וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מידע רגיש על איראן ודרישה לפיקוח מוגבר: תכנית הרמטכ"ל לביקור בארה"ב

23.4.2021 / 6:00

כוכבי יבקר בארה"ב לראשונה מכניסתו לתפקיד, במקביל לנסיעת המשלחת לוושינגטון. בפגישותיו עם בכירי משרד ההגנה הוא יתמקד בשיחות בין המעצמות לאיראן, ויחשוף מידע מודיעיני רגיש על תכנית הגרעין. גורם ביטחוני בכיר: העיתוי קריטי - יהיה זה מאמץ אחרון להציג את ההשלכות

בווידאו: הרמטכ"ל מתייחס להתבססות האיראנית בסוריה/צילום: INSS

הרמטכ"ל אביב כוכבי ידרוש להגביר את הפיקוח על תכנית הגרעין של איראן בביקור בארצות הברית בשבוע הבא - כך אמר היום (שישי) גורם ביטחוני בכיר. ברקע התקדמות השיחות בין המעצמות לטהראן, נסיעתו הראשונה של כוכבי כרמטכ"ל תעסוק בעיקר בנושא הגרעין, והוא עתיד לחשוף מידע מודיעיני רגיש בנושא כדי לנסות ולהשפיע על עמדת ממשל ביידן.

"עיתוי הביקור של הרמטכ"ל הוא קריטי, בגלל שיכול להיחתם הסכם בעוד שבוע, ולכן מדובר במאמץ אחרון להציג את המציאות הביטחונית במזרח התיכון וההשלכות של ההסכם", אמר הגורם הביטחוני. "אנחנו רוצים שסעיפי 'שקיעת השמש' לא יהיו כאלה קרובים ושהפיקוח והבקרה יהיו על כל הרכיבים: העשרה על כלל גווניה, תפוצת הנשק וכיצד בונים פצצה. כיום הבקרה על הנשק ברמה נמוכה".

הרמטכ"ל אביב כוכבי בדיון בקריה, 12 בנובמבר 2019. מרים אלסטר, פלאש 90
"עיתוי הביקור קריטי". כוכבי/פלאש 90, מרים אלסטר

כוכבי יתקבל כאורח של יו"ר המטות המשולבים, גנרל מארק מילי. במסגרת הביקור, שייארך חמישה ימים, הוא ייפגש עם בכירים במשרד ההגנה ובצבא האמריקני, בהם היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן, שר ההגנה לויד אוסטין, מפקד פיקוד המרכז של צבא ארצות הברית (סנטקום) גנרל קנת' מקנזי, ומפקד פיקוד המבצעים המיוחדים (סוקום) גנרל ריצ'ארד ד. קלארק.

בשיחות עמם יתמקד הרמטכ"ל באיום הגרעין האיראני ובמאמצי ההתבססות של טהראן במזרח התיכון בכלל ובזירה הצפונית בפרט, ויחשוף מידע מודיעיני רגיש על פרויקט הגרעין והנוכחות של איראן באזור. עוד ידון כוכבי על מאמצי התעצמות חיזבאללה, פרויקט הטילים המדויקים והשלכותיו, ופעילות נוספת שמדאיגה את מערכת הביטחון בתחום כספי הטרור ושיתופי פעולה בין חיזבאללה לארגוני טרור אחרים.

כמו כן, ידון בהשלכות איום הטילים המדויקים וכוונות צבא ארצות הברית לשלב פיתוח ופעילות בסוגיות שקשורות ליחידה הרב-ממדית בפיקודו של אלוף-משנה ע' ורובוטיקה בשדה הקרב. ע', שאירח את מילי בתרגיל מיוחד בישראל וחשף בפניו יכולות מסווגות, קיבל ממנו לאחרונה מכתב הערכה. בכירים בצה"ל שיבחו את הגנרל, שאפשר בשנה האחרונה מבצעים משותפים פורצי דרך, רובם תחת מפקד סנטקום.

עוד בוואלה!

לקראת היציאה לוושינגטון: בכירי מערכת הביטחון הונחו להתנגד להסכם עם איראן

לכתבה המלאה
יו"ר המטות המשולבים של ארצות הברית גנרל מארק מילי בוושינגטון, 20 בינואר 2021. AP
יארח את הרמטכ"ל. מילי/AP

הביקור היה אמור להתקיים לפני מספר חודשים, אך נדחה בשל הקורונה. בחודש מאי יתקיים תרגיל המלחמה הגדול, ולכן הביקור בשבוע הבא נאלץ להיקבע במקביל להגעתם של ראש המוסד יוסי כהן וראש המועצה לביטחון לאומי מאיר בן שבת לוושינגטון.

אל הרמטכ"ל תתלווה רעייתו יעל, ונספח צה"ל בוושינגטון, אלוף יהודה פוקס. לביקור יצטרפו גם ראש אגף אסטרטגיה ומעגל שלישי, אלוף טל קלמן, וראש חטיבת קשרי חוץ, תת-אלוף אפי דפרין, שעתידים לקיים במקביל פגישות נוספות עם בכירים בפנטגון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully