וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכירו את האיש שגנב אבנים מהירח - וקיים עליהן יחסי מין

29.4.2021 / 23:40

ט'אד רוברטס עבד כמתמחה בנאס"א כשנעצר עם שלל יקר של סלעי ירח, עצמות דינוזאורים ומטאוריט. הוא מספר כי פיזר את האבנים על המיטה ו"קיים יחסי מין על הירח". כך התנהל השוד הנועז שלו

בצעירותו חלם ט'אד רוברטס להגיע לירח, אך החלטה פזיזה שלו הגשימה לו פנטזיה אחרת - לקיים יחסי מין על הירח - או לפחות משהו שמספיק קרוב לזה. ט'אד, מתמחה בנאס"א, היה בן 25 כשנתפס עם שלל של אבנים מהירח בשווי של כ-21 מיליון דולר אותן גנב ממקום עבודתו.

כשהתחיל לעבוד בנאס"א, הוא כלל לא תכנן לבצע את אחד ממעשי השוד הנועזים בהיסטוריה. למעשה הוא היה סטודנט צעיר ומבטיח שהיה אהוב על בכירים בנאס"א. עם החוכמה והמראה ההוליוודי המחוספס שלו הוא יכול היה להיות בדיוק האדם המתאים להוביל את המשימה הראשונה של נאס"א לכוכב האדום. תכניותיו השתנו כשנחשף לכספת בה הוסתרו אבני ירח שנאספו בידי האסטרונאוטים של תוכנית אפולו.

ט'אד רוברטס בחליפת אסטרונאוט

בתר המדעי אבני הירח הן מהחומרים היקרים ביותר על פני כדור הארץ, לכן שוד של 101 גרם אבני ירח - בשווי מוערך של כ-21 מיליון דולר - נשמע לט'אד מפתה מדי מכדי לוותר על התענוג. מעבר לכך, הוא הבחין שאין כל אבטחה על הכספת שנשמרת במעבדת הירח של נאס"א ביוסטון, טקסס, ובנוסף - שהקוד שלה נמצא על תג המחובר לידית הכספת. הוא הסיק את המסקנה המתבקשת: זה יהיה ממש כמו לקחת סוכריה מתינוק.

כמו בשירו של בועז שרעבי, ט'אד החליט ל"אביא לך אבנים מהירח" ועלה על תכנית לשדוד את אבני הירח כשאחת הפנטזיות שלו הייתה להניח אותi על מיטה ו"לקיים יחסי מין על הירח". הוא יצר קשר עם מינרלוג חובבן בלגי שהביע נכונות לקנות חלק מהסלעים. מה שט'אד לא ידע הוא שהמינרלוג יצור בסופו של דבר קשר עם ה-FBI ויביא להסגרתו.

אבנים מהירח. GettyImages
רק נראות פשוטות - אך אלו אבנים מהירח בשווי מיליוני דולרים/GettyImages

בליל הפשע, ה-13 ביולי 2002, ט'אד, חברתו טיפאני פאולר ושותפם שיי סאור - שכולם היו מתמחים בנאס"א - השתמשו בתג נאס"א הרשמי שלהם כדי להיכנס לבניין ולהגיע לכספת. סיבוך נוצר כשהגיעו לכספת וגילו שהקוד הרשום על גבי התג הקשור לידית הוא לא באמת הקוד אלא רק תזכורת לקוד שכתב עובד נאס"א האחראי על מערך הביטחון. כשהבינו שזה כבר מאוחר מדי לחזור אחורה, הסטודנטים גררו את הכספת מהבניין היישר אל הג'יפ שהמתין להם בחוץ.

הם הסיעו את השלל למלון סמוך ושם פתחו את הכספת בעזרת מסור חשמלי. ט'אד וחברתו פיזרו את סלעי הירח הגנובים על מיטתו וקיימו עליהם יחסי מין כפי שחלמו. עד היום הם שני האנשים היחידים בהיסטוריה ש"שכבו על הירח".

כמו כן, הכספת כללה גם חלקי מטאוריט שעלול היה לחשוף פרטים חשובים על החיים במאדים וכן אוסף של הערות מחקר מדעיות. על פי הדיווח של ה-FBI, "הגנבים הצעירים עשו יותר מאשר סתם לנות למכור אוסף של דגימות ירח בשווי של עד 21 מיליון דולר. תוך כדי מעשה, הם גם זיהמו אותן - מה שהופך אותן למעשה לחסרות תועלת לקהילת המדע. הם גם הרסו הערות מחקר בכתב יד של מדען נאס"א שעבד עליהם במשך שלושה עשורים והיו נעולות בכספת".

ט'אד רוברטס שגנב אבנים מהירח. טוויטר, צילום מסך
ט'אד רוברטס/צילום מסך, טוויטר

לאחר גניבת השלל, ט'אד, שהשתמש בכינוי "אורב (orb) רובינסון", יצר קשר עם מי שחשב שהיה איש הקשר הבלגי שלו וניהל משא ומתן למכירת הסלעים במחיר של עד 5,000 דולר (3.6 אלף ליש"ט) לגרם. הוא הסכים לפגוש את "קרוביהם האמריקאים" של הבלגים - שאלה למעשה היו סוכני ה-FBI - במסעדה איטלקית באורלנדו, פלורידה, במלאת 33 שנה לנחיתה הראשונה על הירח, ה-20 ביולי 2002. "שם, אורב ושני שותפיו נעצרו ואבני הירח נמצאו בחדר המלון שלהם", נכתב בדו"ח ה- FBI.

שלושה חודשים לאחר מעצרו, נדון ט'אד ליותר משמונה שנות מאסר וכן נמצא אשם בעבירה נפרדת של גניבת עצמות דינוזאורים ממוזיאון ביוטה. ט'אד, היום בן 44, ניצל את זמנו בכלא לטובה. הוא למד תארים בפיזיקה, אנתרופולוגיה ופילוסופיה והפך לסמכות מובילה בתחום המבנה הרחב של היקום וסיפורו הפך בשנת 2011 לספר רב מכר בשם "סקס על הירח".

הוא אמר ל"דיילי סטאר" שנמאס לו לדבר על עבירות שעשה בנעוריו, ובימים אלו הוא רוצה להתמקד בתיאוריות החדשות והמפתיעות שלו בתחומים שונים בפיזיקה, אך לא משנה עד כמה התיאוריות החדשות והמאתגרות שלו יהיו פורצות דרך - הוא תמיד יהיה, בראש ובראשונה, האיש ש"קיים יחסי מין על הירח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully