וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש אחרי שחרורה: איראן החזירה למאסר פעילת סיוע בריטית

עודכן לאחרונה: 28.4.2021 / 7:21

אחרי ארבע שנים בכלא באיראן, האזרחית הבריטית-איראנית נזנין זגרי-רטקליף, תישלח שוב לכלא לאחר שהואשמה ב"תעמולה נגד הרפובליקה האסלאמית". בעלה אמר כי הוא מתכנן לערער על גזר הדין. גם בבריטניה גינו את מאסרה המחודש ואמרו כי זהו "צעד לא צודק"

עובדת הסיוע האיראנית-בריטית נזנין זגרי-רטקליף נראה, ללא תאריך. רויטרס
איראן משתמשת בה כקלף מיקוח. זגרי-רטקליף/רויטרס

בית משפט באיראן גזר היום (שני) שנת מאסר על פעילת הסיוע הבריטית-איראנית נזנין זגרי-רטקליף, כחודש אחרי ששוחררה למעצר בית אחרי כחמש שנים מאחורי הסורגים. עורך דינה, חוג'את כרמני, אמר לאתר "אמתדאד" כי היא הורשעה ב"תעמולה נגד הרפובליקה האסלאמית" והוסיף כי יערער על העונש תוך 21 יום כפי שמתיר החוק באיראן. בנוסף לכך, נאסר עליה לצאת מהמדינה למשך שנה.

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון אמר כי יהיה זה שגוי לשלוח אותה בחזרה לכלא. "אני לא חושב שזה צודק בכלל לשלוח את נזנין לעוד עונש מאסר", אמר ג'ונסון לכתבים. הוא הוסיף כי בריטניה עובדת יחד עם ארצות הברית בנוגע לכליאתם של בעלי אזרחות כפולה באיראן.

משפחתה של זגרי-רטקליף וארגון צדקה בו עבדה הפועל בחברת התקשורת תומסון רויטרס, מכחישים את האישומים. היא שהתה ארבע שנים בכלא לפני ששוחררה למעצר בית במרץ שעבר במהלך התפרצות נגיף הקורונה.

בעלה, ריצ'רד רטקליף, אמר כי החלטת בית המשפט היא סימן רע ו"קלף טקטי" מצד איראן, הנמצאת בעיצומה של שיחות הגרעין, שבה בריטניה היא חלק. "זגרי-רטקליף עדיין לא נלקחה לכלא", אמר בעלה. עורך דינה אמר כי הם יערעו על העונש.

מערכת המשפט באיראן טוענת שהיא פועלת באופן עצמאי ושהתיק שלה לא קשור לסוגיות אחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully