וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל מיום שני: גם מחוסנים ומחלימים יידרשו בבידוד בחזרתם ממדינות בסיכון גבוה

29.4.2021 / 17:40

מנכ"ל משרד הבריאות חתם על התיקון לצו בריאות העם, שקובע חובת בידוד לחוזרים מחו"ל למשך 14 ימים, או עשרה ימים לאחר ביצוע שתי בדיקות קורונה שליליות. התיקון לצו דורש את אישור הוועדה המסדרת של הכנסת, שתקבע באיזו ועדה ידונו בהחלטה. בין המדינות - הודו וטורקיה

בווידאו: אש מבהיר שבקרוב תותרנה התקהלויות גדולות יותר/צילום: לע"מ

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, חתם היום (חמישי) על תיקון לצו בריאות העם, הקובע שישראלים שחוזרים לארץ ממדינות בעלות סיכון גבוה יידרשו להיכנס לבידוד, גם אם הם מחוסנים או מחלימים. לפי התיקון לצו, שייכנס לתוקף החל מיום שני הבא, החוזרים מחו"ל ממדינות אלו יידרשו בבידוד למשך 14 ימים, או עשרה ימים לאחר ביצוע שתי בדיקות קורונה שליליות.

התיקון לצו דורש את אישור הוועדה המסדרת של הכנסת, שתקבע באיזו ועדה ידונו בהחלטה. המדינות הכלולות ברשימה - הודו, מקסיקו, ברזיל, דרום אפריקה, אתיופיה, אוקראינה וטורקיה.

נוחתים בשדה התעופה בן גוריון מצביעים לפני כניסתם לבידוד , 23 במרץ 2021. ראובן קסטרו
חוזרים מחו"ל יחויבו בבידוד, גם מחוסנים ומחלימים. נחיתת נוסעים בנתב"ג, בחודש שעבר/ראובן קסטרו

ביום שלישי המליץ משרד הבריאות לממשלה לאסור על יציאת ישראלים, למעט חריגים, למדינות בעלות סיכון גבוה להדבקה בווריאנטים של נגיף הקורונה. עוד הומלץ כי זרים שכניסתם לישראל ממדינות אלה תאושר באופן חריג, ייכנסו לבידוד במלונית.

הקריטריונים לפיהם נקבעו המדינות בעלות הסיכון הגבוה התבססו על עבודת מרכז המידע והידע שגובשה לעניין אזהרות המסע, הכוללים התייחסות להימצאות וריאנטים חשודים במדינה, ולשיעור וכמות החולים החוזרים ממדינות אלה לישראל.

בדיקות קורונה לנוחתים בשדה התעופה בן גוריון 23 במרץ 2021. ראובן קסטרו
התיקון לצו ייכנס לתוקף החל מיום שני הבא. בדיקות קורונה בנתב"ג/ראובן קסטרו

הודעת משרד הבריאות מגיעה לאחר שמוקדם יותר הודיע כי אותרו 41 מקרים של הווריאנט ההודי של נגיף הקורונה, בהם חמישה תלמידים מבתי ספר שונים. בין הנדבקים 24 חוזרים מחו"ל, מתוכם 21 אזרחים זרים, ו-17 מקרי הדבקות בקהילה, שלחלקם לא נמצא קשר לחוזרים מארצות אחרות. ארבעה מהמאומתים מחוסנים. טרם קיים מידע ברור ביחס לווריאנט, והשלכותיו על מחוסנים ומחלימים.

החולים זוהו במוסדות החינוכיים שבילים בפרדס חנה, קשת באשדוד, יוסף בחולון ודקל וילנאי וצמח השדה במעלה אדומים. משרד הבריאות אמר כי הוא מקדם עם פיקוד העורף דיגום נרחב בבתי הספר המעורבים. עם זאת, לפי משרד הבריאות, במשרד החינוך טוענים כי בתי הספר מתנגדים לבדיקות "בלי תחלואה חדשה".

ביום שני הודיע משרד הבריאות כי הוא ממליץ להפסיק את הטיסות היוצאות והנכנסות מהודו לישראל. זאת, בעקבות חשש המומחים במשרד מהדבקה בווריאנט ההודי וברקע מצב התחלואה החמור מאוד במדינה. במשרד החליטו להמליץ על המהלך בתום דיון ארוך של מומחיו, ואמרו כי ישקלו לנקוט במהלך גם כלפי מדינות אחרות בעלות מצב תחלואה חמור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully