וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במהלך דיון במשפטו, הרב ברלנד טען כי אינו חש בטוב ופונה לבית החולים

עודכן לאחרונה: 25.4.2021 / 14:27

עבריין המין המורשע הגיע לדיון במחוזי בירושלים כשהוא שכוב על אלונקה, ורופא שבדק אותו באולם קבע שיש לפנותו לחדר מיון בשל לחץ דם גבוה וכאבים בחזה. פינויו לביה"ח מגיע בהמשך לטענות הפרקליטות על כך שהוא מתחזה לחולה בכל פעם שנדרש להתייצב לדיונים

בווידאו: הרב ברלנד חש ברע במהלך דיון בבית המשפו ופונה לבית החולים/מערכת וואלה!

הרב אליעזר ברלנד הובהל היום (ראשון) לבית החולים לאחר שטען שחש לא בטוב במהלך דיון במשפטו בבית המשפט המחוזי בירושלים. הדיון נמשך בלעדיו, לאחר שרופא שהוזמן לאולם בית המשפט קבע כי יש לפנותו לחדר מיון, בשל כאבים בחזה ולחץ דם גבוה.

ברלנד הגיע לבית המשפט שכוב באלונקה, למרות שלא הגיע מבית חולים, והיה רדום לאורך הדיון. ברלנד העדיף שלא להתאשפז לטענתו "כדי לא להטלטל", ולכן יקבל טיפול רפואי במקום האיזוק.

במהלך הדיון עורכת דינו של ברלנד ביקשה שהוא לא יצטרך להגיע להמשך הדיונים בבית המשפט בשל "מצבו הבריאותו הקשה", ובשל כך שהוא מתקשה לשבת. היא טענה כי הוא לא נמצא בהכרה מלאה. במהלך הדיון ניסתה השופטת לדובב את ברלנד, שהגיב אחרי דקות ארוכות.

בתום הדיון ביקשה השופטת לראות את דוח סיכום הטיפול מחדר המיון שאליו נשלח ברלנד. דיון ההוכחות הראשון בתיק ייערך ביום שני הבא. המשנה לפרקליט המחוז ארז פדן אמר לוואלה! בתום הדיון: "הבקשות של הרב ברלנד היו מוגזמות ומופרזות. אנחנו מקווים שבית המשפט יקבל את הבקשות שלנו וידרוש ממנו להופיע לבית המשפט".

אליעזר ברלנד מובהל לחדר מיון , 25 באפריל 2021. מירב כהן
ברלנד מובהל לחדר מיון/מירב כהן

ברלנד היה צריך לעבור בדיקה פסיכיאטרית, אך לטענת ההגנה הוא טרם זומן לאחת. בדיון סוכם כי התביעה תעביר את סדר עדות עדי התביעה ואיזה מסמכים יועברו על ידי כל אחד מהעדים.

בתחילת החודש תושבי זכרון יעקב, שם הוחזק ברלנד במעצר בית לאחרונה, הגיבו באופן ציני לפינויו לבית החולים הלל יפה בחדרה, שם אושפז במחלקה פנימית לאחר שנפל בביתו. לדבריהם, הוא מתחזה לחולה בכל עת שהוא מרגיש כי מתהדקת אחיזת רשויות החוק בו. הם טענו כי "התחלותו המדומה" היא תוצאה ישירה של בקשה שהעבירה הפרקליטות לבית המשפט המחוזי בירושלים, להחמיר בתנאי מעצרו ולהוציא אותו מהישוב בו נוכחותו מסעירה את התושבים ואת המועצה המקומית.

"מאז שוחרר ממשמורת שירות בתי הסוהר ועבר למעצר באיזוק, לא התייצב ולו לדיון אחד שנקבע בעניינו", נטען במסמך מטעם הפרקליטות. "בכל פעם בו נקבע דיון בעניינו, טען כי הוא אינו מסוגל להתייצב למשפטו בשל מצבו הרפואי". הפרקליטות מציינת כי "בחלק מהמקרים פנה לבית החולים ביום הדיון או הזמין אמבולנס בסמוך לדיון על דעתו עצמו או מפקחיו, כאשר לעתים עוד באותו היום היה שב".

עוד צוין כי "באופן תמוה, דווקא בתקופת פגרת חג הפסח, כאשר לא נקבעו דיונים, לא נדרש לפנות לבית החולים ולא ביקש להזמין אמבולנס אל מקום מעצרו כלל".

הרב ברלנד חש ברע במהלך דיון בבית משפט ופונה לבית חולים
25.4.21. פול תאגיד, מירב כהן
ברלנד בצאתו מהדיון/מירב כהן, פול תאגיד

הרב ברלנד, ראש קהילת "שובו בנים", שבשיאה מנתה אלפי מאמינים, הורשע כבר בעבירות מין חמורות בגינן ריצה מאסר, וכעת מתנהל נגדו משפט בו הוא מואשם שניצל את מעמדו כרב נערץ בקהילתו ואף מעבר לה, ופעל בשיטתיות להוצאת כסף מאנשים שהיו שרויים במצוקה קשה ופנו אליו לעזרה ולהצלה, ערך טקסי "פדיון נפש", ומתן ברכות וייעוץ בתחומים שונים תמורת תשלום. לצורך כך הוא הקים מערך שהתנהל כעסק כלכלי, שכלל בין השאר מנגנון גיוס לקוחות, גביית כספים, כשברלנד העסיק עובדים רבים תוך שהרוויח סכומי כסף בגובה מיליוני שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully