וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים מחו בצרפת על אי-העמדתו לדין של רוצח שרה חלימי

עודכן לאחרונה: 26.4.2021 / 15:28

המפגינים קראו לעשות צדק עם חלימי בת ה-65, שנדחפה ממרפסת דירתה בפריז על ידי שכנה המוסלמי, אך הוא הוגדר כלא כשיר למשפט מאחר שהיה מסומם. מקרון קרא לשנות את החוק, ובבירה ייקרא רחוב על שמה. "נרצחה כי הייתה יהודייה", אמרה ישראלית שעלתה מצרפת בהפגנה בתל אביב

בווידאו: הפגנה בפריז נגד ההחלטה שלא להעמיד לדין גבר שהרג יהודייה בת 65/מתוך טוויטר

אלפי אנשים הפגינו אתמול (ראשון) בצרפת ובישראל במחאה על סירוב בית המשפט בצרפת להעמיד לדין צעיר מוסלמי שרצח את שרה חלימי היהודייה ב-2019, אחרי שנקבע כי היה "בהזיות" בעקבות שימוש כבד במריחואנה ולכן לא כשיר להישפט.

ההחלטה עוררה זעם בקרב משפחתה של חלימי וארגונים יהודיים, והנשיא עמנואל מקרון קרא בתגובה לשנות את החוק כדי להבטיח שמי שאחראי לפשעים אלימים תחת השפעת סמים ישלם מחיר.

חלימי נדחפה מחלון דירתה בפריז ב-2017 על ידי שכנה קובילי טראורה בן ה-27, שצעק "אללה אכבר" תוך כדי המעשה. בית המשפט העליון של צרפת קבע החודש כי אמנם הרצח היה ממניעים אנטישמיים, אך טראורה לא יכול לשאת באחריות פלילית משום שהוא היה במצב של דמנציה. מאז הרצח, הוא מאושפז במחלקה פסיכיאטרית.

"הוקם קול צעקה, והתקווה חזרה. התקווה היא אתם כאן", אמר אחיה של חלימי, וויליאם אטל, בפני קהל של כמה אלפים שהתכנסו אתמול בפריז. בעצרת המחאה השתתף גם ראש סיעתו של מקרון, חבר הפרלמנט כריסטוף קסטנר, יחד עם חלק מראשי האופוזיציה, שחקנים בולטים והגברת הראשונה לשעבר קרלה ברוני.

הפגנה בפריז במחאה על אי-העמדתו לדין של הרוצח של שרה חלימי, 25 באפריל 2021. AP
העליון הגן על הפסיקה. הפגנה בפריז נגד אי-העמדתו לדין של רוצח חלימי, אתמול/AP

ראש עיריית פריז, אן הידלגו, הבטיחה במהלך העצרת כי בקרוב ייקרא אחד מרחובות העיר על שמה של חלימי. "זאת תהיה דרך לעשות עמה צדק", אמרה.

שר המשפטים אריק דופונד-מורטי אישר אתמול כי עד סוף החודש הבא תוקם ועדה חדשה שתבחן כיצד לסגור את "הלקונה המשפטית", אך בית המשפט העליון דחה את "הזלזול" מצד הממשלה. הוא התעקש שהשופטים פעלו נכון ביחס לחוק, במקרה "הכואב" הזה.

בנוסף להפגנה בהשתתפות כ-20 אלף איש בפריז, כ-2,000 אחרים צעדו בעיר מארסיי וכ-600 איש התאספו מחוץ לבית כנסת בעיר שטרסבורג.

עוד בוואלה!

300 אנשי ציבור ורוח בצרפת מזהירים: "היהודים עוברים טיהור אתני"

לכתבה המלאה
הפגנה במארסיי במחאה על אי-העמדתו לדין של הרוצח של שרה חלימי, 25 באפריל 2021. AP
יהודים רבים נרצחו בפיגועים בצרפת בשנים האחרונות. הפגנה במארסיי, אתמול/AP

בישראל, כמה מאות אנשים התכנסו מחוץ לשגרירות צרפת בתל אביב. הם נופפו בדגלי צרפת וישראל והחזיקו שלטים שעליהם נכתב "צרפת, תתביישי".

"אני מתביישת להיות צרפתייה, צרפת של ילדותי לא קיימת עוד", אמרה רוזלין מימוני, שמוצאה מצרפת. "אני מזועזעת שאישה יהודייה נרצחה בצרפת כי היא יהודייה". בהפגנה השתתפו כמה חברי כנסת ושרת התפוצות עומר ינקלביץ'.

ארגונים יהודיים אמרו כי הפסיקה של בית המשפט הופכת את צרפת לבטוחה פחות עבור יהודים. עורכי דין מטעם המשפחה אמרו כי הם יעתרו לבית המשפט האירופי לזכויות אדם.

בשנים האחרונות נפגעו יהודים רבים בצרפת במתקפת טרור. ב-2015 נרצחו ארבעה יהודים על ידי מחבל תומך דאעש במרכול כשר פריז, וב-2012 רצח מחבל שלושה ילדים ומורה בבית ספר יהודי בטולוז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully