי העוטף והחזרת ההפגנות לאורך גבול הרצועה. לפי הערכות, הארגון ינסה להמשיך על גל האהדה, ובתחילת השבוע עשוי לעורר מהומות סביב הסוגיה הדתית בהר הבית וטענות לשינוי סטטוס קוו ישראלי.

הפגנה ברמאללה נגד החלטת אבו מאזן לדחות את הבחירות, 29 באפריל2021. רויטרס
הפגנה נגד החלטת אבו מאזן לדחות את הבחירות. רמאללה. שבוע שעבר/רויטרס

הודעתו של יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, על דחיית הבחירות גררה ביקורת מגורמים שונים. בכירים פלסטינים רמזו כי הצעד הגיע מחשש לפיצול בפתח וריצה ברשימות עצמאיות, מה שעשוי היה להחליש את מעמדו, ולא מהתנגדות ישראל לבחירות במזרח ירושלים כפי שטען. כמו כן, הציעו כי הסקרים המצביעים על התחזקות כוחו והשפעתו של חמאס בגדה ובירושלים היוו מרכיב מרכזי בהחלטה של יו"ר הרשות.

נאצר אלקדוה, ראש רשימת "אל-חריה", קרא אתמול ברצועת עזה להכריז על מועד חדש לבחירות למועצה המחוקקת ולנשיאות לפחות עד סוף השנה. מנגד, ועדת הבחירות הביעה תקווה שהתהליך יושלם בהקדם האפשרי. סגן יו"ר פתח, מחמוד אלעאלול, אמר בחמישי האחרון שבקרוב יתקיים דיון נוסף כדי לדבר על התאריך הבא לבחירות. בפתח רצו לשדר יציבות ותמיכה באבו מאזן, אך רק מאות בודדות של משתתפים הגיעו להפגנה שארגנו בשישי בג'נין - סימן נוסף לחוסר העניין ברחוב הפלסטיני בסוגיות הפוליטיות.

במערכת הביטחון סבורים כי הימים האחרונים חידדו יותר מאי-פעם את מה שעשוי להתחולל באזור ביום שאחרי לכתו של אבו מאזן, כיצד ייראו קרבות הירושה, והסיכוי של חמאס להגדיל את כוחו באופן דרמטי בגדה, כך שהחיכוך עם צה"ל יגבר וסוגיות רגישות כמו תיאום ביטחוני יהפכו מסובכות עוד יותר מבשגרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully