וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההמלצה לגלנט: אל תעלה את מספר בחינות הבגרות ליותר מחמש

הוועדה שהוקמה כדי לבחון את תהליכי העבודה בנושא צפויה להמליץ לשר החינוך להשאיר את היקף הבחינות כפי שהיה בתקופת הקורונה. חברי הוועדה אף מתחו ביקורת על התנהלות המשרד במהלך המשבר, והיעדר חיבור מספיק למוסדות החינוך בשטח

בווידאו: אחרי יותר משנה מערכת החינוך נפתחה במלואה ללא קפסולות/צילום: ראובן קסטרו ורויטרס

ועדת תירוש צפויה להמליץ בקרוב לשר החינוך יואב גלנט להשאיר את מספר בחינות הבגרות החיצוניות על חמש, כפי שהיה בתקופת הקורונה. בנוסף, הוועדה מתחה ביקורת על התנהלות המשרד במשבר הקורונה תוך ציון חוסר הסכמות בין אגפים שונים במשרד, וכן על היעדר חיבור מספיק למוסדות החינוך שטח.

הצורך להוריד את מספר הבגרויות נולד בעקבות הפערים הלימודיים שצברו תלמידי כיתות י"א-י"ב בשנת הקורונה במהלכה למדו בעיקר מרחוק. לפני תקופת הקורונה עמד מספר בחינות הבגרויות החיצוניות על כ-10-11 בממוצע, וכעת אם ההמלצות יתקבלו על ידי שר החינוך, מספרן ירד באופן קבוע לחמש.

בגרות במתמטיקה תוך כדי סגר הקורונה, בי"ס אמנה כפר סבא, 1 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
תלמידים בכפר סבא נבחנים בבגרות במתמטיקה, פברואר/ראובן קסטרו

בחודש ינואר הודיע גלנט על הקלות בבחינות הבגרות תשפ"א, אז נקבע גם כי התלמידים ייבחנו בחמישה מקצועות חיצוניים בלבד. בכך אימץ השר את מסקנות הביניים של ועדת תירוש, וביניהן ביטול השימוש בנוסחת שקלול- דיפרנציאלי (שק"ד) שמבצעת נרמול לציוני הבחינות החיצוניות.

הוועדה החיצונית בראשות מנכ"לית משרד החינוך לשעבר רונית תירוש, הוקמה לפני חמישה חודשים על ידי השר גלנט כדי לבחון את תהליכי העבודה בנושא הבגרויות. הצעד הגיע בעקבות הליקויים שנמצאו בהליך מתן הציונים בשנה שעברה, אז תלמידים רבים התלוננו על הורדת ציוני הבחינות הפנימיות בתוצאה הסופית בעקבות השימוש בנוסחת שק"ד. כחודש אחרי הקמתה, הוועדה הגישה את מסקנות הביניים שלה למשרד החינוך והמליצה לשר שלא להמשיך שימוש בנוסחה.

עוד בוואלה!

מיליארדים הושקעו - אך הפערים נשמרו: 5 גרפים שמלמדים על מצב מערכת החינוך

לכתבה המלאה

מבקר המדינה: ריבוי הבגרויות מקשה על הקניית מיומנויות

לפני חודש וחצי פורסם דוח מבקר המדינה בנושא "היערכות משרד החינוך לשוק העבודה המשתנה". אחת המסקנות בדוח הייתה כי הלימודים בבתי הספר לא מכינים את התלמידים לחיים במאה ה-21, והבגרויות לא בוחנות את המיומנויות הנדרשות.

בדוח צוין כי בעוד מספר בחינות הבגרות בישראל עומד על כ-10-11, במדינות שונות בעולם עומד מספר בחינות הבגרות על בין 2-5. כך למשל, בשוויץ תלמידי התיכונים נבחנים בחמישה מקצועות (שפה, שפה שנייה, מתמטיקה, מקצוע ראשי ומקצוע בחירה נוסף), ואילו באנגליה מספר הבחינות עומד על בין 4-2, ובפינלנד על 4.

מספר בחינות הבגרות במדינות ה-OECD. ללא, עיבוד תמונה
מספר בחינות הבגרות במדינות ה-OECD/עיבוד תמונה, ללא

המבקר התריע כי "ריבוי הבחינות בישראל מייצר מערכת המקשה על בתי הספר לתת עדיפות ולהשקיע בהקניית המיומנויות הנדרשות לתלמידים".

הביקורת נעשתה בחודשים ינואר 2019 עד מרץ 2020, טרום תקופת הקורונה, ולכן לא התייחסה לעובדה שבשנת הקורונה ירד מספר הבגרויות ביותר מ-50%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully