וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרכז הליכוד אישר: נתניהו יוסמך להציע שריון מפלגות נוספות בבחירות

עודכן לאחרונה: 27.4.2021 / 20:40

ראש הממשלה יוסמך להביא הצעה להגשת רשימת מועמדים משותפת לכנסת ה-25, כולל שריונים והסכמי ריצה לח"כים ולמפלגות אחרות. "במהלך הדבר הזה אני עושה מאמץ אדיר להקים ממשלת ימין", אמר נתניהו בכינוס. לאחר שתגובש רשימה, היא תובא לאישור מזכירות הליכוד

בווידאו: כץ בדיון של חברי מרכז הליכוד - רמזו לנו שאם נעשה צעדים מסוימים נוכל להקים ממשלת ימין בכנסת הנוכחית/צילום: יקי אדמקר

מרכז הליכוד אישר הערב (שלישי) את הסמכת ראש הממשלה בנימין נתניהו להביא הצעה להגשת רשימת מועמדים משותפת לכנסת ה-25. זאת, לאחר שיו"ר מרכז הליכוד, ח"כ חיים כץ, כינס את חברי מרכז הליכוד לדיון והצבעה על בקשתו של נתניהו. הרשימה, ככל שתגובש, תוגש לאישור מזכירות הליכוד.

"אנחנו נמצאים מול כל מיני סערות פוליטיות, וגם כל מיני מהלכים וכל מיני אתגרים. במהלך הדבר הזה אני עושה יחד עם החברים פה מאמץ אדיר להקים ממשלת ימין", אמר נתניהו במהלך הכינוס. "אנחנו מוכרחים להקים ממשלת ימין משום שהאתגרים הם אתגרים שיאתגרו את המדינה ורק ממשלת ימין תוכל לאתגרים האלה".

בתחילת השבוע ועדת החוקה של הליכוד אישרה את הצעת נתניהו להסמיך אותו להציע שריונים והסכמי ריצה משותפת לח"כים ולמפלגות שיישארו נאמנות לבלוק הימין.

כינוס חברי הליכוד 27 באפריל 2021. מערכת וואלה!, אתר רשמי
חברי מרכז הליכוד, היום/אתר רשמי, מערכת וואלה!

ההצעה קובעת ש"על מנת לאפשר הקמת ממשלת ימין בכנסת ה- 24 ועדת החוקה מסמיכה את יו"ר התנועה להביא הצעה עקרונית להגשת רשימת מועמדים משותפת בבחירות לכנסת ה- 25, הרשימה תוגש לאישור מזכירות הליכוד".

ההצעה נועדה לסלול את הדרך הפוליטית-המשפטית עבור נתניהו להציע שריונים בליכוד לימינה, תקווה חדשה, או ח"כים בודדים בהן, כחלק מהמאמץ לסכל את הניסיונות להקמת ממשלת בנט-לפיד. היא לא קובעת איזה שריונים יוצעו ולמי, אבל מאפשרת לנתניהו מרחב פעולה פוליטי רחב להצעות יצירתיות לפני פיזור הכנסת לבחירות.

רה"מ, בנימין נתניהו במהלך הצהרה לתקשורת בכנסת 21 באפריל 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
הוסמך על ידי מרכז הליכוד. נתניהו/פלאש 90, יונתן זינדל

ההצעה גם מסמיכה את מזכירות הליכוד, שבראשה עומד שר האוצר ישראל כץ, לאשר את הרשימה הסופית ובכך עוקפת את מרכז הליכוד. במהלך הישיבה של ועדת החוקה, נתניהו אמר כי ההצעה היא "אילוץ כדי למנוע ממשלת שמאל. ייתכן שלא נצטרך את ההסדר והוא יבוטל. זו רשת בטחון אם נלך לבחירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully