וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בהערכת מצב בקריה: נערכים לכל תרחיש בעזה, קורא להרגעת הרוחות בי-ם

עודכן לאחרונה: 24.4.2021 / 19:52

בתום הערכת מצב, כוכבי הודיע שלא יטוס הלילה לוושינגטון "לאור ההתפתחויות הצפויות". בקריה התקיים דיון בהשתתפות רה"מ, שר הביטחון, הרמטכ"ל וראש השב"כ, בעקבות השיגור של 36 רקטות לעבר יישובי העוטף. בתום הדיון, נתניהו התייחס למהומות בי-ם: "יש להבטיח חוק וסדר"

בווידאו: יותר מ-20 רקטות שוגרו מרצועת עזה; צה"ל תקף בתגובה/צילום: דדי פולד

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב (שבת) כי ישראל נערכת לכל תרחיש מול רצועת עזה וקרא להרגעת הרוחות. זאת, בתום הערכת מצב שכינס בבסיס הקריה בתל אביב עם ראשי מערכת הביטחון, בהם שר הביטחון בני גנץ, הרמטכ"ל אביב כוכבי, ראש שב"כ נדב ארגמן, ראש המל"ל מאיר בן שבת וכן בכירים נוספים.

בתום הישיבה, שנערכה לאחר לילה מתוח בדרום בו נורו עשרות רקטות מעזה לשטח ישראל, ראש הממשלה קרא גם להרגעת המתיחות בירושלים, בעקבות המהומות בין ערביי מזרח העיר ליהודים מהימים האחרונים. "אנחנו רוצים קודם כל להבטיח חוק וסדר", אמר. "אנחנו שומרים על חופש הפולחן כמו כל שנה, לכל התושבים וגם לכל המבקרים בירושלים. אנחנו דורשים כרגע את מילוי החוק ואני קורא להרגעת הרוחות מכל הצדדים".

שר הביטחון בני גנץ אמר כי אם השקט בדרום לא יישמר, "עזה תיפגע קשות, אזרחית, כלכלית וביטחונית, ומי שיישא באחריות הם ראשי החמאס. המשוואה ידועה להם וברורה מאוד. צה"ל ערוך לאפשרות של הסלמה, ונעשה את מה שנדרש כדי שהשקט יישמר". גנץ הוסיף בתום שורה של הערכות ביטחוניות, ושיחות עם ראשי רשויות בעוטף עזה, כי צה"ל ערוך לאפשרות של הסלמה. הוא התייחס גם למתיחות בירושלים ואמר "מדינת ישראל נוקטת במדיניות אזרחית מרחיבה ושומרת על חופש דת ופולחן לכל הדתות והמאמינים ובכללם תושבי מזרח ירושלים וכלל הפלסטינים".

הערכת מצב של הרטמכ"ל אביב כוכבי בקריה, 24 באפריל 2021. דובר צה"ל
נתניהו רואשי מערכת הביטחון/דובר צה"ל

צה"ל יתחיל בשעות הקרובות לתגבר את אוגדת עזה בכוחות לוחמים. לפי הנחיות ראש אמ"ץ אלוף אהרון חליוה מתקיים רענון במטרות לתקיפה על רקע החשש להידרדרות ביטחונית רחבה עד כדי מערכה נגד חמאס. עוד הנחה הרמטכ"ל להעלות את רמת הדריכות של חיל האוויר. עוד הוחלט לתגבר את יהודה ושומרון בלוחמי צה"ל ומעביר שתי פלוגות מג"ב לתגבר את ירושלים על רקע החשש מהסלמה סביב הר הבית. מחר בבוקר יציג חליוה תכניות מבצעיות לרמטכ"ל לכלל התרחישים ברצועת עזה.

כמו כן, הרמטכ"ל אביב כוכבי הודיע היום על דחיית ביקורו בארצות הברית בעקבות שיגור הרקטות מרצועת עזה. כוכבי ציין בתום הערכת המצב כי הוא החליט לא לצאת לוושינגטון בשלב זה "לאור האירועים וההתפתחויות הצפויות". בנוסף, הוא הנחה על "שורת צעדים ותגובות אפשריות, והיערכות להסלמה". בין היתר, השתתפו בדיון סגן הרמטכ"ל, ראש אגף המבצעים, מפקד פיקוד הדרום, מפקד פיקוד העורף, ראש אגף המודיעין, מפקד חיל האוויר, מפקד פיקוד המרכז, מפקד חיל הים, מתפ"ש, נציגי המשטרה, שב"כ והמל"ל.

לאורך הלילה נורו 36 רקטות לעבר המועצות האזוריות אשכול, נגב וחוף אשקלון, מתוכן שש יורטו. לא דווח על נזק או נפגעים. בתגובה, כלי טיס תקפו תשתיות תת-קרקעיות ומשגרי ירי של חמאס. בהמשך, הנחה צה"ל את תושבי עוטף עזה לשהות בסמוך למרחבים מוגנים, להפסיק עבודות חקלאיות באזורים הצמודים לגדר המערכת, לחדול את כל פעילויות החינוך ולסגור את חוף זיקים - ולאחר פחות משעה ביטל את ההגבלות.

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד כתב בטוויטר לאחר השיגורים כי "לילה קשה עבר על יישובי עוטף עזה. מדינת ישראל לא יכולה לאפשר חזרה למציאות של פחד ואימה בדרום. חמאס צריך לשלם מחיר כבד על הפרת השקט. שולח חיזוק ותמיכה לכל תושבי העוטף".

"36 רקטות. חמאס בדרום, חיזבאללה בצפון ואיראן מזהים את החולשה של הממשלה המשותקת שלנו", כתב יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן. "חייבים להקים ממשלה ומהר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully