וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מח"ש פתחה בבדיקת האסון בהר מירון; מפקד המחוז: "אני נושא באחריות"

עודכן לאחרונה: 30.4.2021 / 13:57

בסיום התייעצות עם היועמ"ש ומ"מ פרקליט המדינה, הוחלט לבחון חשד לפלילים מצד שוטרים בהילולת הרשב"י, שם נהרגו עשרות אנשים וכ-150 נפצעו. המשטרה לא תגבה עדויות מהמעורבים. ניצב שמעון לביא קיבל את האחריות לאירוע: "אני מוכן לכל בדיקה. שוטרים הצילו פה חיי אדם"

תיעוד האסון בהר מירון: צוואר הבקבוק, הדוחק והקריאות לעזרה/צילום: נ.מ , kol haholam, אדמה, צ'אט בוואטסאפ, תיעוד ברשתות לפי סעיף 27 א לחוק היוצרים;עריכה: אסף דרורי

המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) פתחה היום (שישי) בבדיקת האסון בהר מירון. בסיום התייעצות עם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, הוחלט כי ייבדקו חשדות לפלילים מצד שוטרים, וכן כי המשטרה לא תגבה עדויות מהמעורבים במסגרת החקירה שהחלה. אנשי מח"ש נמצאים בזירה.

מפקד מחוז צפון במשטרה, ניצב שמעון לביא, קיבל את האחריות לאירוע. "לילה טראגי. אני נושא באחריות הכוללת, לטוב ולרע, ומוכן לכל בדיקה", הצהיר. "אנחנו בשלב איסוף הראיות כדי להגיע לאמת. מסתובבים סרטונים שאין להם קשר למציאות. שוטרים הצילו פה חיי אדם".

לפני הטרגדיה, בה נהרגו 45 מהמשתתפים באירוע ונפצעו כ-150 מדוחק במעבר צר, סיפר על היערכות המשטרה להילולת רבי שמעון בר יוחאי (רשב"י). "זה אירוע עצום, ואנחנו הולכים ומשתכללים משנה לשנה, כדי לאפשר למאות אלפי החוגגים לפקוד את הציון וסביבתו", אמר. "הכי חשוב - להישמע לשוטרים ולחזור הביתה בשלום".

זירת האסון במירון, 30 באפריל 2021. דוד כהן, פלאש 90
שוטרים בזירה, הבוקר/פלאש 90, דוד כהן

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה הבהיר כי תחל בחינה מקיפה על הגורמים לאירוע. "אסון נוראי אירע אמש במירון. ברור שיהיה צורך בבדיקה עצמאית ובלתי תלויה לכלל ההיבטים הנוגעים לתכנון האירוע, היערכות, אחריות, תשתיות וכדומה".

"אני שולח תנחומים מעומק ליבי למשפחות ומתפלל להחלמתם המהירה של הפצועים", הוסיף. "בשלב זה כוחות הביטחון וההצלה מרכזים מאמץ בסיוע לזיהוי הקורבנות, הודעה למשפחות, מציאת מנותקי קשר והשבת הציבור לבתים".

עוד בוואלה!

אסון הר מירון: 44 הרוגים וכ-150 פצועים כתוצאה מדוחק בהילולת הרשב"י

לכתבה המלאה

אוחנה מסרב לענות לשאלות עיתונאים בבית החולים זיו בצפת, היום

בווידאו: השר אוחנה בבית החולים זיו, מסרב להשיב לשאלות עיתונאים/צילום: יואב איתיאל

"לא תיארנו שנמצא עצמנו באירוע כל כך מורכב"

מנכ"ל מד"א, אלי בין, אמר עם סיום פינוי הפצועים והנפגעים לבתי החולים כי "למעלה מ-20 שנה צוותי מגן דוד אדום מאבטחים רפואית את ההילולה במירון, והשנה זה היה אחד ממבצעי האבטחה המורכבים ביותר שמד"א נערך לקראתו, עם למעלה מ-250 אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ מכל רחבי הארץ, עשרות אופנועים, טרקטורונים, אוטובוסים לפינוי נפגעים, רכבי הצלה ייחודיים ומסוק מד"א".

"אתמול בבוקר השתתפנו בתרגיל גדול שהובילה משטרת ישראל ולא תיארנו שנמצא את עצמנו באירוע כל כך מורכב וקשה", הודה. "כלל הכוחות פעלו במהירות ובמסירות בזירה קשה ומורכבת ביותר, בתיאום ובשיתוף פעולה עם כלל הגורמים. גם לצוותי מד"א המורגלים למראות קשים אירוע בסדר גודל כזה הוא קשה מאוד. אנחנו מתפללים ומאחלים רפואה שלמה לפצועים ומשתתפים בצערן של המשפחות שיקיריהן נספו באסון הכבד".

ניצב שמעון לביא. -, אתר רשמי
"נושא באחריות הכוללת". לביא/אתר רשמי, -

לאחר האירוע, 18 פצועים פונו במצב קשה לבתי חולים באזור, שמונה פונו במצב בינוני והיתר במצב קל. במשרד לשירותי דת הודיעו על סיום האירוע, בהתאם להחלטת המשטרה, ופרסמו הודעה לציבור שלא להגיע למירון.

לאחר שפינוי הפצועים הסתיים, המשטרה חלה לפנות את הקהל הגדול במקום. עקב עומס על רשת התקשורת הסלולרית במקום, פרצה בהלה בקרב בני משפחותיהם של המשתתפים בהילולה, והן מתקשות להשיג את יקיריהן. בנוסף, אמבולנסים, כמו גם שישה מסוקי חילוץ של צה"ל הוזנקו למקום, ופינו את הפצועים לבתי החולים זיו בצפת, למרכז הרפואי לגליל בנהריה ורמב"ם בחיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully