וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית ירושלים פרסמה אירוע בהפרדה לילדים עד גיל 9 - וחזרה בה

במודעה שפורסמה על ידי העירייה והמינהל הקהילתי בשכונת קטמונים נכתב כי האירוע מיועד לבנים ובנות בהפרדה, אך בעירייה טענו כי חלה טעות בפרסום של המינהל וכי היא תוקנה מיד. מנגד חבר במינהל טוען כי ההפרדה באה מדרישה של האגף לתרבות תורנית של העירייה כתנאי לקיומו

מופע ל"ג בעומר לציבור החרדי, ירושלים. ללא, צילום מסך
המודעה בה צויין כי האירוע יתקיים בהפרדה/צילום מסך, ללא

עיריית ירושלים והמינהל הקהילתי בשכונת קטמונים פרסמו אירוע בהפרדה לילדים עד גיל תשע בשכונה המעורבת - וחזרו בהם. בעירייה טענו כי חלה טעות בפרסום של המינהל הקהילתי וכי היא תוקנה מיד. אך לפי גורמים המעורים בנושא עלו ביקורות ותהיות בשכונה סביב ההפרדה שהביאו לשינוי באופן מידי. בשדולת הנשים פנו לעירייה וציינו כי הדבר מנוגד לדין ולעמדת היועמ"ש.

האירוע, המיועד לל"ג בעומר, אמור לכלול מופע רקדנים, להטוטי אש וצילומי מגנטים, ולהיערך ליד מרכז מסחרי, לפי התו הסגול. תחילה נכתב כי הוא מיועד לבנים ובנות בהפרדה עד גיל תשע, ובמודעה אחרת שפורסמה נכתב כי "האירוע מיועד להורים ולילדים ומותאם לציבור החרדי". בגרסה נוספת שפורסמה לבסוף, ושהעירייה התייחסה אליה, לא צוין כלל קהל יעד. על שלוש המודעות צוין כי המזמינים הם האגף לתרבות תורנית בעיריית ירושלים ומינהל קהילתי גוננים.

מופע ל"ג בעומר לציבור החרדי, ירושלים. ללא, צילום מסך
התיקון הראשון בו הוסר הפרסום על הפרדה, אך נכתב כי האירוע מיועד לציבור החרדי/צילום מסך, ללא

מהעירייה נמסר בתגובה כי "מבדיקת העירייה עולה כי חלה טעות של המינהל הקהילתי בניסוח המודעה הראשונה שפורסמה לציבור. מיד לאחר מכן פורסמה מודעה חדשה בה צוין שהאירוע פתוח לציבור הרחב - ללא הפרדה".

יוסי סעידוב, חבר הנהלת מינהל קהילתי גוננים, אומר מנגד כי "תגובת עיריית ירושלים איננה נכונה, הדרישה לקיום ופרסום ההפרדה היו תנאי לקיום האירוע של האגף לתרבות תורנית בעיריית ירושלים. קיום האירוע לא נידון בהנהלת המינהל הקהילתי. מצער שעיריית ירושלים מסתתרת מאחורי מינהל קהילתי, ומקדמת הפרדה לילדים עד גיל תשע, ואינה מוסרת את האמת לציבור".

עוד בוואלה!

הקרב על הבריכה: בקריית ארבע ביטלו את הרחצה המשותפת, התושבים עתרו שוב לבג"ץ

לכתבה המלאה
מופע ל"ג בעומר לציבור החרדי, ירושלים. ללא, צילום מסך
המודעה המתוקנת ללא התייחסות להפרדה, או לכך שהאירוע מיועד לחרדים/צילום מסך, ללא

בשדולת הנשים פנו אתמול לעירייה בבקשה לבטל את ההפרדה. "הפרדה בין גברים לנשים במרחב הציבורי, קל וחומר בין ילדים לילדות, במסגרת אירוע הממומן מכספי ציבור, היא אסורה ומנוגדת לדין", נכתב בפנייה המתייחסת גם לחוות דעת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בנושא הפרדה באירועי תרבות ברשויות מקומיות.

בסיכום דיון מאוגוסט 2019, התייחס היועמ"ש בין היתר לגיל קהל היעד של האירוע וכתב כי יש לבחון ש"האירוע אינו מיועד ככלל לקהל של ילדים או משפחות (כמו פעילות או הפנינג בחגים ובחופשות), אלא מיועד באופיו לקהל בוגר המעוניין בקיומה של הפרדה מגדרית, ואי קיומה של הפרדה עשוי למנוע את ההשתתפות בו". עוד התייחס לעניין אירוע שאינו בתשלום או הרשמה, וכתב כי "אם מדובר בהרשמה או בתשלום, הרי שמובן כי גוברת ההבנה לגבי ייחוד האירוע לקהל המעוניין במתכונת זו".

"אין ספק כי ילדים וילדות, גם דתיים וגם חרדים, מסוגלים לבלות בפעילות פנאי משותפת, כפי שעשו במשך למעלה משבעה עשורים מאז קום המדינה. משפחות רבות, גם חרדיות, מעוניינות להמשיך להגיע לאירועים יחד, ללא מחיצה או הפרדה. הפרקטיקה המפלה של אירועי תרבות בהפרדה בחסות רשויות מקומיות - לא רק שהיא מפלה כשלעצמה ואינה מוצדקת, אלא שהיא תורמת להתרחבות ולנרמול של מרחבים נפרדים בתחומי חיים רבים והולכים בישראל, תופעה שכבר נקבע שיש לפעול למיגורה", הוסיפו בשדולת הנשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully