וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנו של רה"מ בדיון בעתירה נגדו: לא קיבלתי שקל מהמדינה, אם כבר - נתתי הרבה

עודכן לאחרונה: 26.4.2021 / 13:40

יאיר נתניהו העיד במשפט תביעת דיבה הדדית מול ארגון מולד בעקבות תגובתו לפוסט שפורסם. הוא טען כי "אני לא חי על חשבון המדינה, אני לא מוכן לקבל את ההגדרה המבזה הזו". הוא נשאל על ג'יימס פאקר, מקורב לאביו ודמות מפתח בתיק 1000: "הוא השאיר לי מפתח לדירה שלו בת"א"

בווידאו: יאיר נתניהו מעיד במשפט תביעת הדיבה נגדו/צילום: ספיר לוי

יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, העיד היום (שני) בתביעת דיבה הדדית מול ארגון מולד בבית הדין לעבודה בתל אביב. עורך הדין גלעד שר, המייצג את מולד, ביקש מנתניהו להשיב לפרסומים לפיהם הוא חי על חשבון המדינה. "מעולם לא קיבלתי שקל מהמדינה, אם כבר נתתי הרבה. אני לא חי על חשבון המדינה, אני לא מוכן לקבל את ההגדרה המבזה הזו", ענה נתניהו.

שר ביקש מבנו של ראש הממשלה לציין את מקורות הכנסתו החל משנת 2016 ועד היום. נתניהו השיב כי "הייתי סטודנט לתואר ראשון. היום יש לי תכנית שבועית ברדיו גלי ישראל ולומד בבינתחומי ומקבל משכורת חודשית כשכיר". עוד הוסיף כי "מעולם המדינה לא שילמה כשאכלתי במסעדה".

יאיר נתניהו בבית הדין לעבודה בתל אביב, 26 באפריל 2021. ראובן קסטרו
"אני לא חי על חשבון המדינה". נתניהו, הבוקר/ראובן קסטרו

בהמשך נשאל נתניהו על יחסיו עם המיליארדר ג'יימס פאקר, המקורב לאביו ונחשב לדמות מפתח בתיק 1000 (פרשת המתנות). "הכרתי את פאקר דרך הוריי", הוא סיפר. "באותה תקופה כללתי אותו במעגל החברתי שלי. בערך בשנת 2017 ביקרתי אותו במלון שלו בניו יורק".

"בתל אביב הייתה לו דירה ריקה, אז שאלתי אותו: 'היי, תגיד כשאני בתל אביב יש מצב שאתה משאיר לי את המפתח?'. אמר כן", המשיך נתניהו. עם זאת טען כי לא גר שם ואמר כי "לא הייתה לי אפילו מברשת שיניים".

הוא סירב להשיב אם בעת בילויו עם פאקר ובת זוגו לשעבר הזמרת מריה קארי שהו לצידו מאבטחים. "אני לא נבחר ציבור, לא עובד ציבור, אני אדם פרטי שמביע את דעתו ברשתות החברתיות. זה (אבטחה - ס"ל) מחויב על פי החלטת ועדה בדיוק כמו שהפדופיל ברק (אהוד ברק - ס"ל)", ענה.

שר: אז פרטי כמוך מצטלם עם נשיא ארצות הברית?
סנגורו של נתניהו, עו"ד יוסי כהן: אני מתנגד לשאלה. מה הקשר לשאלה הזו לתיק? מבקש שהשופטת תגן עלינו
נתניהו: נראה לי שהשופטת צריכה הגנה ממך (שר - ס"ל) מהאלימות שלך, חוצפן
שר: מה אמרת?
נתניהו: חוצפן, חוצפן ואלים

איש עסקים האוסטרלי, ג'יימס פאקר. רויטרס
אישר לנתניהו להשתמש בדירתו בתל אביב. פאקר/רויטרס

"מדובר בביקור הנשיא טראמפ ורעייתו מלניה ב-2017", העיד נתניהו. "בתו של הנשיא ריבלין אכלה איתם צהריים וכל עיתונות השמאל כתבה איזה מדהים, השתפכו והתרפסו. מיד אחרי הבת של ריבלין באתי הצטלמתי והלכתי".

על השאלה האם המיליארדר מימן לו בילוי, השיב: "הלכנו לארוחת ערב איתו ועם מריה קארי, לא שילמתי על הארוחה".

"איך יאיר מדבר, איך אומר קקי מחייך"

שר: אתה כרגע מעיד בשבועה בפני בית המשפט ויש כאן תצהיר שאתם חתום עליך, ואני שואל אותך על נספחים בתצהיר
נתניהו: אני לא זוכר כל דבר ודבר בקלסר הענק שנשמר שלוש שנים. העמוד הארסי והאלים של 61 קפץ לי על המיליון כסף שאתם מקבלים מהנצאים וראיתי איזה ארגון אנטי-ציוני בלי קשר לכתבה ספציפית. ראיתי פוסט ממומן שמכפיש אותי בכסף והמעט שאני יכול לעשות בתגובה... לא זוכר מה הסתמכתי ולא באותו רגע "מכונן" בחיי
שר: אתה כותב ככה: "היי 61 לא אתייחס לכל השקרים וההשמצות... מה עם איזה תחקיר על מקורות המימון שמפעילים את הדף ההזוי הזה? תחקיר על בניו של ראשי הממשלה הקודמים" (מתאר את בנו של פרס אולמרט - ס"ל)
נתניהו: כל מילה בסלע, אימוג'ים הם בדיוק מה שמגיע עליהם
השופטת לתאר לך את האימוג'י? זה חשוב לך? לתקשורת? אצבע משולשת וקקי מחייך. הנה יש לכם את זה שאמרתי את המילים 'איך יאיר מדבר, איך אומר קקי מחייך'. גברתי זה קרקס כל המטרה כאן קרקס של התקשורת

דיון הוכחות מולד נגד יאיר נתניהו | עו"ד יוסי כהן המייצג את נתניהו במהלך הדיון בבית השפט השלום, ת"א 30 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
עו"ד כהן בדיון הוכחות, נובמבר 2020/ראובן קסטרו

בהמשך שאל עו"ד שר את בנו של ראש הממשלה על מעורבותו בהליכים משפטיים נוספים.

שר: האם נכון שיש נגדך שבע תביעות?
נתניהו: אתם בשמאל מוכנים להשתיק כל אנשי ימין כמו דיסטל (גלית דיסטל אטבריאן - ס"ל) ובראשי למשל פעילת שמאל דנה כשדי שהעליתי צילום מסך וכתבתי 'מישהו יודע מי זאת ותבעה אותי? ממש אני לא בסדר'. יש פה תעשייה שלמה שמגלגלת המון כסף. אין בעיה לנסות להשתיק אותו לא תצליחו אתם בזויים ומנוולים
שר: עורך אתר וואלה! לשעבר אבי אלקלעי תבע אותך בגין פרסומים מכפישים נגדו קראת לעצור אותו
נתניהו: אני לא כתבתי כלום, זאת עוד תביעת השתקה מטורללת. מעולם לא כתבי מילה עליו. שיתפתי פוסט כמו 30 פוסטים שאני משתף ביום. באף מדינה בעולם שיתוף לא יכול להיחשב דיבה. אצלנו בית משפט העליון בארץ קבע ששיתוף יכול להיות דיבה רק חצי שנה לאחר מכן
שר: ניר חפץ, לשעבר דובר המשפחה, תבע אותך בגין פגיעה בפרטיות על הפרת פרטים חסויים. נכון?
נתניהו: נכון, כאילו מה אתה רוצה כאילו אבל סבבה. עמית סגל חשף בערוץ 12 ואמיר אוחנה דיבר על זה בנאום בכנסת
נתניהו: הגשתי תביעה נגד אחד החברים שלך המטורלל שניצחנו זכיתי ב-20 אלף שקל כי אני לא חביב מערכת המשפט כנראה הייתי אמור לקבל יותר. מול אייבי בנימין. תבעתי את אולמרט לא מזמן. את סתיו שפיר אני תובע. היו כמה שהגעתי להסדרים של פשרה

שר: אתה נוהג להשתלח במערכת אכיפת החוק, הפרקליטות, המשטרה וגם על המערכת השיפוטית. זה נכון?
כהן: אני מתנגד לשאלה
שר: האם נכון מר נתניהו שיש בפרסומים הרבים שלך שוב ושוב הסתות שלך נגד בתי משפט? שופטים?
נתניהו: אני לא מסית נגד אף אחד. ארגון מולד, ארגון 61 אם יום יבוא וירצחו את אבא שלי אז הדם הוא על הידיים שלכם, אם ירצחו אותי הדם הידיים שלכם
מנכ"לית מולד ליאת שלזינגר: תנשום, תנשום אל תדבר אליי אפילו

השתלשלות התביעה

ב-30 ביולי 2017 פרסם ארגון מולד בעמוד הפייסבוק "שישים ואחת" פוסט העוסק במעלליו של נתניהו. הפוסט התבסס על פרסומים בכלי התקשורת.

בתגובתו לפוסט, נתניהו נמנע מלהתייחס לתוכן הדברים. במקום זאת, הוא כתב שמדובר ב"שקרים והשמצות" וטען כי אנחנו נמנים על "חברי הקרן להשמדת ישראל וגרורותיהם". מאוחר יותר חזר נתניהו על ההאשמה כי מכון מולד ממומן על ידי "הקרן להשמדת ישראל".

בחודש יוני חייבה שופטת בית משפט השלום את נתניהו ומכון מולד להגיע לדיון פשרה בתביעת דיבה הדדית שנמשכת שנתיים. נתניהו לא הגיע לדיון ולא שילם הוצאות על סך 500 שקלים במסגרת הזמן שקבעה השופטת, ובמקביל נפתח לו תיק בהוצאה לפועל. תביעת הדיבה ההדדית מתנהלת כשלוש שנים, אך טרם הגיעה לשלב ההוכחות.

מנכ"לית מכון מולד מסרה בתגובה לדיון היום כי "לפני שלוש וחצי שנים הגשנו תביעת דיבה נגד יאיר נתניהו, לאחר שהוא הפיץ שקרים גסים אודותינו. הבוקר, לאחר שנים של דחיות והתחמקויות, נתניהו הואיל להתייצב בבית המשפט, אך במקום להשיב לשאלות שנשאל על אורח חייו הראוותני במימון הציבור הישראלי, העדיף להמשיך להפיץ שקרים ותיאוריות קונספירציה על תמנונים, פדופילים ושאר דימויים חולניים שמרכיבים כנראה את עולמו הפנימי. אנחנו מקווים שבית המשפט יתעלם מבריונותו של נתניהו ועורך דינו ויפסוק על פי לשון החוק, על מנת לנקות את המרחב הציבורי מהזוהמה והאלימות שנתניהו ודומיו מפיצים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully