וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם הרקטות היו נוחתות בתל אביב הייתם מבליגים? לנו בעוטף עזה נמאס מההפקרות

יניב כליף

26.4.2021 / 16:06

חבל שאת סדר היום בדרום מנהלים ארגוני הטרור ובראשם החמאס, ולא מדינת ישראל. חייבים לחשב מסלול מחדש, ולהבין: לתושבי העוטף נמאס ממכבסת המילים של הדרג הצבאי ומחוסר השוויון של הדרג המדיני

בווידאו: שלוש רקטות שוגרו מרצועת עזה לשטח ישראל, שתיים מהן יורטו/צילום: דדי פולד

לתושבי עוטף עזה נמאס להיות בני ערובה. נמאס להם לרוץ לממ"דים ולקום בבוקר עם חרדות. נמאס להם שכל טריקת דלת מורידה את להם את הלב ומכניסה לחרדה. כל זיקוק שעף בשמיים מזכיר להם רקטה. הם פשוט רוצים לחיות חיים שקטים כמו בעולם נורמלי. תושבי עוטף עזה לא מבקשים פריווילגיות מיוחדות. לא רוצים הטבות מס או שירחמו עליהם. הם מבקשים את המובן מאליו - חיים בטוחים.

גם לאחר ירי רקטות הלילה בצה"ל ובדרג המדיני החליטו לא הגיב, מה שמעלה את סף העצבים ותחושת התסכול של התושבים, ש"התרגלו" לשגרת הטילים של החמאס וארגוני הטרור ברצועה. התושבים מאסו בהתנהלות הדרג הצבאי והמדיני כאחד.

שר הביטחון בני גנץ בהערכת מצב בקריה בהשתתפות הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, ראש השב"כ נדב ארגמן, ראש אמ"ץ אלוף אהרון חליוה, ראש אמ"ן אלוף תמיר הימן, ראש אגא"ס אלוף טל קלמן ובכירים נוספים בצה"ל ובמערכת הביטחון, 25 באפריל 2021. אריאל חרמוני, משרד הביטחון, אתר רשמי
גם לאחר ירי רקטות הלילה בצה"ל ובדרג המדיני החליטו לא הגיב, מה שמעלה את סף העצבים ותחושת התסכול של התושבים. שר הביטחון גנץ וחברי המטכ"ל בערכת מצב לגבי האש בדרום, 25 באפריל 2021/אתר רשמי, אריאל חרמוני, משרד הביטחון

אזעקות "צבע אדום" הנשמעות מכניסות כ-60 אלף תושבים לחרדות. ומה עם הילדים אתם שואלים? רובם - מטופלים במרכזי חוסן בעקבות הטראומות קשות שהם חווים.

מעניין מה היה קורה אם בהתרעת פיקוד העורף היה רשום "תל אביב" או "הרצליה", האם גם אז מדינת ישראל הייתה בוחרת לא להגיב כמו שלא הגיבה לירי הרקטות הלילה? כנראה שחייהם של תושבי עוטף עזה ושדרות לא חשובים מספיק למדינה ישראל.

לכן, אני קורא לדרגים הגבוהים לחשב מסלול מחדש, ולהבין: לתושבי העוטף נמאס ממכבסת המילים של הדרג הצבאי ומחוסר השוויון של הדרג המדיני. רק חבל שאת סדר היום בדרום מנהלים ארגוני הטרור ובראשם החמאס, ולא מדינת ישראל.

יניב כליף, עורך אפליקציית חמ"ל ותושב עוטף עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully