וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבלני הכריז על סיום שביתת הרעב: "לא רוצה שאנשים יסבלו בגללי"

עודכן לאחרונה: 23.4.2021 / 15:24

מנהיג האופוזיציה ברוסיה אמר כי הוא זכה לביקור של רופאים מחוץ לכלא, שלושה שבועות אחרי שהפסיק לאכול בדרישה שיקבל טיפול רפואי הולם. הוא עדיין סובל מאובדן תחושה ברגליו ומתעקש שרופאו האישי יבקר אותו. "בזכות אנשים טובים ברוסיה ובעולם, רשמנו התקדמות אדירה"

בווידאו: אלפי מפגינים השתתפו בעצרות תמיכה בנבלני ברחבי רוסיה, אלף נעצרו/צילום: רויטרס

מנהיג האופוזיציה ברוסיה אלכסיי נבלני הודיע היום (שישי) על סיום שביתת הרעב שלו אחרי שלושה שבועות, אחרי שלדבריו הוא זכה לביקור של רופאים מחוץ לכלא. "אני לא רוצה שאנשים יסבלו פיזית בגללי", נכתב בפוסט שפורסם בחשבון האינסטגרם שלו.

ביום רביעי נעצרו יותר מאלף איש ברחבי רוסיה, במהלך הפגנות תמיכה בנבלני ובמחאה נגד תנאי כליאתו. מקורביו של נבלני הזהירו כי הוא עלול למות אחרי שלושה שבועות של שביתת רעב, שבה פתח בדרישה לקבל טיפול רפואי הולם יותר לכאבי הגב והרגליים שמהם הוא סובל.

מנהיג האופוזיציה הרוסי, אלכסיי נבלני במהלך ערעורו על החלטת בית משפט לשלוח אותו לתקופת מאסר 20 בפברואר 2021. רויטרס
המערב איים כי יעניש את רוסיה אם הוא ימות בכלא. נבלני בבית המשפט, פברואר/רויטרס

ביום ה-24 לשביתת הרעב שלו, הודה נבלני לתומכיו והוסיף כי הוא ימשיך להתעקש לביקור של רופאו האישי משום שהוא עדיין סובל מאובדן תחושה ברגליו. הוא הסכים להפסיק ולדחות את הארוחות המוגשות לו בכלא אחרי שעבר שתי בדיקות על ידי רופאים חיצוניים. שירות בתי הכלא של רוסיה טוען כי נבלני זוכה לטיפול רפואי כמו כל יתר האסירים.

"הודות לתמיכה האדירה של אנשים טובים ברחבי המדינה והעולם, רשמנו התקדמות אדירה", כתב נבלני. ארצות הברית והאיחוד האירופי הזהירו את רוסיה כי היא תשלם מחיר כבד אם יריבו הבולט ביותר של הנשיא ולדימיר פוטין ימות מאחורי הסורגים. הקרמלין דחה את האיומים בתור התערבות בענייניה הפנימיים של רוסיה, והרשויות סירבו לבקשות לפנות אותו לטיפול מחוץ למדינה.

עוד בוואלה!

אלף עצורים בהפגנות תמיכה בנבלני ברוסיה: "תנו לרופאים להיכנס"

לכתבה המלאה

נבלני בן ה-44 נעצר בינואר לאחר שובו מגרמניה, בתום חמישה חודשי החלמה מהרעלתו בגז עצבים. הקרמלין מכחיש את טענות נבלני ומדינות המערב בדבר מעורבות בניסיון חיסולו.

בפברואר הוא נידון לשנתיים וחצי מאסר בשל הפרת שחרורו על תנאי בעודו נרפא בגרמניה. העונש נובע מהרשעתו במעילה ב-2014, שלטענת נבלני נתפרה נגדו. בית המשפט האירופי לזכויות אדם קבע כי היא אינה חוקית, אך הרשויות ברוסיה התעלמו מהפסיקה.

נבלני הועבר בחודש שעבר מבית כלא במוסקבה למושבת עונשין בפוקרוב שבמחוז ולדימיר, 85 ק"מ ממזרח לבירת רוסיה. המתקן, המכונה IK-2, נחשב אחד הנוקשים ביותר ברוסיה. בין היתר, האסירים נדרשים לעמוד במסדרים במשך שעות ארוכות.

שבועות ספורים לאחר מאסרו, נבלני אמר כי הוא סובל מכאבים עזים בגבו וברגליו, ולא זוכה לשינה משום שהסוהרים מעירים אותו בכל שעה, לכאורה מחשש שיברח. בשבוע שעבר אמרו מקורביו של נבלני כי הוא השיל 15 ק"ג מאז שהגיע למושבת העונשין ומשקלו כעת הוא כ-76 ק"ג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully