וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחוש ומגולח: נבלני נראה לראשונה מאז כליאתו, ותקף את פוטין

עודכן לאחרונה: 29.4.2021 / 19:05

מנהיג האופוזיציה הרוסי השתתף בשימוע דרך שיחת וידאו, אחרי שביתת רעב בת שלושה שבועות. הוא הפסיד בערעור על הכפשת איש צבא, אך נבלני, שאיבד 22 ק"ג מאז כליאתו, תקף בחריפות את הנשיא: "מלך גנב וערום". במקביל, הרשויות פתחו בחקירה חדשה נגדו וארגונו מתחיל להתפרק

בווידאו: נבלני השתתף בשימוע דרך שיחת ווידאו/צילום: רויטרס

מנהיג האופוזיציה ברוסיה אלכסיי נבלני נראה היום (חמישי) לראשונה מאז כליאתו, בעוד שארגונו הודיע על הפסקת פעילותו בשל הצעדים המשפטיים של הרשויות נגדו. נבלני, שהופיע בשימוע בבית משפט במוסקבה דרך שיחת וידאו, נראה כחוש אחרי שסיים שביתת רעב בת שלושה שבועות. אחד מעורכי דינו סיפר כי הוא שוקל 72 ק"ג בלבד, 22 ק"ג פחות בהשוואה לינואר.

נבלני היה מגולח ולבוש במדי אסיר שחורים, אך המשיך להתבדח סגנון האופייני לו. "נשמע שזה עוסק בי, או בכפיל הרשע שלי - או שאולי הוא טוב", אמר נבלני אחרי דברי השופט בפתיחת הערעור על הרשעתו של נבלני בהכפשת וטרן ממלחמת העולם השנייה שהופיע בסרטון התומך בנשיא ולדימיר פוטין.

בית המשפט דחה את הערעור של נבלני, אך הוא לא חסך מילים קשות מפוטין. הוא סיפר כי נלקח להתרחץ לפני השימוע כדי להיראות "הגון", והוא הפשיל את מדי האסיר שלו כדי לחשוף חולצה קצרה שבקושי הסתירה את גופו הדקיק. "הסתכלתי במראה, ואני נראה כמו שלד", אמר נבלני. "אני רוצה לומר לבית המשפט היקר, המלך שלכם הוא עירום" אמר נבלני על מנהיגה של רוסיה ב-20 השנים האחרונות. "המלך הערום והגנב שלכם רוצה לשלוט עד הסוף. עוד עשר שנים, עוד עשור גנוב".

הוא פנה לאשתו יוליה, שהייתה בבית המשפט, ואמר לה שהוא מתגעגע אליה וביקש ממנה לעמוד כדי שהוא יוכל להסתכל עליה. נבלני תיאר את הפסקת שביתת הרעב ההדרגתית שלו, וסיפר כי אכל אתמול ארבע כפות דייסה. עם זאת, הוא טרם קיבל גזרים ותפוחים כפי שביקש.

אלכסיי נבלני נראה בשימוע בבית משפט, רוסיה, 29 באפריל 2021. טוויטר, אתר רשמי
המערב קורא לשחרר אותו. נבלני נראה על מסך בבית המשפט, היום/אתר רשמי, טוויטר

במקביל, הלחץ המשפטי של הרשויות על נבלני ובעלי בריתו נמשך. מקורביו אמרו כי הרשויות הודיעו על פתיחת חקירה חדשה נגדו בשל הקמת ארגון ללא מטרות רווח "הפוגע בזכויות האזרחים", והצוות שלו הודיע כי הוא יפרק את רשת הסניפים שלו ברחבי המדינה. זאת לקראת החלטה של בית משפט בחודש הבא אם לקבל את בקשת התביעה ולהכריז על הרשת כארגון קיצוני.

"המשך עבודת הרשת בצורתה הנוכחית היא בלתי אפשרית. היא תוביל באופן מידי למשפט פלילי נגד עובדי הסניפים, אלו שמשתפים איתם פעולה ומי שמסייע להם", אמר לאוניד וולקוב, אחד מבעלי בריתו הקרובים של נבלני, בסרטון שהעלה ליוטיוב.

בית משפט אסר מוקדם יותר השבוע על קרן המאבק בשחיתות של נבלני ומשרדיו האזוריים לפרסם מידע ברשת ולארגן הפגנות, והקפיא את גישת הקרן לחשבונות הבנק שלה. אם אכן תוגדר הרשת, שחשפה שחיתויות נרחבות בקרב בכירים בקרמלין, כקבוצה קיצונית, הרשויות יקבלו סמכות להטיל עונשי מאסר על חבריה.

עוד בוואלה!

נבלני הכריז על סיום שביתת הרעב: "לא רוצה שאנשים יסבלו בגללי"

לכתבה המלאה

נבלני פתח בשביתת רעב ב-31 במרץ בדרישה לטיפול רפואי הולם לכאבים שחש בגבו וברגליו מאז כליאתו במושבת עונשין. בשבוע שעבר הודיע כי יפסיק אותה בהדרגה אחרי שזכה לביקור של רופאים מחוץ לכלא, אפילו כשעתידו הפוליטי שלו ושל תנועתו לוט בערפל. מדינות במערב הזהירו את רוסיה כי היא תישא בתוצאות אם נבלני ימות בכלא. שירות בתי הכלא של רוסיה טוען שהוא זוכה לטיפול כמו יתר האסירים וכי מצבו הבריאותי משביע רצון.

גרפיטי של אלכסיי נבלני בסנט פטרסבורג, רוסיה 28 באפריל 2021. רויטרס
צוותי עירייה מוחקים ציור קיר של נבלני בסנט פטרסבורג/רויטרס

נבלני בן ה-44 היה מתנגדו הבולט ביותר של פוטין בעשור האחרון. הוא נעצר בינואר לאחר שובו מגרמניה, בתום חמישה חודשי החלמה מהרעלתו בגז עצבים. הקרמלין מכחיש את טענות נבלני ומדינות המערב בדבר מעורבות בניסיון חיסולו בקיץ האחרון, שהוביל לקריסתו במהלך טיסה פנימית מסיביר למוסקבה.

בפברואר הוא נידון לשנתיים וחצי מאסר בשל הפרת שחרורו על תנאי בעודו נרפא בגרמניה. העונש נובע מהרשעתו במעילה ב-2014, שלטענת נבלני נתפרה נגדו. בית המשפט האירופי לזכויות אדם קבע כי היא אינה חוקית, אך הרשויות ברוסיה התעלמו מהפסיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully