וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ' לבנט: אתה ממתין לכישלון של נתניהו, חזור בך ובוא נשלב ידיים

עודכן לאחרונה: 25.4.2021 / 15:16

יו"ר הציונות הדתית תקף את יו"ר ימינה בפנייה ארוכה שפרסם ברשתות החברתיות. "המטרה מבחינתך היא להיות רה"מ גם במחיר פירוק המחנה הלאומי", כתב. במפלגתו של בנט צופפו שורות ברקע ניסיונות הליכוד לפצל אותה ולמנוע ממשלה חלופית: "עומדים מאחורי מדיניותו למניעת בחירות"

בווידאו: הצהרת יו"ר ימינה, נפתלי בנט/צילום: ערוץ הכנסת

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' תקף היום (שני) את יו"ר ימינה נפתלי בנט על ניסיונתיו להקים ממשלה עם גוש מתנגדי נתניהו. לאחר שימינה פרסמה הודעת תמיכה משותפת במדיניותו של יו"ר המפלגה, סמוטריץ' פירט לאורך כ-1,200 מילה מדוע בנט שוגה וצריך לשוב ולנסות להרכיב קואליציה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"אתה במקרה הטוב ממתין על הגדר לכישלונו של נתניהו כדי לחתור להקמת ממשלת שמאל בראשותך", כתב לו ברשתות החברתיות. "המטרה מבחינתך היא להדיח את נתניהו, להיות ראש ממשלה גם במחיר פירוק המחנה הלאומי והחזרת השמאל לשלטון".

"עוד לא מאוחר להתעשת. חזור בך ובוא נשלב ידיים כדי להקים ממשלת ימין", קרא ליו"ר ימינה. "ראש ממשלה שעומד בראש מפלגה של שבעה מנדטים הוא לא לגיטימי. זה הרס הדמוקרטיה וחתירה כנגד הרציונליים הכי בסיסיים שלה".

התכנסות סיעת ימינה , 25 באפריל 2021. דוברות ימינה, אתר רשמי
מאחורי בנט. ימינה/אתר רשמי, דוברות ימינה

בימינה הבהירו כי הם עומדים מאחורי בנט בניסיון למנוע בחירות חמישיות, ברקע ניסיון הליכוד להביא לפיצול במפלגה. "סיעת ימינה עומדת מאוחדת ואיתנה מאחורי מדיניות בנט להקמת ממשלה ולמניעת בחירות חמישיות והידרדרות לכאוס", מסרו.

"העדיפות היא להקמת ממשלת ימין תחילה, ובמקביל לפעול להקמת ממשלת אחדות לאומית", הסבירו במפלגה. "רק אם שתי האפשרויות לא יתאפשרו, ולאחר שימינה עשתה כל מאמץ להקים ממשלה טובה בישראל, נלך בלית ברירה לבחירות חמישיות".

שי מימון, מספר 10 בימינה נעדר מהישיבה אצל בנט, על אף שהשתתפו בה גם המועמדים ברשימה שלא נכנסו לכנסת. בשבוע שעבר עשה לייק לציוץ נגד הקמת ממשלה עם מרצ או הערבים וטרם הסיר אותו. בימינה טענו בתגובה כי הוא "נעדר בגלל חגיגת יום הולדת לאשתו, ותו לא".

בצלאל סמוטריץ' בישיבת סיעת הציונות הדתית, 19 באפריל 2021. ערוץ כנסת, צילום מסך
"ראש ממשלה עם שבעה מנדטים - לא לגיטימי". סמוטריץ'/צילום מסך, ערוץ כנסת

בימים האחרונים גורמים בסביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו ובליכוד הציעו לחברי כנסת בימינה הצעות להתפצל מבנט, במטרה לחבל באפשרות להקמת ממשלה פריטטית עם לפיד, סער ומפלגות השמאל. הערב תתכנס ועדת החוקה של הליכוד לישיבה דחופה, לאישור הוראת שעה שמסמיכה את יו"ר הליכוד לחתום על הסכמי ריצה משותפת בבחירות הבאות עם מפלגות שיישארו נאמנות לליכוד בכנסת הנוכחית.

התיקון נועד לאפשר לנתניהו להציע שריונים לימינה ותקווה חדשה בליכוד בתמורה להימנעותם או התנגדותם להקמת ממשלת לפיד-בנט ולסייע לשכנעם לתמוך בבחירות חמישיות, בדומה להסכם שנתניהו עשה עם מפלגת כולנו אחרי הבחירות הראשונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully