וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברה מפתיעה בקבינט: עומר ינקלביץ' תצורף כמשקיפה להשוואת הגושים

עודכן לאחרונה: 18.4.2021 / 14:38

הממשלה אישרה שורת שינויים בהרכב הקבינט המדיני-ביטחוני לקראת הדיון הראשון זה חודש וחצי. כדי לשמור על שוויון בין כחול לבן והליכוד, שרת התפוצות תשמש משקיפה, למרות שלקחה פסק זמן מהפוליטיקה. שטייניץ יהיה משקיף קבוע וגלנט ורגב יכהנו כמשקיף וחבר קבוע ברוטציה

ח"כ עומר ינקלביץ', כנסת, 14 במאי 2019. הדס פרוש, פלאש 90
מקורבת לגנץ. ינקלביץ'/פלאש 90, הדס פרוש

הממשלה אישרה היום (ראשון) שורה של שינויים בהרכב הקבינט המדיני-ביטחוני, לאור התניית היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לכינוס הקבינט רק אם יהיה מספר שווה של שרים בין שני הגושים. בעקבות זאת, שרת התפוצות עומר ינקלביץ' תצורף כמשקיפה לקבינט מטעם גוש כחול לבן. למשקיפים בקבינט אין זכות הצבעה, אך הם משתתפים בכל הישיבות מן המניין.

בליכוד ויתרו על חבר קבינט אחד; שר האנרגיה יובל שטייניץ יהפוך להיות משקיף קבוע, ושר החינוך יואב גלנט ושרת התחבורה מירי רגב יכהנו ברוטציה על התפקיד של משקיף וחבר קבוע בקבינט.

יום הצהרת האמונים של חברי הכנסת ה-24 במשכן | יובל שטייניץ (הליכוד). ראובן קסטרו
יכהן כמשקיף קבוע. שטייניץ/ראובן קסטרו

ינקלביץ', האישה החרדית הראשונה שכיהנה כשרה בממשלת ישראל, נחשבת למקורבת ליו"ר כחול לבן בני גנץ, אך לא התמודדה בבחירות האחרונות ברשימת כחול לבן והודיעה שהיא לוקחת פסק זמן מהחיים הפוליטיים. בינתיים, עד להשבעת ממשלה חדשה, היא משמשת כשרת התפוצות בממשלת המעבר וכעת גם כחברה בקבינט.

הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס מעט מאוד בשנה החולפת, ברקע המחלוקות בין הליכוד וכחול לבן. בשלישי כתב מנדלבליט למזכיר הממשלה כי הקבינט רשאי להתכנס גם ללא שר משפטים, במקרים דחופים בלבד - ורק אם מספר השרים מכל גוש זהה. לאחר ההחלטה, הוחלט לעשות את ההתאמות הנדרשות כדי להצליח לכנס היום את השרים לראשונה מזה חודש וחצי כדי לדון במתיחות מול איראן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully