וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי לילה שקט בדרום, בצה"ל נערכים למתיחות גבוהה בעזה וביו"ש

עודכן לאחרונה: 25.4.2021 / 10:39

גורמים בצה"ל מעריכים כי השיגורים מהרצועה והעימותים בבירה יימשכו בשבועות הקרובים, ויתפשטו לגדה בצל הרמדאן וחשש מפיגועי בודדים. מאמצי ההרגעה יתמקדו בירושלים, עליה כוכבי הצביע כגורם המרכזי להסלמה. גורמי ביטחון: שיחות הרגעה בין ישראל וחמאס יתקיימו בתיווך מצרי

בווידאו: תהלוכות והפגנות ליד גדר המערכת בעזה לאות הזדהות עם המאבק בירושלים/צילום: רויטרס

הדריכות הביטחונית תימשך בשבועות הקרובים בגדה המערבית, ירושלים ועזה - כך העריכו הבוקר (ראשון) גורמים בצה"ל. בימים האחרונים חלה הסלמה בירושלים ועזה, עם עימותים בין פעילי ימין קיצונים לפלסטינים בראשונה ושיגורי רקטות ותקיפות בתגובה בשנייה. הגורמים אמרו כי הם סבורים שהמצב יימשך בעיקר בשל רגישות תקופת הרמדאן, וכן בעקבות חשש מפיגועי בודדים.

בהערכות המצב שקיימו שר הביטחון בני גנץ וראש הממשלה בנימין נתניהו צפו חילוקי דעות במערכת הביטחון, והיו שקראו לתגובות חריפות יותר נגד חמאס ושאר הפלגים על רקע שיגור 40 רקטות ופצמ"רים לעבר ישראל. הרמטכ"ל הצביע על ירושלים כגורם העיקרי להסלמה, ולא רצועת עזה והנהגת חמאס. בעקבות עמדתו לא התקבלה ההמלצה להחריף את התגובות, והוחלט למקד את תשומת הלב בהרגעת ירושלים לצד היערכות להידרדרות.

שיגור רקטות מחופי רצועת עזה במהלך תרגיל, 24 באפריל 2021. רויטרס
המתיחות תימשך. שיגור רקטה בתרגיל בעזה/רויטרס

ראש אגף המבצעים בצה"ל, אלוף אהרון חליוה, יציג היום לרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי את התכניות המבצעיות לשלל התרחישים להמשך, עד רמה של הידרדרות למערכה רחבה ברצועת עזה. גורמי ביטחון אישרו כי היום יתקיימו גם שיחות הרגעה בין ישראל לחמאס בתיווך גורמים מצרים. עד כה נמנעה ישראל מלהטיל סנקציות ומגבלות על רצועת עזה וממשלת חמאס מאחר שלפי הערכות אין בכוונתה להסלים את המצב הביטחוני.

הלילה שוגרו שתי רקטות משטח הרצועה. הראשונה יורטה על ידי כיפת ברזל, והשנייה נפלה סמוך לגדר בשטח פתוח. התרעות צבע אדום הופעלו באזור שדרות ויישובים נוספים בעוטף, בהם קיבוץ גבים, ניר עם, איבים ומפלסים. בניגוד לפעמים קודמות, צה"ל נמנע מלהגיב בתקיפת יעדי חמאס.

החריגה המשמעותית הייתה אתמול, אז נורו 36 רקטות לעבר המועצות האזוריות אשכול, נגב וחוף אשקלון לאחר שבועות של שיגורים בודדים מפעם לפעם. שש מתוכן יורטו. בתגובה, כלי טיס של חיל האוויר תקפו תשתיות תת-קרקעיות ומשגרי ירי של חמאס. בשני הלילות לא נרשמו נפגעים.

נפילת רקטה מרצועת עזה בנחל עוז, 24 באפיל 2021. שי מכלוף
חריגה משמעותית. שברי רקטה בנחל עוז/שי מכלוף

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס אתמול הערכת מצב בבסיס הקריה בתל אביב עם ראשי מערכת הביטחון, בהם שר הביטחון בני גנץ, הרמטכ"ל אביב כוכבי, ראש שב"כ נדב ארגמן, ראש המל"ל מאיר בן שבת וכן בכירים נוספים. בתום הישיבה, נתניהו אמר כי ישראל נערכת לכל תרחיש מול רצועת עזה וקרא להרגעת הרוחות.

אחריה, הוחלט לתגבר את אוגדת עזה בכוחות לוחמים. לפי הנחיות ראש אגף המבצעים, מתקיים רענון במטרות לתקיפה על רקע החשש להידרדרות ביטחונית רחבה עד כדי מערכה נגד חמאס. כמו כן, הרמטכ"ל הנחה להעלות את רמת הדריכות של חיל האוויר. כוכבי גם הודיע אתמול כי הוא דוחה את טיסתו לארצות הברית בשל ההסלמה הביטחונית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully