וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסר לבנט וסער: נתניהו מכנס את ועדת החוקה בליכוד לדון בשריון מפלגות נוספות

24.4.2021 / 23:44

הוועדה תתכנס לישיבה דחופה בניסיון להסמיך את נתניהו לחתום על הסכמי ריצה משותפת בבחירות הבאות עם מפלגות שיישארו נאמנות לליכוד. המהלך נועד להעביר מסר לימינה ותקווה חשדה כי אם ייכשלו המגעים להקמת ממשלה - הם יוכלו לקבל הגנה בליכוד מפני בחירות חמישיות

נתניהו משיב לבנט: אתה מתעתע בציבור וסותר ב180 מעלות את מה שהתחייבת/צילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו מכנס מחר (ראשון) את ועדת החוקה של הליכוד לישיבה דחופה, לאישור הוראת שעה שמסמיכה אותו, כיו"ר הליכוד, לחתום על הסכמי ריצה משותפת בבחירות הבאות עם מפלגות שיישארו נאמנות לליכוד בכנסת הנוכחית.

התיקון נועד לאפשר לנתניהו להציע שריונים לימינה ותקווה חדשה בליכוד בתמורה להימנעותם או התנגדותם להקמת ממשלת לפיד-בנט ולסייע לשכנעם לתמוך בבחירות חמישיות, בדומה להסכם שנתניהו עשה עם מפלגת כולנו אחרי הבחירות הראשונות.

יו"ר ועדת החוקה של הליכוד, חיים כץ, זימן הערב את הישיבה, שתתקיים בכנסת מחר בערב, עם סעיף אחד על סדר היום: "הסמכת יו"ר התנועה וראש הממשלה לאשר תיקון חוקה הוראת שעה להסכמי ריצה משותפת בבחירות הבאות עם סיעות אשר יתמכו בממשלה בראשות הליכוד בכנסת ה24".

רה"מ, בנימין נתניהו במהלך הצהרה לתקשורת בכנסת 21 באפריל 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
מתכונן לבאות. נתניהו/פלאש 90, יונתן זינדל

על שעון המנדט של נתניהו נותרו עשרה ימים, והמאמץ המרכזי שלו הוא למנוע את האפשרות שתקום ממשלת בנט-לפיד. יו"ר ימינה הכריז אתמול רשמית כי פתח במגעים להקמת ממשלת אחדות לאומית ובשבוע הקרוב צפויות להתקיים שיחות קדחתניות בינו ובין הגוש המתנגד לנתניהו.

כינוס ועדת החוקה נועד לשלוח מסר לבנט וליו"ר תקווה חדשה גדעון סער כי אם ייכשלו או יכשילו את המגעים להקמת ממשלה - הם יוכלו לקבל הגנה בליכוד מפני בחירות חמישיות.

במקביל למהלך השריונים שנתניהו מוביל בליכוד, הוא צפוי להמשיך להפעיל גם לחץ פוליטי כבד מימין על בנט, סער ואנשיהם. הליכוד הוציא 2 הודעות נגד בנט בסוף השבוע בהן האשימו אותו כי הוא "מוכן להקים ממשלת שמאל כדי לספק את האמביציה האישית שלו להיות ראש ממשלה בכל מחיר".

יעקב ליצמן נפתלי בנט. יונתן זינדל / פלאש 90, פלאש 90
תחת לחץ מצד הליכוד. בנט/פלאש 90, יונתן זינדל / פלאש 90

אחרי בחירות מרץ 2019, לנתניהו לא היה רוב להקמת ממשלה, וכדי להימנע מהחזרת המנדט לנשיא והעברתו למועמד אחר, הוא הוביל מהלך תקדימי לפיזור מוקדם של הכנסת ה-21. כדי להבטיח רוב למהלך, הוא היה זקוק לאצבעות של סיעת כולנו, שבראשה עמד אז השר משה כחלון. הוא העביר החלטת בזק במזכירות הליכוד על ריצה משותפת עם כולנו, שהעניק לכחלון ואנשיו חמישה מקומות ריאליים ברשימת הליכוד בבחירות שלאחר מכן. כעת, נתניהו נמצא במצב דומה - לקראת סוף המנדט, המהלך שהוא מוביל בוועדת החוקה נועד לתת לו את הכלים להציע שריונים בליכוד כדי למנוע מהמנדט לעבור למישהו אחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully