וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרוצח מפדקס הוחזק במעצר פסיכיאטרי. זה לא מנע ממנו לרכוש נשק

ברנדון הול בן ה-19, שרצח 8 אנשים לפני שהתאבד, נעצר בשנה שעברה אחרי שאמו התלוננה כי הוא עשוי להתאבד "באמצעות שוטר". הרשויות החרימו רובה מביתו, אולם קבעו שלא נשקפת סכנה. בין ההרוגים היו 4 סיקים, והמשטרה מנסה לקבוע מניע. בתוך יממה - 3 תקריות ירי בארה"ב

בווידאו: זירת אירוע הירי בסניף של פדקס באינדינפוליס/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

הצעיר שרצח שמונה עובדים במתקן של פדקס באינדיאנפוליס רכש באופן חוקי שני רובים חצי-אוטומטיים שבהם השתמש במהלך הטבח - חודשים ספורים אחרי שהוחזק במעצר פסיכיאטרי. משטרת אינדיאנפוליס אמרה הרשויות איתרו את הרכישות של ברנדון הול בן ה-19, עובד לשעבר במתקן ששם קץ לחייו אחרי מסע הירי ביום שישי. המשטרה לא פירטה היכן נקנו כלי הנשק, שנרכשו ביולי ובספטמבר.

הול רכש את הרובים כמה חודשים בלבד אחרי שהוכנס למעצר פסיכיאטרי במרץ שעבר, ואחרי שהוחרם רובה ציד מביתו. זאת בעקבות אזהרה שהעבירה אמו לרשויות אכיפת החוק מפני ניסיון "התאבדות באמצעות שוטר".

פול קינן, סוכן מיוחד של ה-FBI שאחראי על משרד הבולשת באינדיאנפוליס, אמר כי הול תוחקר באפריל בהתבסס על החפצים שנראו בחדרו. עם זאת, הוא הוסיף כי "סוכני ה-FBI לא מצאו שנעשתה עבירה על החוק וקבעו כי הוא לא מחזיק באידיאולוגיה קיצונית אלימה המונעת מגזענות".

המניע לרצח ההמוני עדיין לא ידוע. בין שמונת ההרוגים היו ארבעה סיקים - שלוש נשים וגבר - וארגון זכויות אזרח המייצג את הקהילה קרא לחקור לעומק אם להול היה מניע גזעני במעשיו.

ברנדון הול, עובד לשעבר במתקן פדקס בעיר אינדיאנפוליס שרצח שמונה אנשים לפני שהתאבד, 15 באפריל 2021. AP
שם קץ לחייו אחרי שרצח שמונה אנשים. ברנדון הול/AP

הטבח בבירת אינדיאנה, העיר השלישית בגודלה במערב-התיכון, אירע בהמשך לגל של מעשי ירי המוניים המכים את ארצות הברית בחודש האחרון. רק ביממה האחרונה נרשמו שלוש תקריות ירי נוספות ברחבי המדינה, האחרונה שבהן בעיר שרבפורט שבלואיזיאנה, שם נפצעו אנושות חמישה אנשים אחרי ירי מכלי רכב חולף לעבר חנות משקאות. היורה לא נתפס.

מוקדם יותר אתמול, שלושה בני אדם נורו למוות במחתם דירות באוסטין, בירת טקסס, והרשויות מנהלות מצוד אחרי שוטר לשעבר החשוד בירי הקטלני. באירוע נוסף, שלושה אנשים נורו למוות ושניים נוספים נפצעו בירי בבר במחוז קנושה שבוויסקונסין.

פינוי גופה מאירוע הירי במתקן JCR, פדקס בעיר אינדיאנפוליס, ארה"ב 16 באפריל 2021. AP
גל של אירועי ירי בארה"ב. פינוי גופה ממתקן פדקס, שישי/AP

גל אירועי הירי ההמוניים הגביר את הלחץ הציבורי על הידוק ההגבלות על מכירות כלי נשק. לפי סקר של רויטרס, רוב האמריקנים תומכים בהקשחת החוקים, אך וושינגטון עשתה מעט מאוד כדי לטפל בבעיה בשנים האחרונות, בין היתר בשל התנגדותם הנחרצת של הרפובליקנים.

הנשיא הדמוקרטי ג'ו ביידן חתם החודש על צו נשיאותי שאמור להרחיב את בדיקות הרקע לרוכשי כלי נשק ולהיאבק בכאלו המיוצרים בבית, אחרי שכינה את התופעה "מגיפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully