וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסון הר מירון: ההרוגים מובאים למנוחות בבתי העלמין

45 בני אדם נספו בתקרית, בהם צעירים ומבוגרים, הורים לילדים או כאלו שהותירו אחריהם נשים בהיריון. בין ההרוגים באסון: תלמיד כולל ממודיעין עילית, זמר ממונטריאול, וחסיד גור מבית שמש. באשדוד נטמן הרב חנוך סלוד, בן 52, שהותיר אחריו אלמנה ושישה יתומים

אסון הר מירון: ההרוגים מובאים למנוחות בבתי העלמין/צילום: רוני כנפו, עריכה: אביעד בללי

רבים הרוגי האסון הכבד בהר מירון מובאים כבר היום (שישי) למנוחות בבתי העלמין ברחבי הארץ. בסך הכול, 45 בני אדם נספו באירוע, בהם צעירים ומבוגרים, הורים לילדים או כאלו שהותירו אחריהם נשים בהריון.

מהמכון לרפואה משפטית נמסר הערב כי עד כה זוהו 32 מההרוגים, מתוכם 22 שוחררו לקבורה. "עקב כניסת השבת בהוראת הרב הראשי לישראל, לא ניתן להמשיך בהליך השחרור, הכולל אישור הזיהוי והשחרור על ידי נציגי המשטרה והבאה לקבורה". התהליך יתחדש מחר בצאת השבת.

שניים מתושבי ביתר עילית בני 37 הובאו למנוחות בירושלים: הרב אלעזר מרדכי גולדברג הותיר אחריו ארבעה ילדים, והרב שמעון מטלון היה אב ל-11 ילדים. "לראות את היתומים הקטנים בוכים, טרגדיה נוראה. ראינו שהוא מסתכל לבית עולמו ואותנו עזב לאנחות והלך למנוחות", נפרדו חבריו של מטלון.

"שמעון, אחרי 37 שנה לקח אותך. השם יתברך נתן לנו אותך 37. שנה אנחנו מודים לו עליך 37 שנה", ספד לו אחיו. "הדבר האחרון שאמרת לי אתמול בלילה זה תשמור לי על הילדים. אני מבטיח לך. אתה היית תמיד תומך, עוזר. אני זוכר שאמרת לי אני קושר אותך אלי. נלך בדרך שלך שתמיד נתת לנו, מי שיש לו אמונה חייו חיים".

מסע ההלוויה של אלעזר מרדכי גולדברג. הר המנוחות, ירושלים (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)/רויטרס
האסון במירון | מסע ההלוויה של אלעזר מרדכי גולדברג בהר בירושלים 30 באפריל 2021. רויטרס
מסע הלוויה של הרב אלעזר מרדכי גולדברג בירושלים, היום/רויטרס

בין ההרוגים מנחם זקבך, בן 24, תושב מודיעין עילית הלומד בכולל. אשתו נמצאת בהיריון. הלוויתו צפויה להיערך בצהריים מבית הוריו ברחוב גניחובסקי 29 בבני ברק. הרוג נוסף הוא שרגא גשטטנר, אב לחמישה, שהגיע מקנדה לישראל. גשטטנר, זמר במקצועו, הוא דמות מוכרת בעולם החרדי. הלוויתו תצא בשעה 15:00 מבית הלוויות שמגר בירושלים.

באשדוד נטמן הרב חנוך סלוד, בן 52, ומאות ליוו אותו למנוחות. "העיר אשדוד אבלה ומרכינה ראש. משתתפים בצער המשפחה על אבלה הכבד", ספד ראש העיר יחיאל לסרי. הרב סלוד הותיר אחריו אם, אלמנה ושישה ילדים, שניים מהם נשואים.

האסון במירון | מסע ההלוויה של שמחה דיסקינד בבית העלמין בחיפה 30 באפריל 2021. יואב איתיאל
מסע ההלוויה של שמחה דיסקינד בחיפה, היום/יואב איתיאל

צעיר נוסף שנספה במירון הוא שמחה דיסקינד, בן 23, תושב בית שמש שמשתייך לחסידות גור. הוא הובא למנוחות היום בחיפה, העיר בה מתגוררים הוריו.

ישראל סוכות תושב ביתר עילית, שבתו נשואה לאחיו של שמחה, סיפר לוואלה! כי מדובר באובדן גדול וכי כבר מנעוריו שמחה נודע כגאון בתורה. "עוד לפני נישואיו כבר סיים את הש"ס". אהרון ארשטיין, קרוב משפחה אחר, סיפר שוא היה אמור לעשות את השבת בחיפה אצל משפחתו. "ידוע במקורות שלהיקבר ערב שבת זה סימן לגדולתו של הנפטר וזו זכות גדולה מאוד. באמת מדובר בבחור צנוע, שתמיד היה עוזר לכולם ותמיד לומד. היה בוודאי גדל להיות רב גדול".

"דקות לפני האירוע אמרו סליחות שנוהגים לאומרן בתפילת נעילה של יום הכיפורים וסיימו בקבלת עול מלכות שמיים, שמע ישראל ופסוקי האיחוד. זה לא סתם, וזה נכון לגבי כל המנוחים", ארשטיין ציין.

מודעת אבל מחוץ לביתו של מנחם זקבך, הרוג מאסון הר מירון, בני ברק, 30 באפריל 2021. פלאש 90, פלאש 90
מודעת אבל בבני ברק/פלאש 90, פלאש 90

התקרית התרחשה במעבר צר, ששימש יציאה מרחבה מרכזית בהר מירון, וכתוצאה מחסימה של המשטרה נוצרה צפיפות גדולה שגרמה לדוחק של מאות אנשים. באחד הקטעים של המעבר היה גרם מדרגות, אנשים נפלו בו אחד על השני, וחלקם נמחצו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully