וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחסות הסגר, טורקיה אוסרת מכירת אלכוהול - ומרגיזה את החילונים

29.4.2021 / 13:49

הממשלה מכחישה כי האיסור שיימשך שבועיים וחצי הוא ניסיון לכפות אורח חיים דתי, אך לא כולם משוכנעים ומצביעים על המסגדים שיישארו פתוחים: "אין קשר לקורונה, התערבות בחיינו הפרטיים". לקראת תחילת הסגר, נרשמו תורים מחוץ לחנויות. ארדואן אמר בעבר: "רוצה דור מאמינים"

בווידאו: בטורקיה זועמים על האיסור של ארדואן למכור אלכוהול במהלך סגר הקורונה/צילום: רויטרס

החלטתה של ממשלת טורקיה לאסור על מכירת אלכוהול במשך הסגר שיתחיל היום (חמישי) ויימשך 17 ימים גרמה לזעם בקרב החילונים במדינה, הרואים בכך כפייה דתית נוספת של ממשלתו האסלאמסטית של הנשיא רג'פ טייפ ארדואן על החברה. האסלאם אוסר על שתיית אלכוהול.

ארדואן הכריז ביום שני על הסגר, הנוקשה ביותר מאז פרוץ המגיפה, ובמהלכו ייסגרו בתי הספר ורוב החנויות. האזרחים יתבקשו להישאר במשך רוב הזמן בבתיהם כדי לעצור את הזינוק במספר הנדבקים והמתים. למחרת, הכריזה הממשלה כי גם מכירת אלכוהול תהיה אסורה עד 17 במאי.

בתגובה, אזרחים חילונים מיהרו לרכוש משקאות חריפים לפני כניסת ההגבלות לתוקף בסוף היום. הממשלה אמרה כי האיסור נועד למנוע מהסופרמרקטים, שיישארו פתוחים עבור רכישת מזון במהלך הסגר, מונופול על מכירת אלכוהול על חשבון החנויות הקטנות שידרשו להיסגר.

חנות למכירת אלכוהול באנקרה, טורקיה, 28 באפריל 2021. רויטרס
תורים נרשמו מחוץ לחנויות. מכירת אלכוהול באנקרה, אתמול/רויטרס

עם זאת, לא כולם משוכנעים מההסבר הזה. הם סבורים כי לאיסור אין שום קשר למאבק במגיפה, ומציינים את העובדה שהמסגדים יישארו פתוחים. "אני לא חושב שיש קשר לקורונה. אני מאמין שהממשלה חשבה 'בואו נאסור את זה מעכשיו כדי שאנשים יתרגלו לזה לאט לאט", אמר אדם גולן, צעיר מאיסטנבול שסיים לאחרונה את לימודיו.

עוד על הקורונה בעולם

תורים ארוכים לקלפיות: בחירות מקומיות בהודו בזמן השתוללות הקורונה

לכתבה המלאה
מדפים למשקאות אלכוהוליים באיסטנבול, טורקיה, 28 באפריל 2021. רויטרס
"הממשלה רוצה שאנשים יתרגלו לזה לאט לאט". לקוחות רוכשים אלכוהול באיסטנבול, אתמול/רויטרס

שר הפנים, סולימאן סוילו, דחה את הרעיון הזה והצביע על הגבלות שונות, כמו אלו על תנועת האזרחים.
מאז ההודעה על איסור מכירת האלכוהול, נרשמו תורים מחוץ לחנויות למכירת אלכוהול בעוד שבכמה מהסופרמרקטים, מדפי הבירות והיין התרוקנו. "זאת התערבות באורח החיים החילוני, זאת התערבות בתרבות המזון והשתייה", אמר אוזגור אייבאס, ראש איגוד החנויות למכירת אלכוהול. "כמובן שהבעיה היא לא אלכוהול, אלא התערבות בחיים הפרטיים שלנו".

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן ורעייתו במסגד הגדול של איה סופיה באיסטנבול, 23 ביולי 2020. רויטרס
ארדואן תומך בהגברת הילודה. הנשיא ורעייתו במסגד איה סופיה/רויטרס

מרבית הטורקים הם מוסלמים אדוקים. החילונים, שרובם לא נמנים על תומכי מפלגת השלטון האסלאמיסטית, התלוננו בשנים האחרונות על כך שהאג'נדה הדתית שלו מתערבת באורח חייהם.

הנשיא, השולט בטורקיה ב-18 השנים האחרונות, אומר באופן קבוע כי הוא רוצה לקדם דור מאמין ובעבר קרא לאזרחים להביא לעולם לפחות שלושה ילדים.

טורקיה היא לא המדינה היחידה בעולם שאסרה על מכירת אלכוהול בזמן המגיפה. דרום אפריקה עשתה זאת לאורך שני פרקי זמן, והסבירה כי בתי החולים העמוסים בחולי קורונה לא צריכים להתמודד גם עם נפגעי שתיית אלכוהול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully